Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gilles

Comic Van De Dag

Recommended Posts

Wat zou je nog meer van Cooke aanraden? Ik lees de Parkers nu ook.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, linthout zei:

Alles.

Klopt, maar om wat titels te noemen:

Parker serie

The New Frontier

Before Watchmen: Minutemen (alleen al deze v Cooke maakt de hele prequel serie de moeite)

Selina’s big score (Catwoman die met een Parker stand in een overval op een trein pleegt. )

The Art of Darwyn Cooke (een verzameling van bijna al zijn kortverhalen, incl het geweldige Solo, en covers voor DC)
The Spirit 

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, spock zei:

Superman Kryptonite!

Yep, da’s ook een goeie. Ik vergeet die altijd omdat Tim Sale die heeft getekend. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Thanks voor de tip ivm Darwyn Cooke.

Deze ga ik eens bekijken 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ga eens kijken naar the art en the spirit. Thanks.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Fury Max: My War Gone By

Ik heb begrepen van wat recensies dat Nick Fury niet verteld wordt hoe hij gewoonlijk geportreteerd wordt. Nu in mijn geval heb ik nul voorkennis dus dat maakte me niet uit. 

Het verhaal is in feite een aanklacht tegen de amerikaanse oorlogszucht en de bijkomende secret ops. 

Goran Parlov is wel een zeer goeie tekenaar 👏 

clean.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 uren geleden, Boris Valeo zei:

Fury Max: My War Gone By

Ik heb begrepen van wat recensies dat Nick Fury niet verteld wordt hoe hij gewoonlijk geportreteerd wordt. Nu in mijn geval heb ik nul voorkennis dus dat maakte me niet uit. 

Het verhaal is in feite een aanklacht tegen de amerikaanse oorlogszucht en de bijkomende secret ops. 

Goran Parlov is wel een zeer goeie tekenaar 👏 

clean.jpg

Ik heb die nog niet zo lang geleden ook gelezen. Ik was hier wel fan van. Het verbaasde me wel wat Ennis/Parlov in zo’n Max serie allemaal mogen tonen. Toch heel wat anders dan een doorsnee superhelden comic. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

De comics die gisteren zijn toegekomen gelezen:

Pulp HC GN

Brubaker, Phillips, Cowboys en Nazis. Daar kan weinig fout mee gaan. Aanrader.

Volgende week verschijnt trouwens de HC van Cruel Summer, het Criminal verhaal waarin Teeg Lawless sterft, later op het jaar een Parker kortverhaal voor een bundeling en de eerste v 3 GN over een prive-detective. Nog veel moois van dit duo om naar uit te kijken.

Fire Power Prelude tpb

Kirkman en Samnee brengen een klassiek, maar boeiend Kung fu Origin verhaal als voorloper op de serie. Je hebt het allemaal al wel eens eerder gelezen of gezien, maar het is pure fun en knap getekend. 

The Old Guard #5

Einde vd 2de mini serie. De eerste vond ik beter, maar het einde maakt nieuwsgierig naar het vervolg.

Strange Adventures #2-3

Zeer intrigerend dit verhaal v Tom King. Hij heeft zich duidelijk laten inspireren door John Carter v Mars. Is Adam Strange wel de held die hij beweert te zijn? Wat is er precies gebeurd in die oorlog op die verre planeet? Wie liegt er en waarom? Het concept met de 2 tekenaars Mitch Gerards en Doc Shaner werkt zeer goed. 

Red Sonja # 16-17 en Killing Red Sonja #2

Ik heb het al eens eerder gezegd en zal het nog eens herhalen: aanrader deze run v Marc Russel op Red Sonja. Als je Conan door Jason Aaron goed vond, mag je dit zeker niet laten liggen. 

That Texas Blood #1-2

Aangename verrassing dIt broeierig Noir verhaal in een fictief Texas. Jacob Phillips toont dat hij niet alleen het werk van zijn vader Sean kan inkleuren, maar ook zelf een comic kan tekenen. Zowel qua stijl als verhaal zou dit perfect in de Criminal wereld passen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Seven soldiers of Victory Omnibus van Grant Morrison: 

images?q=tbn:ANd9GcRCFEgpyF4f8WrBviMRSB6

Een van de beste Morrison's die ik al gelezen heb. Het is een blend van bekende en minder bekende DC heroes. De omnibus bevat een 8 mini series van elk 4 issues, maar wel chronologisch gebracht. Dwz dat elk nieuw issue dat je leest van een andere mini serie komt. Dit maakt dat het best vlot leest. 

Aanrader ook voor de niet Morrison fan want het typisch geschifte over de top Morrison blijft uit, wat me dus zeer goed bevalt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Lady Killer library edition: 

images?q=tbn:ANd9GcRI26cDxgmHMpd2GFM-jA5

Prachtige uitgave van Dark Horse. 

Leuk verhaal over een huurmoordenaar daat zeer vlot geschreven is. De combinatie met de fantastische tekeningen van Joelle Jones zorgt ervoor dat je dit boek niet even kunt wegleggen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Perramus: The City and Oblivion: 

IMG_20200819_141841.thumb.jpg.82ccbf1fae75bc39f77de2a97a22abd3.jpg

This graphic novel follows the existential odyssey of a political dissident. When he voluntarily loses his memory, he's dubbed "Perramus" from the brand of his raincoat. During his absurdist travels, he teams up with the gruff Cannelloni; a foreign aviator dubbed "The Enemy" by despot Mr. Whitesnow; and the blind author "Borges" (based on the real-life literary figure), who comes to be a guide. This motley crew journeys to outlandish locales where they encounter a variety of eccentric characters — including a director of trailers for films that will never exist; a guerilla  fbeforce of circus folk, clowns, and puppeteers; a tin-pot dictator with a vast fortune built on an empire of excrement; and Ronald Reagan. This highly anticipated collection is an act of resistance in and of itself — it was created while Argentina's military dictatorship was still in power. Perramus is a cartooning tour de force, with a revolutionary message that remains vital to this day.

Zeer sterk verhaal dat fantastisch ondersteund wordt door de tekeningen van Breccia. Voor mij een absolute klassieker. Ik vraag me af of Barracuda uit Punisher Max gebaseerd is op Cannelloni in dit boek ze lijken echt hard op elkaar ☺️ 

Deel dit bericht

Link naar bericht

image.thumb.png.3e34f572863d4751f1b151c3bfcd7ba9.png

Dat een verhaal niet altijd coherent hoeft te zijn bewijst Morrison hier wel, je krijgt in ieder geval waar voor je geld met het teruglezen

om enigszins te begrijpen hoe de verschillende situaties nou eigenlijk betrekking hebben op elkaar.

Beredeneerd mag iedereen zijn eigen verhaal inkleuren, wat dat betreft is Morrison enigszins een milde charlatan, maar hij haalt verhaaltechnisch niet het niveau van zijn grote vriend Alan Moore.

😁

De leukste stukjes vond ik met Anders Klimakks ( gemodelleerd naar John Difool ?!) en de cruiseboot met de president ( dit soort situaties

weet Morrison dan weer goed uit te buiten).

Al met al mee geamuseerd, maar om zijn Invisibles nu ook aan te schaffen, die ik op het oog heb, moet ik nog eens ernstig over nadenken.

Het duo Chris Weston en Gary Erskine leveren prachtig werk af !!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 minuten geleden, Boris Valeo zei:

Kill or be killed gelezen en waauw dit is brubaker op speed

IMG_20200916_212005.thumb.jpg.73bc8b5e13e53840e299f758c29ea401.jpg

Nou hebben de heren me eigenlijk nog nooit teleurgesteld, maar deze uitgave was sinds verschijnen een absolute bestseller voor me en de 'to go to' titel om niet ingewijden te laten zien hoe goed die stomme boekjes uit de States daadwerkelijk tegenwoordig kunnen zijn. Koester 'm maar want deze uitgave is OOP en begint momenteel woekerprijzen op te leveren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Waakwater zei:

Wat stom dat ik met die tpb's zit. Ik merkte gisteren dat ook royal city in één band zit. Jongens toch.

Brubaker en Phillips brengen meestal altijd wel een HC uit dat alles verzameld.

Volgende is al verschenen dit jaar:

Pulp: OGN in HC

Criminal: Cruel Summer = HC bundeling v 9 single issues. Geen TPB gepland momenteel

Nog te verschijnen dit jaar:

Criminal Deluxe edition 3: alles van Criminal dat de afgelopen jaren nog niet verzameld was, behalve de Cruel Summer arc dat een aparte HC heeft gekregen.

Reckless: eerste van een serie van OGN in HC

En die nieuwe Royal City bundeling gaat een 10tal extra pagina's hebben als ik het juist heb.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 minuten geleden, mojo zei:

Brubaker en Phillips brengen meestal altijd wel een HC uit dat alles verzameld.

Volgende is al verschenen dit jaar:

Pulp: OGN in HC

Criminal: Cruel Summer = HC bundeling v 9 single issues. Geen TPB gepland momenteel

Nog te verschijnen dit jaar:

Criminal Deluxe edition 3: alles van Criminal dat de afgelopen jaren nog niet verzameld was, behalve de Cruel Summer arc dat een aparte HC heeft gekregen.

Reckless: eerste van een serie van OGN in HC

En die nieuwe Royal City bundeling gaat een 10tal extra pagina's hebben als ik het juist heb.

Cruel Summer is toch al eerder uitgebracht in de gebundelde hc's?

Deel dit bericht

Link naar bericht

4 minuten geleden, JPAR zei:

Cruel Summer is toch al eerder uitgebracht in de gebundelde hc's?

Cruel Summer is een nieuw Criminal verhaal. Laatste single issue is eerder dit jaar verschenen en vorige maand is de HC bundeling verschenen, in hetzelfde formaat als de HC Criminal Deluxe editions.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, mojo zei:

Cruel Summer is een nieuw Criminal verhaal. Laatste single issue is eerder dit jaar verschenen en vorige maand is de HC bundeling verschenen, in hetzelfde formaat als de HC Criminal Deluxe editions.

Komt dat dan niet in die nieuwe bundeling?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Zojuist, JPAR zei:

Komt dat dan niet in die nieuwe bundeling?

Nee, de nieuwe Criminal Deluxe edition 3 die later dit jaar verschijnt bevat die Cruel Summer arc niet. Het verschijnt als een aparte HC in hetzelfde formaat. 

Criminal Deluxe edition 3 bevat:

Collects the SAVAGE SWORD OF CRIMINAL and DEADLY HANDS OF CRIMINAL magazines, the novellas MY HEROES HAVE ALWAYS BEEN JUNKIES and BAD WEEKEND, and issues 1 and 4 of the newest run of the CRIMINAL monthly series, two full length short stories about the LAWLESS family.

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 minuten geleden, mojo zei:

Nee, de nieuwe Criminal Deluxe edition 3 die later dit jaar verschijnt bevat die Cruel Summer arc niet. Het verschijnt als een aparte HC in hetzelfde formaat. 

Aha. Goed om te weten. Ik had Cruel Summer daarom overgeslagen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Cruel Summer besteld!

8 uren geleden, mojo zei:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 13/9/2020 om 11:04, bouncer zei:

Al met al mee geamuseerd, maar om zijn Invisibles nu ook aan te schaffen, die ik op het oog heb, moet ik nog eens ernstig over nadenken.

Gewoon doen. Dat is echt zijn magnum opus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 17/9/2020 om 13:38, mojo zei:

Ik heb begrepen dat de cruel summer arc in de 4e deluxe gaat komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...