Ga naar inhoud

Collectie Millennium


Timhardt

Recommended Posts

Aha! Daar is net een integrale van verschenen, maar 35 euro vind ik vrij veel voor een strip waarvan ik niet zeker weet of ik hem goed ga vinden. (Samber viel een beetje tegen.) Voor die uitgaven van Millennium daarentegen krijg je bij wijze van spreken nog geld toegestopt om ze mee te nemen, dus die ga ik volgende keer dan toch eens aanschaffen.

Link naar reactie

gisteren nog doorgelezen: atalanta 1/2/3.

 

Crisse is een beetje zoals Disney: glad en eigenlijk steeds hetzelfde truukje. Leuk voor een keer, maar ook niets meer. De eerste drie delen vormen een beetje een eerste cyclus. De reeks kende daarna (met een pauze van een jaar of 7) nog een doorstart, maar mijn interesse is over. Het kristallen zwaard blijft zijn beste. Deze en Luuna zijn ook nog leuk, maar dan stopt het bij mij.

 

deel 1 3,5/5

deel 2 3/5

deel 3 3/5

Link naar reactie

Mobilis 3

 

Ross Nevada tracht een stukje van de puzzel op te lossen, maar blijkt zelf een stukje te zijn, zoiets.

Ik vond dit een sterk drieluik, haast voor niets (10EUR ofzo) te koop voor alles in HC.

Misschien geen voer voor echte Andreas fans, maar ik vond dit mooi rond gemaakt.

 

(4/5)

Om de een of andere reden heb ik Mobilis altijd laten liggen, wellicht omdat Andreas het scenario voor zijn rekening nam en niet het tekenwerk. Ik zal die mening eens grondig tegen het licht houden (en zien dat ik de eerste delen op kan duikelen).

 

Als je deel 2 van XXe ciel.com met geld toe ergens weet te liggen houd ik me aanbevolen. Ik zoek deze al een tijdje en zal 'm toch eens op catawiki moetrn bestellen. Deel 3 en 4 kom ik geen wijs uit, als ik aan deel 4 begin zit ik me altijd af te vragen of ik dat niet al heb gelezen. Dat schijnt ook het geval te zijn...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Siloe. Ik hou wel le tendre. Tai d'or, labyrinthen, julius antoine,...allemaal zeer sterk.

 

Ook deze siloe is erg goed. Begint een beetje als the fly als een mislukt experiment, maar dan met mensen als levende bommen die exploderen als hun emoties te hard getriggerd worden. Je kan het als afgerond verhaal lezen, geen probleem, al verscheen er in het frans ook een deel twee in 2003. De serie staan trouwens nog steeds als 'en cours'

 

4,5/5

Link naar reactie
  • 1 month later...

zaden van het paradijs 1.

 

een eerste deel zonder gevolg. Serie afgebroken in het frans. nochtans vond ik dit eerste deel goed hoor. Ik hou wel van de moderne sprookjes van Makyo.

Purper vond ik super en wacht nog steeds op een mooie bundeling in het nederlands. 

Een hart voor ijsland vond ik een vrije vlucht uit de oude stal die ik erg goed vond.

Ook het land van langvergeten is een serie die ik hoog in het vaandel draag.

 

Lise is een meisje van een jaar of 10 en heeft een bizarre, dominante moeder. als deze sterft is lise eigenlijk opgelucht, maar dat duurt maar even. Lise's moeder heeft immers een zelfdzame ziekte die tijdelijk harstilstand met zich meebrengt. Een korte periode van schijndood zijn, zeg maar. En wat is dat met die schoonheidsvlek in het gezicht van Lise?

 

Makyo zaait een aantal mysteries uit, maar met een afgebroken album helaas te weinig om dit aan te raden of te quoteren.

 

Doodzonde dat dit geen drieluik ofzo geworden is.

Link naar reactie

Ik heb ondertussen XXe ciel.com en Mobilis gekocht en gelezen. Mobilis vond ik een zeer goed drieluik. De tekeningen zijn jammer genoeg niet (in de stijl) van Andreas zelf maar in het scenario is de hand van de meester duidelijk herkenbaar, vooral in het slotdeel. Ook XXe ciel was zeker niet slecht.

 

Kleine kanttekening: de albums zijn wel vrij slordig uitgegeven (vertaling, lettering, uitsnijding,...)

Link naar reactie

stadsvertellingen 1/2/3

 

afgerond drieluik. een roadmovie van een klein frans stadje waar nooit iets in gebeurd en nu plots, op korte tijd, 2 lijken gevonden worden.

zowel de speurtocht als de setting van alle personages in dit kleine dorpje bijzonder sfeervol uitgewerkt. Een topper!

 

4,5/5

Link naar reactie

ok, bedankt, ik wil dat tweede deel ook zeker lezen, ik zet het op de lijst. 't is eigenlijk het eerste vervolg in de collectie dat ik zeker mis.

 

Het tweede mankement komt al bij 'de aquanauten'. zeer sfeervolle thriller zoals carthago, maar hier zijn personages wat dieper uitgewerkt. Slechts 3 delen vertaald, maar er zijn er in totaal 5. wie o wie pikt dit verder op, want dit is zeer de moeite.

 

4/5 voor delen 1/2/3

Link naar reactie

Het tweede mankement komt al bij 'de aquanauten'. zeer sfeervolle thriller zoals carthago, maar hier zijn personages wat dieper uitgewerkt. Slechts 3 delen vertaald, maar er zijn er in totaal 5. wie o wie pikt dit verder op, want dit is zeer de moeite.

 

4/5 voor delen 1/2/3

 

Oh, o o o o o o o , mmmmmmmmm, gnnnnngngn

wat wil ik die overige delen ook graag lezen. Jaren geleden de eerste delen gelezen maar het Aquanauten spook waart nog altijd regelmatig door mijn hoofd...

Link naar reactie
  • 3 months later...

iedereen sakkert steeds op talent, wel, nu minder, maar toch. Maar die collecties herbergen een heuse stripschat. Met wat rommel en onvertaalde delen tussen, maar dat valt erg goed mee als je ze herleest.

 

Dit soort draadjes helpt wel, om het beeld bij te stellen en om de wat betere reeksen eruit te lichten. 

 

Het beeld wordt natuurlijk vooral bepaald door de resten van de Talent reeksen die je nu nog steeds bij de handelaren in de bakken ziet staan. Dat zijn de overblijfsels en daarmee automatisch vaak ook de wat mindere reeksen. 

Link naar reactie
  • 1 year later...
  • 2 months later...

Toch verdergelezen de laatste maanden en ook opkuis gedaan. De series die blijven omdat ik ze 4/5 of hoger inschat:

Golden city: het einde was er een tikkeltje over, maar de reis was fantastisch.

Sirene: dromerig knap tweeluik

Silo: ledroit in topvorm.

Mobilis: drieluik van andreas a la x files

Xxciel: de eerste 2 zijn erg tof.

Aleph: lekker fantasy drieluik

Stadsvertelling: donkere stadsroman.

Aquanauten: alle onaffe series delete ik, maar dit krijg ik niet over mijn hart. Zo goed, wie vertaald dit verder?

Septentryon: ik ben fan van houot. Wie vertaald dit verder?

Pad der schimmen: erg goede western

Gabrielle: one shot dat ik zeker kon smaken.

De laatste fee vh land van arvor: laatste deel in het frans gekocht. Steengoede fantasy.

Aquablue. Tem de witte ster is dit een essentiele reeks.


Al de rest is misbaar ☺

Link naar reactie

Het verbaast me dat je "De Gesel Gods" onder 'misbaar' rangschikt. Ik vond dat een bijzonder goed opgebouwd verhaal dat creatief met de geschiedenis omspringt en bovendien nog eens echt mooi getekend is.

 

maar niet volledig vertaald he, dan moet het al beregoed zijn. Ik weet het: grove borstel :)

Link naar reactie

ik wil hierna collectie 500 eens herlezen.

eigenlijk viel me Vinci beter mee dan millennium, in Vinci is echt constante kwaliteit, die staat hier helemaal in hc en heb ik ook met een paar franse strips aangevuld.

millennium begon sterk, maar gaandeweg stak er veel rommel in.

Link naar reactie

Toch verdergelezen de laatste maanden en ook opkuis gedaan. De series die blijven omdat ik ze 4/5 of hoger inschat:

 

Golden city: het einde was er een tikkeltje over, maar de reis was fantastisch.

 

Sirene: dromerig knap tweeluik

 

Silo: ledroit in topvorm.

 

Mobilis: drieluik van andreas a la x files

 

Xxciel: de eerste 2 zijn erg tof.

 

Aleph: lekker fantasy drieluik

 

Stadsvertelling: donkere stadsroman.

 

Aquanauten: alle onaffe series delete ik, maar dit krijg ik niet over mijn hart. Zo goed, wie vertaald dit verder?

 

Septentryon: ik ben fan van houot. Wie vertaald dit verder?

 

Pad der schimmen: erg goede western

 

Gabrielle: one shot dat ik zeker kon smaken.

 

De laatste fee vh land van arvor: laatste deel in het frans gekocht. Steengoede fantasy.

 

Aquablue. Tem de witte ster is dit een essentiele reeks.

 

 

Al de rest is misbaar ☺

Bedankt voor de update.

Link naar reactie
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...