Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

Urasawa

Recommended Posts

Gast Natte aap

hoe loopt urasawa zijn nieuwe reeks eigenlijk?

btw, als je nog eens nieuwe manga draadjes opstart, zou je me dan wel eens efkens kunnen bellen ja, ik had dat hier dus wel bekanst gemist hé ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

De manga-onderwerpen zouden beter bij "Algemeen" staan. Een aparte rubriek heeft geen zin meer.

ik ben het hier niet mee akkoord. Ik heb liever dat ze apart staan, anders zijn ze binnen de week in de vergetelheid verdwenen. we zijn niet met zo veel mensen op dit forum die zo'n uitgelezen en hoogstaande smaak hebben dat ze ook manga kunnen appreciëren ;), maar ik vind het wel prettig om het apart te hebben.

En af en toe plaatsen we ook wel een gelezen reeks/album in het algemene forum.

Maar goed, dat is slechts mijn mening hé.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het probleem met die aparte draden is, dat wie geen belangstelling heeft voor manga (of comics) de betreffende rubrieken gewoon nooit bekijkt.

En daardoor mist de rubriek manga gewoon zijn doel, als je het mij vraagt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

ik ga er nu niet over blijven doorbomen hoor, maar wie geen interesse heeft in manga zal het ook niet lezen om twee redenen. Namelijk één: geen interesse in manga (of lees jij elke draad? ik niet in elk geval) dus die slagen ze gewoon over en twee die draadjes zijn binnen de week naar pagina twee en pagina twee is afgelopen. Daar komt niemand. 

Trouwens, wie geen interesse heeft in manga, mag zich geen striplezer noemen, die moeten ze kielhalen onder een gestrand schip op een zandbank, vierendelen met een slijpschijf, aan de wolven voederen nadat ze eerst de tanden van die beesten hebben uitgetrokken. 

Ach, om het met een Cruyfisme te zeggen, wie geen interesse in manga heb, heb andere interesses.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Master Keaton vind ik het lezen niet waard. Ik heb het geprobeerd in het Frans.

Hij zou ook een nieuw deel getekend hebben: Master Keaton Remaster. Dat ken ik niet.

Maar waar ik echt op zit te wachten is een Engelse vertaling van zijn laatste reeks: Billy Bat.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Even snel een vraagje, ik heb de delen van 20th century boys in het NL tot en met deel 12. Nu heb ik begrepen dat de serie is stop gezet in het Nederlands. Sluit deze aan op de Engelse versie? Dan kan ik hem rustig voortzetten en daarna met terugwerkende kracht de delen 1 t/m 12 overzetten naar het Engels...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

Vanaf juli brengt viz media omnibusedities uit v Monster.

leuk nieuws. heb je daar een linkje van?

http://www.viz.com/manga/print/monster-volume-1/11174

maar ik zie er geen formaat bij staan. (rustig olsimar, niet gaan schuimbekken over de aap en zijn groot formaat .. eh ... dat klinkt anders dan ik in gedachten had :D )

potjandorie ouwe aap, eerst opzoeken en dan je muil opentrekken ...

http://www.amazon.com/gp/product/142156906X/ref=as_li_tf_tl?ie=UTF8&camp=1789&creative=9325&creativeASIN=142156906X&linkCode=as2&tag=vizmedia-20

dus 21,1 cm, dat is het zelfde formaat als Vagabond groot formaat. Dang, die wil ik wel maar mijn budget is op  :e007:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik dacht wel dat er hier fans zouden zijn

Ik heb de serie al volledig in het NL, jammer want dit ziet er goed uit, maar ik ga het nu ook niet dubbel kopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

dat heb je goed gedacht :)

ongeveer 12 à 13 euro per deel. 426 pagina's dus dat is dan een aantal delen bij elkaar. Ik ga toch echt ergens een oud vrouwtje moeten overvallen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik dacht wel dat er hier fans zouden zijn

Ik heb de serie al volledig in het NL, jammer want dit ziet er goed uit, maar ik ga het nu ook niet dubbel kopen.

Idem hier ;€

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

Master Keaton vind ik het lezen niet waard. Ik heb het geprobeerd in het Frans.

Hij zou ook een nieuw deel getekend hebben: Master Keaton Remaster. Dat ken ik niet.

Maar waar ik echt op zit te wachten is een Engelse vertaling van zijn laatste reeks: Billy Bat.

Now we're talking B)

ik vond Billy Bat best goed maar geen meesterwerk. Er wordt net iets te veel bij het verhaal gesleurd om geloofwaardig binnen de verhaalcontext te blijven. Maar urasawa kan natuurlijk nog steeds boeiende en spannende verhalen schrijven waardoor je door heel de reeks in sneltreinvaart heen leest.

Alhoewel het geen meesterwerk is (vind ik dan hé) ga ik het toch kopen als het in groter formaat uitkomt binnen tien jaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Master Keaton vond ik ook niks aan eerlijk gezegd. Ik ben zelfs niet door deel 1 gekomen. (vandaar ook geen bespreking) Maar MK is ook alleen maar getekend door Urasawa he. En Urasawa staat bekend om niet alleen zijn geheel eigen tekenstijl maar juist ook zijn zeer goeie scenario's dus wat dat betreft is het beslist geen echte Urasawa.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen