Ga naar inhoud

Apache Junction


Recommended Posts

Ben, dat is onzin. Deel 1 is al niet goed genoeg. Helaas vinden de meeste mensen dat. Ik heb hem bewust niet aangeschaft, laat staan dat ik 2 en 3 zou kopen. Als deze signalen binnen komen bij de uitgever dan is het toch logisch dat hij er niet mee verder gaat. Daarnaast was in het begin nog niet duidelijk uit hoeveel delen de serie zou bestaan. Dat werd pas duidelijk bij de duitstalige uitgave.

 

Ik vind ook dat er iets moet veranderen in het uitgavebeleid, maar jij wilt nu perse je gelijk halen. En dat moet je niet doen.

 

Overstappen op alleen maar integrales is natuurlijk ook kul. Een integrale wordt uitgegeven omdat die serie zich bewezen heeft. Als je geen nieuwe series meer koopt kunnen er op een gegeven moment ook geen integrales meer uitkomen.

 

Daedalus probeert er nu wel iets in te veranderen door meteen integrales uit te brengen. Ik ben benieuwd of het gaat lukken. Ze proberen in ieder geval iets nieuws. Persoonlijk vind ik ze net iets te duur, maar dat is persoonlijk.

Link naar reactie

Er is hier al een paar keer Undertaker vernoemd als iets dat wél succes heeft (als Westernstrip).

 

Nr.1 heeft veel succes gehad omwille van de barnumreclame. In zoverre zelfs dat ik het gekocht heb. Nu vind ik dat een middelmatige strip (voornamelijk omwille van het einde dat in dat altijd zelfde cliché vervalt). Ik heb deel 2 dan ook niet gekocht en ben het niet van plan en ik denk dat er nog ander niet-cowboysliefhebbers hetzelfde gaan denken.

 

Westerns zijn enkel maar populair in Duitsland.

 

 

Het cliché: die held is geen slechterik, maar een goede die valselijk beschuldigd is.

 

Link naar reactie

Apache Junction destijds wel in mijn handen gehad en ik wilde het wel kopen. Er was echter geen info over het aantal delen, dus dan houd het bij mij op. Ik koop maar zelden iets zonder dat ik niet weet wat de uitgever van plan is en wat de bedoeling is van de strip. Dat is ook de reden waarom ik altijd dit forum afschuim en ik nauwgezet de Stripspeciaalzaak volg.

 

Uitgeverijen, en zeker vertaaluitgeverijen, moeten het slimmer aanpakken. Duidelijk communiceren naar de klant en proberen dat een reeks regelmatig verschijnt. Met de huidige ICT middelen moet dit relatief goedkoop kunnen.

 

Daedalus timmert leuk aan de weg, maar ook zij laten het soms wel afweten. Een aantal reeksen verschijnt erg onregelmatig (Carmen mc Cullem, Travis, Prometheus etc...) waarom hier niet minimaal 2 delen per jaar laten verschijnen?

Wat die integrales betreft, die HC is goed betaalbaar (goedkoper als 2 losse delen) maar de SC is echt belachelijk duur (duurder als 2 losse delen)! Daar ik het liefst SC's koop, laat ik deze integrales aan mij voorbij gaan. Sterker nog ik hoop dat hun kleinere SC's, die van 8 euro, succesvol zijn, dan verschijnt er hopelijk meer op deze manier.

Link naar reactie

Je wil niet begrijpen dat degene die strips koopt ook bepaalt wat en of hij/zij wat koopt. Over een plaat voor je hoofd gesproken. Wel heel brutaal om voor een ander te beslissen wat ie moet kopen. Onbeschoft zelfs.

 

Ja ja die arme JPAR is brutaal, nee zelfs onbeschoft. Of je ben een trol en houd ons allemaal voor het lapje (iets wat ik nog wel komisch zou vinden) of je meent het echt. Zoals Paul al eens zei: adieu en doei....

Link naar reactie

Ik vraag alleen of hij het erg vind dat ik zijn ideeen niet deel. Lijkt me een legitieme vraag. En geen zuigen.

 

Opmerkingen over iemands leeftijd weer wel.

 

Het zijn maar strips Paul meer niet. Stopt dat dan is dat jammer. Als klein ventje kwam ik bij de Zaak Zonnebloem maar die bestaat niet meer. Hele leuke zaak. Jammer dat die er niet meer is maar dat is het. Zo zie ik het ook met strips die bepalen niet mijn leven.

 

Voor iemand waarbij strips z'n leven niet bepalen, moet ik zeggen dat je toch al enige bladzijden geschreven hebt over strips!  :e007:

Link naar reactie

Je mag ervan uitgaan dat die luxes in voorbestelling al zijn uitverkocht door bestellingen aan stripwinkels van klanten die bijvoorbeeld onze website lezen. Wie de pdf leest van Sherpa (bovenaan de rubriek Te Verschijnen) ziet dat er ook nog een andere luxe komt van Comanche, enkel te koop in stripwinkel Fantasia, oplage 50 exemplaren, met nog een andere cover).

Dat zijn dus drie edities voor deze uitgave:

- de gewone uitgave op 600 exemplaren tegen 65 euro

- de luxe editie op 199 exemplaren tegen 99 euro met afwijkende cover, linnen rug en door Hermann gesigneerde piezografie (een prent met een speciaal soort drukwerk)

- de luxe editie van Fantasia op 50 exemplaren, prijs voor mij onbekend, met nog een andere cover, linnen rug en 2 gesigneerde prenten

Link naar reactie

Hey Robert, hoe kom jij aan 27 HC's? Ik dacht dat er maar 25 waren? Laat eens weten welke ik mis!

Het zijn er 28. Had 'Dust" vergeten. Heb alleen HC's van de hoofdreeks. (Nr.1 t/m 23 NL-talig, nr. 24 t/m 28 zijn de Franstalige HC's.)

Hier is de NL HC reeks niet afgemaakt.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Het is jammer als een serie niet wordt afgemaakt. En ik begrijp die frustratie ook wel. Het is voorgekomen bij diverse uitgevers, echter heeft Silvester op dit gebied niet de beste reputatie. Naast enkele niet afgemaakte series zijn er van deze uitgever ook de nodige series/albums door de uitgever zelf voor dumpprijzen te koop aangeboden. Ik noem een Dylan Dog box die nieuw meer dan 100 euro kostte en later voor 30 euro te koop was. Maar ik houd de hoop dat deze uitgever van zijn fouten leert en dat er niet onnodig veel wordt gedrukt, waardoor er te weinig geld overblijft om allerlei leuke series uit te kunnen geven.

Link naar reactie

Je mag ervan uitgaan dat die luxes in voorbestelling al zijn uitverkocht door bestellingen aan stripwinkels van klanten die bijvoorbeeld onze website lezen. Wie de pdf leest van Sherpa (bovenaan de rubriek Te Verschijnen) ziet dat er ook nog een andere luxe komt van Comanche, enkel te koop in stripwinkel Fantasia, oplage 50 exemplaren, met nog een andere cover).

Dat zijn dus drie edities voor deze uitgave:

- de gewone uitgave op 600 exemplaren tegen 65 euro

- de luxe editie op 199 exemplaren tegen 99 euro met afwijkende cover, linnen rug en door Hermann gesigneerde piezografie (een prent met een speciaal soort drukwerk)

- de luxe editie van Fantasia op 50 exemplaren, prijs voor mij onbekend, met nog een andere cover, linnen rug en 2 gesigneerde prenten

 

Zouden die Cartlands ook zo'n beperkte oplage hebben, of al allemaal besteld zijn door de winkels? Anders moet ik maar eens aan de winkel laten weten dat ik die wil... (tis wel nog lang voor ze uitkomen).

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Apache Junction deel 2 is inmiddels gearriveerd. Ziet er geweldig uit! Deze 600 grams hardcover heeft 54 platen, met weer sublieme tekeningen en scenario stukken beter dan 1e deel!

Verder 7 pagina's aan indianen-info. Deel 3 wordt aangekondigd; kijk er al naar uit.

 

34t5q2r.jpg

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Comanche gaat voor het einde van de maand naar de drukker. Er was wat vertraging, mede doordat we vanwege de onverwacht positieve reacties hebben besloten de hele reeks (nou ja, de 10 delen van Hermann) te bundelen. Dat kostte wat extra planning.

 

Het komt bij onze eigen producties wel vaker voor dat we de "deadline" niet halen. Druillet was al meer dan 2 jaar geleden aangekondigd. Zandkasteel (van Frederik Peeters) was gepland voor februari 2015 en verschijnt in juni eindelijk. We maken graag mooie boeken en doen het liever in één keer goed dan ons te moeten haasten.

Link naar reactie

Valt er ook nog uit te leggen waarom de prijs dermate hoog is (65 euro) ten opzichte van andere (meer pagina's tellende) integrales die allen een stuk goedkoper zijn?

Nogmaals: het gaat om uitgaven op groot formaat zoals Lone Sloane en de Blueberry's.

Link naar reactie

Valt er ook nog uit te leggen waarom de prijs dermate hoog is (65 euro) ten opzichte van andere (meer pagina's tellende) integrales die allen een stuk goedkoper zijn?

 

Heb je die Blueberry's al eens in je handen gehad? Die Comanche wordt even groot. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Valt er ook nog uit te leggen waarom de prijs dermate hoog is (65 euro) ten opzichte van andere (meer pagina's tellende) integrales die allen een stuk goedkoper zijn?

 

Dit is voor mij zó klassiek dat de prijs er amper meer toe doet.... Laat me gaan, Dust... Zo eentje ben je er toch niet... Dust...

 

BANG BANG BANG

 

post-929-0-81491800-1457951886_thumb.jpg

post-929-0-00209400-1457951904_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 1 month later...

Apache Junction 2 bij Arboris!

Geplaatst op april 14, 2016

In 2011 verscheen het eerste deel van de westernserie Apache Junction van de hand van de Nijmeegse Peter Nuyten. De reacties van het publiek waren overweldigend!

We zijn trots dat we kunnen aankondigen dat Uitgeverij Arboris het langverwachte tweede deel van Apache Junction in het derde kwartaal zal gaan uitbrengen. En er is meer goed nieuws: een tijdje nadat de hardcover van Apache Junction 2 is verschenen, zullen deel 1 en 2 ook in softcover worden gepubliceerd omdat we denken dat zo’n prachtige serie voor iedereen beschikbaar moet zijn. De omslagafbeelding van deel 1 is door Peter Nuyten licht gewijzigd om de softcover wat specialer te maken! Net als deel 1 bevat ook het tweede deel een uitvoerig dossier met de historische achtergronden van het verhaal.

 

NB: dit bericht ook al bij 'Vers Aangekondigd' geplaatst, maar dit is ten slotte de draad 'Apache Junction'.

post-220-0-58499400-1460663671_thumb.jpg

post-220-0-35605000-1460663672_thumb.jpg

Link naar reactie

Toch hebben onze Oosterburen vaker prachtige uitgaven en lopen ze mijlenver voor op ons bij de uitgave van Integralen. Wat te denken van "Der Wind in den Dünen", van Michel Plessix.[/size] In het Nederlands zullen we die wel nooit meer compleet krijgen.

wat wil je:

Nederlands: 23 miljoen sprekers

Duits: 80 miljoen in Duitsland en nog eens 20 miljoen daarbuiten

Link naar reactie
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...