Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gilles

Comic Van De Dag

Recommended Posts

Hola, bedankt om me de aandacht te vestigen op The Punisher: The Platoon. Dat koop ik natuurlijk om bij mijn andere Punisher Max trades van Ennis te leggen. We willen wel onze collectie wel compleet houden natuurlijk. 
En ik zal het graag lezen ook! 

En Deadly Class is zeer goed. (dat heb ik hier toch ook al verschillende keren gezegd) :)

Ik zou je post willen quoten, maar telkens gaat iets fout. Dus mensen moeten maar even naar de vorige post gaan kijken ook. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 minuten geleden, kuzuri zei:

En Deadly Class is zeer goed. (dat heb ik hier toch ook al verschillende keren gezegd) :) 

Inderdaad! Dankzij jou heb ik de reeks destijds leren kennen. Kudos for that :e005: 

De nieuwe writer van The Punisher hoofdreeks wordt nu blijkbaar Matthew Rosenberg, wiens 4 kids walk into an bank zeker niet slecht was. Ik was best benieuwd, maar als ik de samenvatting lees van die trade die binnenkort verschijnt ... Pfffff. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

31387199.jpg 35357767.jpg 

The Black Monday Murders, Vol. 1 & 2
(Jonathan Hickman / Tomm Coker)

Fascinerende, donkere lectuur.  Zowel het design van deze strip, de complexiteit, de maatschappelijk relevantie, de wijze waarop je in de strip wordt gezogen... typisch Hickman.
Er blijft nogal wat onbeantwoord en bepaalde verhaalelementen smeken om een verdere uitdieping. Sowieso zal ik de eerste 2 volumes grondig herlezen wanneer een 3de verschijnt. (voorlopig lijkt er geen vervolg aangekondigd)

Deel dit bericht

Link naar bericht

The Lotery (Myles Hyman) : één keer per jaar vindt in een dorpje een loterij plaats. Vandaag is het die dag. We zijn getuige van het klaarzetten van de loterij, het verzamelen van de dorpsbewoners en dan begint de trekking. Tot de winnaar bekend wordt op de voorlaatste bladzijde is het dat zo een beetje. Ik wist dat ik dit mocht verwachten en kan zo een verhalen best appreciëren. Geduldige opbouw naar een apotheose boordevol sfeerschepping. Of dat is tenminste wat ik er van verwacht had. Vooraf worden de karakters voorgesteld met hun naam. Maar meer komen we helaas niet te weten over deze mensen. Het is moeilijk meeleven met iemand waar je niets van kent. Hier had ik meer van verwacht.

Deel dit bericht

Link naar bericht

30333750.jpg

The Walking Dead, Book Thirteen
Kirkman slaagt erin de reeks fris, verrassend en verslavend te houden. Op naar Volume 14 ! (volume 14 die hier toevallig naast me ligt om morgen gelezen te worden...)

Deel dit bericht

Link naar bericht

34975038.jpg

The Walking Dead, Book Fourteen 

Kirkman valt in herhaling zoals de mensheid ook steeds in herhaling valt... Het blijft boeiend. Halfweg werd het zelfs redelijk Game-of-Thrones-episch. Over 'GoT' gesproken : Kirkman is (gelukkig genoeg) niet bang om publiekslievelingen de dood in te jagen....
Hoogtepunt : Wanneer iemand in isssue #159 met een grijns de woorden 'Welcome home, baby !' eruit gooit.

Deel dit bericht

Link naar bericht

1401277314.thumb.jpg.55706bf790cdd66020a957db2cc010ca.jpg

Dit boekje is zo ongelofelijk goed... kippenvel. En ik bedoel niet: goed in zijn genre, of goed voor een superhero strip, nee: gewoon zéér goed. Bats + Cats = vuurwerk. :hartje:
It's a love story, with leather ;)

Tom King rules on Batman.

Ik was niet meteen bij vol. 1 verkocht, maar de reeks wordt steeds maar beter en beter.

Deel dit bericht

Link naar bericht

35989518.jpg

Royal City, Vol. 2: Sonic Youth
(Jeff Lemire)

Volume 2 van deze reeks kan je praktisch lezen als een op zichzelf staand verhaal over eenzaamheid en uitzichtloosheid. 
Lemire heeft opnieuw een uitstekende strip afgeleverd. De aquarel inkleuring van zijn melancholische tekenwerk is ook zeer geslaagd. 10 op 10.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Copperhead vol 4: een nieuw deel van mijn favoriete space western. Deze trade valt eerder dun uit maar rondt mooi de verhaallijn van deel drie af. Alleen zo jammer van de tekeningen. De nieuwe artist heeft me echt niet mee. 

Ladykiller vol 1 & 2: amusante verhalen over een huisvrouw/huurmoordenaar. Alleen voor de fantastische kledingstijl van de 50ies te bewonderen moet je deze reeks al kopen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tom King's Batman wil ik echt lezen (wie niet na zijn Vision), maar moet ervoor nog door Snyders run, ben halverwege afgehaakt.

Ik ben nu zelf bezig aan Ennis' Marvel Knights run van Punisher. Welcome Back Frank had ik al eens gelezen, maar blijft een fantastische actiekomedie. Je moet fan zijn van Ennis' gevoel voor humor, maar ik hou er echt van. Ik ben benieuwd of hij dit niveau voor de rest van de serie kan aanhouden. Het is wel sterk hoe hij hierna de noir en serieuze toon ging opzoeken met MAX, wat hem ook goed lukte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, Creamium zei:

Tom King's Batman wil ik echt lezen (wie niet na zijn Vision), maar moet ervoor nog door Snyders run, ben halverwege afgehaakt.

Ik ben nu zelf bezig aan Ennis' Marvel Knights run van Punisher. Welcome Back Frank had ik al eens gelezen, maar blijft een fantastische actiekomedie. Je moet fan zijn van Ennis' gevoel voor humor, maar ik hou er echt van. Ik ben benieuwd of hij dit niveau voor de rest van de serie kan aanhouden. Het is wel sterk hoe hij hierna de noir en serieuze toon ging opzoeken met MAX, wat hem ook goed lukte.

Zijn Marvel Knights run zakt al heel vlug in. Welcome Back Frank staat daar ver boven. En zijn Punisher Max is buiten categorie. 

The Vision vind ik trouwens zwaar overroepen. Niks speciaals. The Sheriff of Babylon daarentegen! Dat is een meesterwerkje. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er is enkele weken geleden nog een nieuwe PunisherMax van Ennis verschenen, over zijn Vietnam tijd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, kuzuri said:

The Vision vind ik trouwens zwaar overroepen. Niks speciaals. The Sheriff of Babylon daarentegen! Dat is een meesterwerkje. 

Vond ik echt van Vision ook, zalig hoe hij een reflectie over menselijkheid maakte met een cast van AI's. Ok, het is niet het meest originele onderwerp maar ik vind het wel een onvergetelijke Marvel comic, dat niveau halen ze niet vaak. Sheriff of Babylon zal ik zeker onthouden, ziet er interessant uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk  dat The Vision gevoelige lezers aanspreekt.

Persoonlijk vind ik het ongeveer de beste strip aller tijden.

Sheriff of Babylon vind ik goed, maar niet geweldig.

De Batmanverhalen van King vind ik ook meestal goed. Maar niet meer dan dat.

Die laatste was wel de beste tot nu toe. (vol 5)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ha! Ik ben gevoelig. (véél te, maar dat is een andere discussie, voor op andere fora) (tja) ;) 
Ik vond the Vision gewoon niks speciaals. En ik sta daar niet alleen. Velen vinden het subliem, anderen vinden het niks speciaals. zo is het nu eenmaal :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, linthout zei:

Zet uw hart open en lees het nog eens zou ik zeggen! :e012:

Twee keer was genoeg ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gisteren een leuke one-shot gelezen namelijk JLA: Seven Caskets. Justice League die het tegen een soort van Cthulhu achtige monsters moeten opnemen. Een leuke mix van superhero meets Nocturnals meets Giantkiller meets Lovecraft. Zeer graag gelezen :)

f85517b4941278bb3a77de271570b9f7-460x699.png.thumb.jpg.55d9a6e3202a4e73b8b5bbcdad2d0be6.jpg

LAuw4At.thumb.jpg.19f144549d9ae79decf0e101cd505e60.jpg

lf.thumb.jpg.a4f30629f3878f6c4a6d2f8f1bcdb97a.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...