Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Koen

Berserk

Recommended Posts

berserk-manga.jpg

Berserk speelt zich af in een middeleeuwse wereld met fantasy-elementen. 

Al van de eerste pagina’s wordt de toon gezet met prachtige en uitermate gedetailleerde tekeningen van extreem geweld. De lezer ondervind al vlug dat dit geen feel-good-verhaaltje zal worden. Het hoofdpersonage is een wraakzuchtige eenzaat die geen greintje medeleven lijkt te hebben. Hij hanteert een reusachtig zwaard en is gebrandmerkt met een vreemd teken op zijn hals. Achternagezeten door demonische creaturen is hij zelf op jacht naar de mysterieuze vijf “God Hand”. In het derde volume wordt de klok teruggedraaid en komen we stap voor stap te weten hoe het allemaal zo ver is kunnen komen. 

Miura weet me constant te verbluffen met zijn tekenwerk : de flitsende actie wordt doeltreffend weergegeven en er moet enorm veel research zijn verricht om zo’n gedetailleerde weergaven van harnassen en kastelen te bekomen. De veldslagen in deze reeks zijn trouwens ongeëvenaard in strips. Guts en de nevenpersonages zijn stuk voor stuk karakters met veel diepgang. Uniek voor een reeks waar het testosteron van afspat is toch wel de homo-erotische spanning tussen de charismatische, androgyne Griffith, de leider van een bende jonge huurlingen, en het hoofdpersonage. 

Aan de ene kant is het een coole fantasy-slasher, aan de andere kant een zeer donkere, indringende vertelling over het zelfdestructieve hoofdpersonage. 

0.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Afgelopen tijd Berserk gelezen.

De eerste 2 volumes vond ik wat vaag, veel demonsche zaken, waarvan je niet weet hoe het allemaal zit. Vanaf volume 3 begint het verhaal over het hoe en waarom. Dit gedeelte loopt door tot en met volume 13, bevat minder demonische zaken en is echt heel goed.

Vanaf volume 14 gaat het weer meer draaien om het demonische gedeelte. Ik constateerde dat dit deel mij minder boeide en ben vooralsnog even

Weet iemand of het de moeite waard is om te lezen? Ik geef daarbij even mee, dat ik het demonische dus niet zo interessant vind.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Denk het niet aangezien het demonische vanaf halfweg de reeks steeds meer de bovenhand neemt. Ikzelf ben wel ook afgehaakt na deel 32/33 dus hoe het daarna verder loopt weet ik niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Fijn om te weten. Dan laat ik dit verder aan mij voorbij gaan. Jammer, dat dit zich zo verder ontwikkeld. Ik heb er echt wel goed van genoten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb me net enkele Berserk tankobon gekocht. Eens kijken wat ik er van vind. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎15‎/‎05‎/‎2019 om 21:57, De Hollander zei:

Fijn om te weten. Dan laat ik dit verder aan mij voorbij gaan. Jammer, dat dit zich zo verder ontwikkeld. Ik heb er echt wel goed van genoten.

Berserk blijft toch heel goed hoor. Ok, de eerste cyclus van de eerste 13 delen is onovertroffen. Maar goed. Bijna niets is beter dan dat. Ik vond 'the lost children' als verhaallijn wat minder, maar de huidige verhaallijn kan me uitermate boeien.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Na die eerste cyclus was er misschien een lichte inzinking maar daarna heeft de reeks me nooit teleurgesteld.  Het is ook één van de weinige reeksen waarvan ik een jaar of twee na lezing nog steeds perfect weet wat er is gebeurd.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, Koen zei:

Het is ook één van de weinige reeksen waarvan ik een jaar of twee na lezing nog steeds perfect weet wat er is gebeurd.  

Dat is te wijten aan je ouderdom! 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...