Ga naar inhoud

Boekensteunen Of Hoe Te Zorgen Dat Mijn Strips Neit Steeds Omlazeren.


Recommended Posts

Ik ben al een tijdje op zoek naar boekensteunen om mijn struips overeind te houden. Het grote probleem is enkel dat geen enkele winkel boekensteunen heeft die groot en/of stevig genoeg zijn om strips overeind te houden. Ik gebruikte voorheen Ikea boekensteunen maar die flutdingen braken om de haverklap dus ik wil graag metalen boekensteunen maar die zijn er neit in een formaat dat een SC er niet omheen gaat krullen.

 

Dus wat gebruiken jullie om de strips overeind te houden?

 

Hoor het graag.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Hardcovers?  Die krullen minder. :e010:

 

Heb ik ook maar aangezien ik mijn reeksen geordend staan op alfabetische volgorde van de naam van de scenarist heb ik niet altijd de keus in of er een SC of HC reeks vooraan staat,

 

meer strips kopen zodat de planken vol staan.

 

Maar dan er geen nieuwe reeksen meer bij! :e010:

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Die alfabetische volgorde overboord gooien en boxen of stevige kleppers gebruiken om de boel overeind te houden. Die omnibussen van The Walking Dead bijvoorbeeld zijn zeer geschikt als boekensteun. :) De box set van Nausicaa beschermt dan weer de manga's en de box van Guust Flater houdt de Franco-Belgische strips wel overeind...

 

Of kasten gebruiken met genoeg tussenschotten, zodat elk schapje volledig gevuld kan worden.

Link naar reactie

Deze werden indertijd bij Billy boekenkasten geleverd en zijn zeer stevig:

 

flit-boekensteun-verzinkt__28973_PE11588

En zoals gezegd: hardcovers nooit vertikaal bewaren.

 

Oei Zwendel, hardcovers niet vertikaal bewaren??  Kan je me even zeggen waarom beter niet?  De mijne staan voor' t moment vrolijk rechtop in een Expedit maar als er goeie reden is om dat niet te doen hoor ik het graag....

 

alvast merci voor de educatie :)

Link naar reactie

Deze werden indertijd bij Billy boekenkasten geleverd en zijn zeer stevig:

 

flit-boekensteun-verzinkt__28973_PE11588

En zoals gezegd: hardcovers nooit vertikaal bewaren.

 

Bij de Billy's die ik heb werdt geen enkele boekensteun geleverd maar dat ziet er wel goed uit. Zal eens kijken of ze die nog steeds verkopen bij Ikea.

 

Very oldschool, maar haast onzichtbaar - en er kan niks omvallen.

 

attachicon.gifboeksteun grijs.jpg

 

Dat is wat ik hebben wil maar ik vind die steeds alleen in lage uitvoering. Waar heb jij de jouwe vandaan?

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

De mijne hebben gewoon geen plaats om krom te trekken, alles zit vol, ben nog geen enkele kromgetrokken hardcover tegengekomen.  Heb het dan natuurlijk wel over de modernere.

 

Mijn hardcovers uit de jaren 40, 50 en 60 liggen wel.

 

Goeie avantar trouwens, als ik eens tijd heb laat ik mijn tandjes bijwerken en plaats ik een recentere foto.

 

Nick.

Link naar reactie

Omdat ze kunnen kromtrekken. Als je ze horizontaal opstapelt is dat minder.

 

Hangt natuurlijk af van de omstandigheden waabij ze bewaard worden (vochtigheidsgraad) en de ouderdom.

Dan kunnen de ruggen beschadigen en het papier kan ook aan elkaar gaan plakken door de druk.

Je moet gewoon geen lange planken nemen zodat je je boeken netjes verticaal kunt zetten zonder dat ze naar 1 kant gaan nijgen.

Link naar reactie

Dan kunnen de ruggen beschadigen en het papier kan ook aan elkaar gaan plakken door de druk.

Je moet gewoon geen lange planken nemen zodat je je boeken netjes verticaal kunt zetten zonder dat ze naar 1 kant gaan nijgen.

Mijn planken zijn ook niet lang. (36 cm) maar door een fout met de verhuizing bevind de helft van mijn collectie zich nog bij mijn moeder. Ik heb pas over 3 maanden de tijd de resterende 600 albums op te halen. (want zelf geen auto) en tot die tijd moeten mijn strips niet beschadigen. En zelfs daarna nog zou het kunnen dat een vak gedeeltelijk leeg blijft simpelweg omdat er ook nog nieuwe reeksen en nieuwe albums bij moeten kunnen.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Bij de Billy's die ik heb werdt geen enkele boekensteun geleverd maar dat ziet er wel goed uit. Zal eens kijken of ze die nog steeds verkopen bij Ikea.

 

 

Dat is wat ik hebben wil maar ik vind die steeds alleen in lage uitvoering. Waar heb jij de jouwe vandaan?

 

Wel, ik heb er slechts een tiental - allemaal eens meegekregen van de Gentse Universiteitsbibliotheek.

Geen idee of die moeilijk, of net gemakkelijk te verkrijgen zijn.

Link naar reactie

Wel, ik heb er slechts een tiental - allemaal eens meegekregen van de Gentse Universiteitsbibliotheek.

Geen idee of die moeilijk, of net gemakkelijk te verkrijgen zijn.

 

Voor zover ik weet zijn die er niet meer. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00220342/ deze zijn er nog wel, al vind ik ze vrij prijzig. Formaat is echter goed heb ik het idee

Link naar reactie

Bij mij staat alles verticaal en dat is inderdaad soms wat lastig bij SC´s.

De truck die ik gebruik is het goed afwisselen van SC´s en HC´s. Waarbij uiteraard de HC´s aan de buitenkant staan en de SC´s aan de binnenkant.

Verder gebruik ik dan metalen boekensteunen. Deze beugen soms wat door, zodoende heb ik van die plakkers aan de bovenkant van de steunen zitten (die plakkers die je ook onder je tafelpoten doet om de vloer te beschermen tegen beschadigingen van het schuiven van meubels. Hierdoor bereik je dat je strips niet beschadigen en toch ook echt recht staan.

 

Krom getrokken HC strips heb ik nog niet veel meegemaakt maar de SC's zie je wel wat krom staan, helaas is de gelijmde kant nu eenmaal iets dikker dan de rest. Maar dit leidt niet tot problematische toestanden. 

Link naar reactie

Ik moet niet aan boekensteunen denken, de piepkleine beschadingen die wellicht op kunnen treden .Ik zou er niet van kunnen slapen !

 

Overigens was mijn opmerking over stevige boekwerken als boekensteunen slechts gedeeltelijk een grap. Mijn dedieverzameling groeit onregelmatig, soms komen er in een maand 30 bij en soms sta ik maanden droog. Dit betekent dat ik een dynamisch beleid toepas, de 6 dedieplanken (op alfabet gerangschikt) zijn natuurlijk niet tjokvol met dediealbums gevuld, op die manier zou ik blijven verschuiven. In het midden van elke 1 meter plank plaats ik een paar Bosatlassen of  grote naslagwerken/koffietafelboeken. Na een nieuwe dedievangst haal ik waar nodig een atlas uit de kast. Op deze manier kan ik zonder problemen de verzameling bijhouden!

Link naar reactie

Ik heb een aantal van deze en die zijn geweldig... ik kan ze alleen niet meer vinden op de Ikea website, dus ik weet niet of je ze daar nog steeds kan kopen

 

AAAADML7p64AAAAAACB3hA.jpg?v=12304935890

Ik heb er zo nog een pak over van m'n metalen rekken, het is wel bedoeld voor redelijk dikke planken.

Link naar reactie

Ik moet niet aan boekensteunen denken, de piepkleine beschadingen die wellicht op kunnen treden .Ik zou er niet van kunnen slapen !

 

Ik maak daarom een 'tussenlegger' die als eerste tegen de steunen staat. Ik zet deze ook per definitie tussen verschillende uitgeverijen -  een tweetal stukken karton die ik gekaft heb zoals in de goede oude dagen van de schoolboeken toen die nog wat waard waren.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...