Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Sommige onverlaten beschuldigen hem van racisme in LoEG, maar ja, stripnerds of recensenten zoeken overal wel iets achter. :)

 

Maar voor de rest :

He’s crazy ! Op het randje van Ik-pak-mijnen-tweeloop-en-knal-al-het-niks-begrijpend-plebs-in-het-plaatselijk-station-af crazy ! :P

En hij heeft een sekte.

 

Maar ik schrijf dit met liefde voor de man. :)

Link naar reactie

Deel twee stelde niks meer voor. Het was het zoveelste hervertellingske van War o/t Worlds.

Wat daarna kwam, was nog minder interessant.

 

Wel, ik vond die hervertelling wel passen in het concept, aangevuld met alle andere verwijzingen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Wel, ik vond die hervertelling wel passen in het concept, aangevuld met alle andere verwijzingen.

 

Je hoeft dat oordeel ook niet te rechtvaardigen, hoor. Op het moment van uitgave zat WotW wel precies in het hoofd van veel mensen. Ik meen dat Scarlet Traces en de Steven Spielberg ook rond die tijd verschenen zijn, maar ik kan er goed naast zitten.

Link naar reactie

Dan The Unharmable vol. 1 (Lapham-Lopez, Avatar) heb ik graag gelezen. Typische bloed en beuling fun van Avatar, maar Lapham steekt er toch net iets meer in, en houdt het interessant. Het is niet het beste wat hij ooit schreef, maar ik ga deze reeks toch met plezier blijven volgen.

Lopez is een goed tekenaar. Yep.

 

dan-unharmable.jpg

Link naar reactie

Ik las de eerste bundeling en versjaste ze prompt naar de Striep, o.a. omdat de vervanging voor Ryp niet echt van hetzelfde caliber was, maar vooral ook omdat het script op z'n zachtst gezegd rommelig was, waarmee ik zwak en amper leesbaar bedoel.

Die prent is wel leutig. Beetje Chiodo, maar met een fijne lijn. Ik zie er ook wat Lauffray en consoorten in. De binnenkant vrees ik voor.

Link naar reactie

Slecht? Mij doet het denken aan Crumb. Vind je dat dan ook slecht? Misschien dat het op computer wat slecht overkomt.

 

Ik zou'm zeker niet goed noemen. Geriefelijk, misschien, maar tis geen Kubert of zelfs een Romita. Gelijkt ook wel wat op John Severin, maar die man is ondertussen bijna 90, dus hij mag wel in zijn eigen, lichtje archaïsche stijl tekenen. Moet, zelfs.

Link naar reactie

Rex mundi omnibus 1 en 2

Voor een uitgebreidere bespreking kan je beter Klare Taal lezen, maar Maky heeft gelijk toen hij schreef dat de reeks pas echt op gang komt wanneer Ferreya het overneemt van EricJ, die kerel tekent zo veel beter. Het is wel even wennen aan de totaal andere inkleuring, die de grootste stijlbreuk vormt, maar dat is absoluut geen probleem. In de eerste omnibus proberen ze vooral het raadsel rond Christus op te lossen en speelt zich vooral af in het alternatieve Parijs van de jaren 1930 af, terwijl in de tweede omnibus de echte queeste begint. Hoewel het verhaal bijna 1000 pagina's telt, merk je dat er nog veel te vertellen valt over die gedetailleerd uitgebouwde wereld. Knappe strip. Wanneer ik hem herlees ga ik wel de achtergrondartikels overslaan. Hoewel die interessant zijn en bijdragen tot het opbouwen van die wereld, vertragen ze het verhaal ook vaak.

 

Manhattan Projects 1

Leuk verhaal, maar ik ben niet zo'n fan van de tekeningen. Die zijn niet echt consistent en een beetje een mislukte Frank Quitley

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Rex mundi omnibus 1 en 2

Voor een uitgebreidere bespreking kan je beter Klare Taal lezen, maar Maky heeft gelijk toen hij schreef dat de reeks pas echt op gang komt wanneer Ferreya het overneemt van EricJ, die kerel tekent zo veel beter. Het is wel even wennen aan de totaal andere inkleuring, die de grootste stijlbreuk vormt, maar dat is absoluut geen probleem. In de eerste omnibus proberen ze vooral het raadsel rond Christus op te lossen en speelt zich vooral af in het alternatieve Parijs van de jaren 1930 af, terwijl in de tweede omnibus de echte queeste begint. Hoewel het verhaal bijna 1000 pagina's telt, merk je dat er nog veel te vertellen valt over die gedetailleerd uitgebouwde wereld. Knappe strip. Wanneer ik hem herlees ga ik wel de achtergrondartikels overslaan. Hoewel die interessant zijn en bijdragen tot het opbouwen van die wereld, vertragen ze het verhaal ook vaak.

 

Manhattan Projects 1

Leuk verhaal, maar ik ben niet zo'n fan van de tekeningen. Die zijn niet echt consistent en een beetje een mislukte Frank Quitley

 

Thenks over there.

Is het tekenwerk op MP een dealbreaker, of vind je, zoals ik, het verhaal toch boeiend genoeg?

Link naar reactie

Thenks over there.

Is het tekenwerk op MP een dealbreaker, of vind je, zoals ik, het verhaal toch boeiend genoeg?

 

Voorlopig is het nog interessant genoeg, deel 2 staat in preorder, maar dit koop ik dus enkel voor het verhaal.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Maar werk je dan ook in een winkel of gebruik je promethea gewoon om mensen bij u thuis te lokken? :P M.a.w. verkoop je ze tweedehands?

 

Ik ga met Maky elke maand naar de striep, we kunnen dat dan zo regelen. Of je gaat eens mee, dan kan je alsnog Manu leren kennen (voor animatietips, weet je nog).

Maky heeft nog in de striep en bij world's end (van waar ik hem ken) gewerkt.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...