Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gilles

Comic Van De Dag

Recommended Posts

Ik heb het voorgaande nooit gelezen en had niet het gevoel iets te missen.  Maar misschien toch het ontdekken waard ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 5/8/2018 om 16:37, Timhardt zei:

Als ik het goed heb begint de run van morr bij issue 18 ofzo. Heb je de eerdere issues dan niet nodig om te volgen?

Nope.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Op 14/7/2018 om 17:35, Koen zei:

40211405.jpg

Sabrina 
(Nick Drnaso)

Dit is het soort boek dat onder je huid kruipt en je bijna misselijk doet voelen vanwege de manier waarop Drnaso hedendaagse sociologische en psychologische gruwelen aanpakt. Het tekenwerk past perfect voor de kilheid/leegheid van de persoonlijke wereld waarin de hoofdpersonages zich bevinden. Ik kon niet stoppen met lezen. Een meesterwerk ! 
Voor mij persoonlijk het beste stripboek sedert Larcenets 'Het Verslag van Brodeck' (ook geen happy reading).

sc-books-sabrina-nick-drnaso-0516

23734585_556144064724256_277390378630800

Beverly
(Nick Drnaso)

'Sabrina' zal wellicht DE niet te overtreffen strip van 2018 blijven voor mij, een groots meesterwerk die me niet onberoerd liet. Het is dan ook geen verrassing dat ik het (bij de uitgever) uitverkochte debuut uit 2016 in handen trachtte te krijgen. 
Het boek bevat deze keer een verzameling kortere verhalen die ik gretig na mekaar verslond, verhalen die zich, in de geest van Chris Ware en Adrian Tomine, focussen op de dagdagelijkse horror in de hoofden (en soms daden) van de Westerse mens. 
Het steriele tekenwerk beeldt, in combinatie met geniale dialogen, diverse complexe emoties perfect uit.
Als dit eventueel herdrukt wordt in een hardcoverjasje zal ik het opnieuw aanschaffen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben Alan Moore's Swamp Thing aan het lezen. Ik ben 2 volumes ver, maar als dit zo doorgaat kan deze in mijn top 10 beste runs. Geniaal. Ik heb de gewone trades gekocht en ik was verbaasd te zien dat de papierkwaliteit van die Vertigo trades nog altijd pure shit is. Deze winter komt de eerste Absolute uit en ik zie me die wel kopen gewoon om die zalige pagina's op de beste manier te kunnen bekijken.

Ik heb ook Preacher/Invisibles en de eerste 4 van Transmet. in deze kut kwaliteit, ik wil die op termijn allemaal vervangen. Echt jammer dat zulke gelauwerde reeksen deze slechte behandeling krijgen.

Daarvoor ook serieus onder de indruk van Morrison's Animal Man, een omnibus die ik eindelijk uit de wrap had gehaald. Toch enorm gedurfd als je weet dat dit de eerste grote gig van Morrison was. Je ziet al meteen alle staples van zijn latere werk. Heb nog veel Morrison op de wishlist, maar dit vond ik toch een zalige reeks van hem en toch iets toegankelijker dan Invisibles. Ook Nameless gelezen en dat was volledig mijn ding, gezien ik een grote sci-fi en horrorfan ben. Het is moeilijk om echt een gevoel van horror te creëren in comics imo, maar dit komt toch dicht.

Nog daarvoor ook genoten van Johns' Aquaman, verrassend goed. Ik heb nog de volumes van Jeff Parker erna gelezen, maar het was duidelijk dat hij het niveau niet kon volgen. Blijkbaar is Abnett nu wel goed bezig in Rebirth.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ze mogen Swamp Thing van Moore uitgeven in zwartwit.

Die kleuren zijn vreselijk.  Dat heb je met al die oude comics...

Vreselijk gedrukt, slecht papier... En de bundelingen zien er nog slechter uit...

Niet te doen... EN zoals Creamium zegt, dit is van het allerbeste wat ooit verschenen is..

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, linthout said:

Vreselijk gedrukt, slecht papier... En de bundelingen zien er nog slechter uit...

Niet te doen... EN zoals Creamium zegt, dit is van het allerbeste wat ooit verschenen is..

Met dat zwart-wit ga ik niet akkoord, ik vind de coloring op zich goed gedaan (voor die tijd), de papierkwaliteit van die trades is gewoon triestig. Het is net krantenpapier. Mocht ik het geweten hebben, had ik ze gwn digital gekocht.

Dus in november verschijnt de eerste Absolute, mét nieuwe coloring. Ben echt benieuwd hoe dat er uit zal zien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 uren geleden, Koen zei:

Voor mij persoonlijk het beste stripboek sedert Larcenets 'Het Verslag van Brodeck' (ook geen happy reading).

Je weet dat ik je mening respecteer, Koen, maar je beschrijving (zeker die lijn hierboven) doet me nu niet bepaald van enthousiasme opspringen en naar eBay rennen. Dus hoe ongemakkelijker/confronterender het verhaal is, hoe lievr je dat hebt? Freud would have a field day with that, wouldn't he? ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
42 minuten geleden, Creamium zei:

Met dat zwart-wit ga ik niet akkoord, ik vind de coloring op zich goed gedaan (voor die tijd), de papierkwaliteit van die trades is gewoon triestig. Het is net krantenpapier. Mocht ik het geweten hebben, had ik ze gwn digital gekocht.

Dus in november verschijnt de eerste Absolute, mét nieuwe coloring. Ben echt benieuwd hoe dat er uit zal zien.

Absolute is nog niet officieel aangekondigd. Staat nu voorlopig op juni 2019.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, linthout zei:

De eerste... 21? zijn ooit op acceptabel papier in z/w als Vertigo Essentials uitgeveven. Ik ging ze ooit verpatsen, maar heb me tijdig bedacht. Totleben/Bissette hebben absoluut geen kleur nodig. Ze gaan die run nooit zo uitgeven,

maar 't zou deugd doen.

Meanwhile, From Hell komt ook in kleur uit. From. Hell.

Deel dit bericht

Link naar bericht
34 minuten geleden, makyousei zei:

Je weet dat ik je mening respecteer, Koen, maar je beschrijving (zeker die lijn hierboven) doet me nu niet bepaald van enthousiasme opspringen en naar eBay rennen. Dus hoe ongemakkelijker/confronterender het verhaal is, hoe lievr je dat hebt? Freud would have a field day with that, wouldn't he? 😉

Ik hou ook van geschifte humor of een tof avonturenverhaal.  Hopelijk stelt dat je een klein beetje gerust. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik geef grif toe dat ik een voorkeur heb voor kunst in mineur. Heb het er nog gisteren, tijdens de afwas, met mijn echtgenote over gehad toen ik mijn bewondering voor Nick Drnaso uittte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Zojuist, makyousei zei:

Do you call her that to her face? 😄😘

😂  Schitterend ! 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht

Net descender 1 tem 3 gelezen , damned dees was goed.

Direct 4 en 5 besteld en kil or be killed 4 ook 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Black Magick 1&2: yes, heksen en toverij met mysterie en duivels etc.  zoals die moeten zijn! Zeer zeer goed. Aanrader.

Preacher 1&2: eindelijk eens aan begonnen. Het is goed, maar ik had er meer van verwacht. Soms is het ook net té weerzinwekkend. Goed genoeg om gezapig verder te kopen de volgende jaren (dus geen prio op mijn lijst)

Jenny Finn: ik dacht dat dit een nieuwe Mignola was, maar is blijkbaar een klassieker die nu ingekleurd is. Nog maar eens Londen en JTR-toestanden, maar wel érg goed. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Daarnet Minutemen, het Before Watchmen project van Darwyn Cooke herlezen. Dit blijft fantastisch. Cooke geeft een briljante en nog donkerdere twist aan de geschiedenis vd oorspronkelijke Minutemen. 

FE03ADBA-A2C8-4B58-856E-7CB3082A9F05.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wayward deluxe 1+2

Een reeks van 30 issues, 6 tpbs of 3 deluxe boeken.

Een reeks waar ik hier nog niets over las maar zeer tenonrechte. Verhaal gaat over een meisje met gescheiden ouders. Vader is iers, moeder japans. Ze verhuist van ierland naar japan en leert het mystieke ondergrondse japan kennen. Het japan van sagen en dromen. De japanse onderwereld. Een kruising tussen buffy en neverwhere van gaiman, maar het is beter dan beiden.

Warme aanrader!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 26-8-2018 om 18:35, mojo zei:

Daarnet Minutemen, het Before Watchmen project van Darwyn Cooke herlezen. Dit blijft fantastisch. Cooke geeft een briljante en nog donkerdere twist aan de geschiedenis vd oorspronkelijke Minutemen. 

FE03ADBA-A2C8-4B58-856E-7CB3082A9F05.jpeg

Inderdaad een fantastische comic. Darwyn Cooke kon überhaupt weinig verkeerd doen in mijn ogen, wat een meesterverteller was dat, en wat triest dat hij er niet meer is. 

Silk Spectre, op zijn scenario, vond ik ook de moeite waard. De rest van de Before Watchmen-reeks kon mij niet bekoren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Black Hammer tpb 1 +2 gelezen, zeeeeeeer goed!!! Meer van dit graag, ik had het in een poep en een scheet uit...

9781506701981.jpeg.bded7dda92e8100d2b310b39468ebb41.jpeg

15430919_BH1pg7p2.thumb.jpg.3d0e5db0c31cffec492ae98f3140e2de.jpg

26738p3.thumb.jpg.c2b3616fd5f933bc497e02f8de9ba0c3.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er is ook nog de TP Sherlock Frankenstein. Een spin off, maar belangrijk voor het geheel. 

sherlock-frankenstein-legion-of-evil-tp.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het Black Hammer-universum dijt steeds meer uit. Zo te lezen heeft dat nog geen gevolgen voor de kwaliteit. Black Hammer staat op mijn lijst. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...