Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

3 minuten geleden, Theoak zei:

Hermann zal echt nog wel een tijdje populair blijven. Hij heeft veel series waarvan nog steeds nieuwe delen verschijnen. 

Hermann is echt een oude man geworden die momenteel echt geen kwalitatief werk meer aflevert. Bovendien zie ik ook geen andere tekenaars tekenen zoals Hermann. Ik vrees dat binnen 15 jaar zijn oeuvre puur historisch gaat worden. Dan blijven enkel zijn beste strips hun waarde behouden. En dan vallen we automatisch terug op Comanche, Schemerwoude en de eerste 10 Jeremiahs. Alle rechtsstreeks ingekleurde werken en ook de vele one-shots vallen mi uit de boot... Ik ga mij aan die rechtstreeks ingekleurde qua belegging niet aan verbranden. 

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
22 minutes ago, Kool Thing said:

Hermann is echt een oude man geworden die momenteel echt geen kwalitatief werk meer aflevert. Bovendien zie ik ook geen andere tekenaars tekenen zoals Hermann. Ik vrees dat binnen 15 jaar zijn oeuvre puur historisch gaat worden. Dan blijven enkel zijn beste strips hun waarde behouden. En dan vallen we automatisch terug op Comanche, Schemerwoude en de eerste 10 Jeremiahs. Alle rechtsstreeks ingekleurde werken en ook de vele one-shots vallen mi uit de boot... Ik ga mij aan die rechtstreeks ingekleurde qua belegging niet aan verbranden. 

 

Je hebt zeker een punt! 

Ik heb best een aardige hoeveelheid Hermann's en ben onlangs opnieuw met de Jeremiah reeks begonnen. Ik wil nog wel tot deel 15 gaan voor wat betreft de stelling dat Jeremiah een topreeks was maar daarna is het echt achteruit gegaan. Ik koop nieuwe delen nog wel maar het zijn nu meer tussendoortjes geworden dan dat ik er echt voor ga zitten.. 

 

Wat betreft schemerwoude was ik aanvankelijk blij dat hij met een follow-up begon maar mijn enthousiasme verminderde helaas behoorlijk met het verschijnen van elk nieuw deel. Enkel Dulle Griet kwam naar mijn idee nog in de buurt van het oude niveau.


Van zijn one-shots zijn de echt goede op één hand te tellen naar mijn mening.. (Manhattan Beach 1957 vond ik echt een topalbum). Maar o.a. Zonder Pardon, Bloedbanden, Vlad de Spietser, Zhong Guo en Afrika konden mij weinig tot totaal niet bekoren..

Van Duke vond ik het eerste deel wel erg goed- maar je kan echt zien dat Hermann oud begint te worden.. Het tekenwerk is lang niet altijd even best meer..

Ik denk inderdaad dat in de toekomst Hermann vooral om zijn zwart-wit werk herinnerd gaat worden.
In die zin zijn inderdaad de geschilderde werken die hierboven worden aangeboden erg stevig aan de prijs. 

Wat mij betreft heeft hij zich met name door de eerste 10 Schemerwoudes prominent op de kaart gezet. Dat is van het beste dat ik ooit gelezen heb op stripgebied.

Tot slot moet me van het hart dat de paar keren dat ik Hermann heb ontmoet het er maar aan lag in welk humeur hij was. De eerste keer dat ik hem sprak wilde hij niet eens een hand geven.. Ik vond het toen nogal een botte l*l.
Latere keren op beurzen was hij in een betere stemming en was een stuk beter genietbaar- hij was niet te beroerd om toch een album te signeren nadat zijn signeersessie eigenlijk al gedaan was.

Ik meen te hebben begrepen dat anderen het er ook wel eens over hadden dat Hermann een nogal knorrige man kan zijn.. Iemand ervaring?
Heeft weliswaar niets met de kwaliteit van zijn werk te maken maar de eerste ontmoeting kleurde mijn aanvankelijke mening over zijn werk onbewust toch wel.. Het heeft even geduurd voordat ik weer werk van hem wilde kopen

Link naar reactie

Ik heb al zijn vertaalde strips en nog wat oud Frans werk zoals Les Dalton.. Een zware Hermannfan dus. Maar die man heeft ondanks zijn enorm oeuvre geen enkel album dat een absolute topper is. Altijd heb je het gevoel van dat hij meer kon qua verhaal als qua tekeningen. Grafisch was zijn hoogtepunt wel de periode van midden jaren ' 80 ( Woedende Water - Delta - Boomerang - de eerste Schemerwoudes ).

Zijn arceringsperiode ( Sigurd - Lugubere verhalen ) was ook schitterend. En vroeger de zwarte inkting van de latere Comanches. O wat zijn die mooi!!! Van zijn later werk is Dulle Griet en Afrika grafisch nog het beste.

 

Maar straks komt de nieuwe Jeremiah uit die ik weer zal kopen. Maar ik gruwel nu al bij het zien van deze slechte cover. Dat been!! Daar zou ik geen 100€ voor willen betalen. Hermann of niet.    

 

Couv_309787.jpg

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Maar namen zeggen niet zoveel. Ik heb een drietal kleinere (ergens tussen A3 en A4 ) originelen heringelijst en die hangen nu netjes naast elkaar. Het zijn een Canardo, een Kolk en een Kristof Berte. De meeste lovende reacties van occasionele bezoekers gaan naar Berte. "Hé dat is tof". Het is ook geweldig anders had ik die plaat uit Lise ook niet gekocht maar met alle permissie die plaat uit Amoxonie doet mijn hart nog steeds een tikkeltje harder slaan. 

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

We zien het allemaal gebeuren dat Hermanns realisme en anatomische verhoudingen er sterk op achteruit gaan. Geen enkele uitgeverij durft hem daar blijkbaar op te wijzen, want anders gaat hij gewoon naar een andere uitgeverij met een van zijn one-shots. Maar ik heb begrepen dat hij het zelf niet meer correct ziet waardoor wat wij zien hij niet langer op die manier ziet. 

Link naar reactie
29 minuten geleden, sanderg zei:

Tot slot moet me van het hart dat de paar keren dat ik Hermann heb ontmoet het er maar aan lag in welk humeur hij was. De eerste keer dat ik hem sprak wilde hij niet eens een hand geven.. Ik vond het toen nogal een botte l*l.
Latere keren op beurzen was hij in een betere stemming en was een stuk beter genietbaar- hij was niet te beroerd om toch een album te signeren nadat zijn signeersessie eigenlijk al gedaan was.

Ik meen te hebben begrepen dat anderen het er ook wel eens over hadden dat Hermann een nogal knorrige man kan zijn.. Iemand ervaring?
Heeft weliswaar niets met de kwaliteit van zijn werk te maken maar de eerste ontmoeting kleurde mijn aanvankelijke mening over zijn werk onbewust toch wel.. Het heeft even geduurd voordat ik weer werk van hem wilde kopen

 

Hermann heeft zo zijn reputatie maar dat mag niet meespelen. Een tekenaar moet je beoordelen naar zijn werk en kunde ( als je origineel werk koopt uit liefde voor de kunst ). Maar ik moet eerlijk zijn en zeggen dat mijn zin om origineel werk van Rosinski of Cosey te kopen toch naar een achterplan is geschoven. Uitzondering is Frank Pé. Ik heb die man al zeker 10 keer ontmoet, zelfs al een groot plateninterview mee gedaan voor de SSZ.be , maar het is me bv nog niet gelukt om er een dedi van te hebben. Mijn eerste ontmoetingen waren zelfs echte tegenvallers maar ik blijf zot van zijn tekeningen. Mijn origineel van Zoo gaat dan ook nooit weg.   

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
10 uren geleden, sanderg zei:

Een aantal werken van Hermann die vanaf vrijdag bij Maghen te koop zullen zijn

 

Prijzen van boven naar beneden:
 

€ 6.000

€ 8.000
€ 9.000
€ 12.000 (!!!)
€ 8.000
€ 8.000

 

10 uren geleden, sanderg zei:


Wat een prijzen zeg... Met name die Comanche verbaast me nogal. Het oude werk van Hermann wordt dus blijkbaar toch echt hoger gewaardeerd (niet ten onrechte overigens) 

 

 

Dit zijn inderdaad de prijzen die tegenwoordig gevraagd worden voor deze series van Hermann…………maar als die ook betaald worden is het wel voor een veel betere kwaliteit dan wat hier voorgesteld wordt. Wat hier aangeboden wordt is veel te duur en zal waarschijnlijk niet verkocht geraken aangezien bijna alle verzamelaars al wat redelijk was opgekocht hebben voor de tentoonstelling.

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
4 uren geleden, Kool Thing zei:

Hermann is echt een oude man geworden die momenteel echt geen kwalitatief werk meer aflevert. Bovendien zie ik ook geen andere tekenaars tekenen zoals Hermann. Ik vrees dat binnen 15 jaar zijn oeuvre puur historisch gaat worden. Dan blijven enkel zijn beste strips hun waarde behouden. En dan vallen we automatisch terug op Comanche, Schemerwoude en de eerste 10 Jeremiahs. Alle rechtsstreeks ingekleurde werken en ook de vele one-shots vallen mi uit de boot... Ik ga mij aan die rechtstreeks ingekleurde qua belegging niet aan verbranden. 

 

 

100% akkoord dat zijn beste periode achter hem ligt, en dat hij alleen nog beroep doet op zijn zoon als scenarist helpt ook niet echt. Zelf koop ik ook niets aan van zijn originelen vanaf de jaren 2000.

Ik koop wel nog steeds al zijn albums maar kan mij best inbeelden dat je daarmee niet veel nieuwe lezers/fans bijkrijgt.

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
11 uren geleden, Mzee zei:

 

100% akkoord dat zijn beste periode achter hem ligt, en dat hij alleen nog beroep doet op zijn zoon als scenarist helpt ook niet echt. Zelf koop ik ook niets aan van zijn originelen vanaf de jaren 2000.

Ik koop wel nog steeds al zijn albums maar kan mij best inbeelden dat je daarmee niet veel nieuwe lezers/fans bijkrijgt.

Dat origineel van Bernard Prince is van na 2000 . En toch...Ik vind dit een van de mooiste platen die Hermann

ooit gemaakt heeft.. Die regen...Wat een sfeer!!! Heel dat verhaal is trouwens goed getekend, dat viel mij op toen het verscheen.

 

Link naar reactie
16 hours ago, Kool Thing said:

 

Hermann heeft zo zijn reputatie maar dat mag niet meespelen. Een tekenaar moet je beoordelen naar zijn werk en kunde ( als je origineel werk koopt uit liefde voor de kunst ). Maar ik moet eerlijk zijn en zeggen dat mijn zin om origineel werk van Rosinski of Cosey te kopen toch naar een achterplan is geschoven. Uitzondering is Frank Pé. Ik heb die man al zeker 10 keer ontmoet, zelfs al een groot plateninterview mee gedaan voor de SSZ.be , maar het is me bv nog niet gelukt om er een dedi van te hebben. Mijn eerste ontmoetingen waren zelfs echte tegenvallers maar ik blijf zot van zijn tekeningen. Mijn origineel van Zoo gaat dan ook nooit weg.   

 

Helemaal eens dat zijn knorrigheid niet mee mag spelen maar ik kon me destijds niet aan de indruk onttrekken dat mijn waardering behoorlijk de negatieve kant uitsloeg na mijn eerste ervaring met de mens Hermann.. Later trok dat wel weer bij..

 

Wat betreft Cosey heb ik in dit kader overigens niets dan lof. Toen ik een jaar of 15- 16 was heb ik hem eens een kaart gestuurd via Le Lombard. Ik kreeg prompt een gesigneerde (en aan mij gerichte) ex-libris retour en de komende twee jaar een kerstkaart in de bus. Cosey kon daarna helemaal niet meer stuk bij mij. Ik ben nog steeds groot fan van zijn werk (al zijn zijn Jonathan's soms wel wat erg zweverig).

 

Mijn allergrootste held in de jaren 90 was Rosinski- ik verafgoodde hem misschien nog niet zo erg als Veto maar in mijn ogen was Rosinski destijds de beste (strip)tekenaar die er bestond.
Inmiddels is mijn beeld van hem toch wel wat bijgesteld door zijn inmiddels (veel) slechtere covers en zijn (vind ik) vaak slordige schilderwerk voor de meer recente albums.. In interviews komt hij naar mijn idee vaak over als een erg eigenzinnige man die slecht/ niet tegen kritiek kan.

Wellicht goed dat ik hem nooit persoonlijk heb ontmoet destijds.. Ik zou zo maar eens heel erg gedesillusioneerd kunnen zijn geweest en had zijn werk mogelijk daardoor ook minder kunnen smaken..

 

 

Maar goed- wat betreft de orginelen van Hermann- ik had inderdaad begrepen dat van de aankomende expo bij maghen het merendeel al is verkocht. Wellicht zijn de eerder door mij geplaatste werken dan de 'kruimels' die nog over zijn. Het zijn inderdaad niet de beste werken, maar dessalniettemin - ik vind de Aymar/ Jeremiah tekening toch wel mooi (maar niet voor € 6.000).

Ik weet zeker dat Hermann's nieuwste albums geen nieuw publiek meer zal aantrekken- daarbij speelt absoluut mee dat zijn zoon geen beste scenarist is... Ik heb me wel eens afgevraagd wat er met die man moet gebeuren als zijn pa overleden is. Hij heeft niet tot nauwelijks met andere tekenaars samen gewerkt en ik heb begrepen dat de samenwerking met Dany beslist geen succes was. Misschien gooit hij na het overlijden van pa wel een heleboel origineel werk op de markt op inkomsten te genereren. Met de enorme productie van Hermann is er genoeg :-) Dat zou de prijs uiteraard enorm doen kelderen

 

Ik ben het met Kool thing eens dat Hermann's beste werk zo rond het album 'Sigurd' ligt. Wat mij betreft had hij nooit in zijn directe inkleuring stijl behoeven te gaan werken..

Link naar reactie
4 minutes ago, Tweetie said:

Je hoeft niet echt veel Hermanns te verkopen om een inkomen te hebben. Als je 10 platen van het oudere werk per jaar verkoopt, heb je al een goed inkomen. 

Daar heb je ook weer gelijk in.. Hij zou t op die manier voorlopig makkelijk kunnen uitzingen. Denk wel dat met 10 originelen per jaar t al met al toch wel aardig oploopt en dat dit op den duur de prijs toch ook wel zou gaan drukken  

Link naar reactie
52 minutes ago, Kontiki said:

Jullie vergeten wel dat zijn zoon een aanzienlijk bedrag aan successierechten zal moeten betalen op de geschatte waarde als zijn vader die platen voor zijn dood niet aan hem heeft geschonken.

Dat is beslist een issue inderdaad!!

Ik kan niet in Yves/ of de vrouw (zal wel de eerste erfgenaam zijn) van Hermann zijn/ haar portemonnee kijken maar het zou zo maar kunnen dat er een hoop Hermann's moeten worden verkocht om de successierechten te kunnen voldoen.


Zelfde geldt trouwens ook voor andere stripmakers op leeftijd.. Rosinski, Dany e.d.. Belooft nog wat voor de toekomst 
 

Link naar reactie
19 uren geleden, Kool Thing zei:

Maar die man heeft ondanks zijn enorm oeuvre geen enkel album dat een absolute topper is. Altijd heb je het gevoel van dat hij meer kon qua verhaal als qua tekeningen. Grafisch was zijn hoogtepunt wel de periode van midden jaren ' 80 ( Woedende Water - Delta - Boomerang - de eerste Schemerwoudes ).

Zijn arceringsperiode ( Sigurd - Lugubere verhalen ) was ook schitterend. En vroeger de zwarte inkting van de latere Comanches. O wat zijn die mooi!!!

De meeste van die albums die je daar opnoemt zou ik toch wel als toppers durven omschrijven. En zijn vier langlopende reeksen zijn allemaal klassiekers geworden. Hermann zal nog niet meteen vergeten worden.

Link naar reactie

Och hij zal lang mijn favoriet blijven maar als je vraagt naar hét referentie-album van Hermann kan ik je dat toch niet geven. Hij heeft een paar excellente periodes gehad maar dat ene echte waaw-album is er toch niet.  

 

Van anderen is dit niet zo moeilijk

Rosinski: Chninkel - Boogschutters

Comes: Dorpsgek

Franquin: QRn Bretzelburg - Zwartkijken

Jacobs: Gele Teken

Jim: Een nacht in Rome

Stassen: brieven uit de bar

Vandersteen: Het geheim van de Gladiatoren - Bronzen sleutel

Paul Geerts: Angst op de A'dam

 

.... 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
54 minutes ago, Kool Thing said:

Och hij zal lang mijn favoriet blijven maar als je vraagt naar hét referentie-album van Hermann kan ik je dat toch niet geven. Hij heeft een paar excellente periodes gehad maar dat ene echte waaw-album is er toch niet.  

 

Van anderen is dit niet zo moeilijk

Rosinski: Chninkel - Boogschutters

Comes: Dorpsgek

Franquin: QRn Bretzelburg - Zwartkijken

Jacobs: Gele Teken

Jim: Een nacht in Rome

Stassen: brieven uit de bar

Vandersteen: Het geheim van de Gladiatoren - Bronzen sleutel

Paul Geerts: Angst op de A'dam

 

.... 

Grappig... In zijn welhaast onmetelijke oeuvre is er inderdaad ook naar mijn idee niet één absoluut topalbum aan te wijzen a la Chninkel.. 

 

Hermann moet het met name van de reeksen in totaal hebben zo lijkt het.. Schemerwoude an sich vind ik, zoals gezegd, een topreeks maar ook ik zou er niet zo 123 één absoluut topalbum uit kunnen noemen..

Link naar reactie
56 minuten geleden, Kool Thing zei:

Och hij zal lang mijn favoriet blijven maar als je vraagt naar hét referentie-album van Hermann kan ik je dat toch niet geven. Hij heeft een paar excellente periodes gehad maar dat ene echte waaw-album is er toch niet. 

 

2 minuten geleden, sanderg zei:

Grappig... In zijn welhaast onmetelijke oeuvre is er inderdaad ook naar mijn idee niet één absoluut topalbum aan te wijzen a la Chninkel..

 

Dat betekent gewoon dat hij meerdere waaw/topalbums heeft die allemaal op een even hoog niveau staan ;)

Link naar reactie
Just now, Tom B said:

 

 

Dat betekent gewoon dat hij meerdere waaw/topalbums heeft die allemaal op een even hoog niveau staan ;)

Hehehehe - ja, zo kun je t ook zien ;-) Toch zie ik in de toplijstjes eigenlijk maar weinig Hermann albums terug. De hoogst genoteerde in deze top500 http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers_GrenzelozeTop500.htm is nr 36, de bloedbruiloft- dat was inderdaad misschien wel zijn beste one-shot (niet zo verwonderlijk omdat het scenario van een top scenarist was ;-)

Link naar reactie
7 minuten geleden, sanderg zei:

Hehehehe - ja, zo kun je t ook zien ;-) Toch zie ik in de toplijstjes eigenlijk maar weinig Hermann albums terug. De hoogst genoteerde in deze top500 http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers_GrenzelozeTop500.htm is nr 36, de bloedbruiloft- dat was inderdaad misschien wel zijn beste one-shot (niet zo verwonderlijk omdat het scenario van een top scenarist was ;-)

Bloedbruiloft was mi geen goed album. Het verhaal verzoop door het te groot aantal personages.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

In 2012 stond Bloedbruilft in de tweede editie van de lijst nog maar op plaats 74 als hoogst genoteerde Hermann. Maar van de 2547 genomineerde albums waren er wel 51 die deelemende lezers hebben genomineerd.

Vanaf volgend jaar komt er na vijf-zes jaar een nieuwe editie van De Grenzeloze Top 500 online. Daar gaan we opnieuw een heel jaar lang rond werken. Maar ik weet nog niet welke albums van Hermann staan opgenomen in de lijst. Alle punten moeten nog geteld worden.

Link naar reactie
1 hour ago, Kontiki said:

In 2012 stond Bloedbruilft in de tweede editie van de lijst nog maar op plaats 74 als hoogst genoteerde Hermann. Maar van de 2547 genomineerde albums waren er wel 51 die deelemende lezers hebben genomineerd.

Vanaf volgend jaar komt er na vijf-zes jaar een nieuwe editie van De Grenzeloze Top 500 online. Daar gaan we opnieuw een heel jaar lang rond werken. Maar ik weet nog niet welke albums van Hermann staan opgenomen in de lijst. Alle punten moeten nog geteld worden.

top! Ik zie er al naar uit

Link naar reactie
24 minuten geleden, JJL zei:

Terry Dodson expositie bij Galerie 9e Art:

http://galerie9art.fr/index.php?artist=131

Voornamelijk Red Skin en Star Wars en behoorlijk aan de prijs....

Vind je? Ik vind het wel meevallen met die prijzen. 

Ik zie er mooie pagina's tussen staan van tussen de 400 en 800 Euro. 

Bv de bijgevoegde pagina was 500. 

Alleen de covers en splashes zijn aanzienlijk duurder, maar dat is gebruikelijk.

DODSON-500.jpg

Link naar reactie

Doelde inderdaad primair op de splashes. De pagina's zijn misschien redelijk geprijsd en goed getekend, maar erg bijzondere vind ik er niet tussen zitten (althans niet om ingelijst aan de muur te hangen).

En zodra er een paar halfblote billen te zien is, wordt de prijs meer dan verdubbeld (EUR 1300) :e012:.

 

EDIT: lijst met beschikbare werken wordt nog aangevuld en zitten toch wel een paar aardige pagina's tussen :e005:, maar heb het geld er nog altijd niet voor over.

Link naar reactie

Ik vind de pagina's eerlijk gezegd niet erg boeiend... Absurd hoe duur de splash pagina's zijn. Is Dodson nou zo'n grote naam dat daar duizenden Euro's voor gevraagd kan worden?

Voor de E 3.900 die wordt gevraagd van de splash die JJL hierboven postte heb je een prachtige Blake en Mortimer pagina van Juillard.
Een veel grotere naam en een veel bekendere strip..
 

Ik vraag me soms echt af hoe ze tot de prijsvaststelling komen. Het lijkt er soms haast op dat ze maar gewoon lukraak wat proberen om te zien of er een gek is die t ervoor over heeft

Link naar reactie
19 minutes ago, Kool Thing said:

Juilliard is big in Belgium/France. Dodson mag er wat Amerikanen bijrekenen....

Allicht, maar Red Skin is toch echt gericht op de Europese markt (Europese scenarist).. Dromen was ook gericht op de Europese markt.. Galerie9art is ook een Europese galerie. Ik ken eerlijk gezegd geen Amerikaanse galerie die zijn werk verkoopt...

Link naar reactie
1 uur geleden, sanderg zei:

Ik vind de pagina's eerlijk gezegd niet erg boeiend... Absurd hoe duur de splash pagina's zijn. Is Dodson nou zo'n grote naam dat daar duizenden Euro's voor gevraagd kan worden?

Voor de E 3.900 die wordt gevraagd van de splash die JJL hierboven postte heb je een prachtige Blake en Mortimer pagina van Juillard.

Om te beginnen noemt JJL het een splash, maar dat klopt niet want volgens galerie Napoleon is het een cover.  

Een covers zijn duurder dan spashes. 

 

Als ik het op Ebay zie, zou ik zeggen dat splashes ongeveer 3-5 keer de prijs van een pagina zijn en covers 5-10 de prijs. 

 

Je moet een cover van Dodson van dus niet vergelijken met een gewone pagina. Vergelijk de covers van Dodson dan maar met de covers van Juillard. Bv deze: https://www.danielmaghen.com/fr/andre-juillard-les-7-vies-de-l-pervier-quinze-ans-apres-couverture-originale_p59651.htm Je ziet dan dat Juillar veel duurder is dan Dodson.

 

 

 

Link naar reactie
3 minutes ago, Tweetie said:

Om te beginnen noemt JJL het een splash, maar dat klopt niet want volgens galerie Napoleon is het een cover.  

Een covers zijn duurder dan spashes. 

 

Als ik het op Ebay zie, zou ik zeggen dat splashes ongeveer 3-5 keer de prijs van een pagina zijn en covers 5-10 de prijs. 

 

Je moet een cover van Dodson van dus niet vergelijken met een gewone pagina. Vergelijk de covers van Dodson dan maar met de covers van Juillard. Bv deze: https://www.danielmaghen.com/fr/andre-juillard-les-7-vies-de-l-pervier-quinze-ans-apres-couverture-originale_p59651.htm Je ziet dan dat Juillar veel duurder is dan Dodson.

 

 

 

Ja ok - je hebt zeker een punt!

Link naar reactie
1 uur geleden, sanderg zei:

Ik vraag me soms echt af hoe ze tot de prijsvaststelling komen. Het lijkt er soms haast op dat ze maar gewoon lukraak wat proberen om te zien of er een gek is die t ervoor over heeft

Het is natuurlijk een kwestie van trial and error. Maar je spreekt met de tekenaar wat die er voor wil hebben, kijkt wat er eerder aan werk is verkocht en kijkt ook naar vergelijkbaar werk. 

Link naar reactie
29 minutes ago, Tweetie said:

Het is natuurlijk een kwestie van trial and error. Maar je spreekt met de tekenaar wat die er voor wil hebben, kijkt wat er eerder aan werk is verkocht en kijkt ook naar vergelijkbaar werk. 

Ja, zo zal het wellicht gaan inderdaad.. Ik heb wel het idee dat het in dit geval zeker een error is- normaliter worden de mooiste werken bij een expositie vaak meteen verkocht. Dat lijkt hier niet het geval te zijn.. Deze werken zullen wellicht te koop blijven of na verloop van tijd uit de verkoop worden gehaald...

Overigens - ik vond het tekenwerk van Dodson in het eerste deel van 'dromen' het beste. Met de inkting gaat er veel spontaniteit verloren.. Ik heb dat wel vaker met strips- het potloodwerk is toch vaak het meest dynamische

Bosschaert zag dat ook in voor zijn Jaguar strips- daarom zijn die strips zo geworden als ze nu zijn. Zonder inkting

Het moet ook een beetje passen bij de strip- bij Blake en Mortimer vind ik het wel weer heel mooi/ passend dat de boel strak geinkt wordt

Link naar reactie
On 31-8-2017 at 6:36 PM, Tweetie said:

Vind je? Ik vind het wel meevallen met die prijzen. 

Ik zie er mooie pagina's tussen staan van tussen de 400 en 800 Euro. 

Bv de bijgevoegde pagina was 500. 

Alleen de covers en splashes zijn aanzienlijk duurder, maar dat is gebruikelijk.

 

Ja en neen. Ik heb een Princess Leia pagina van Terry Dodson gekocht die veel mooier is dan die op de expositie aan de helft van de prijs. Maar heb hier wel zelf de tekenaar voor gecontacteerd. :-) Maar commissie van SDCC dit jaar bij hem was zelf duurder :-p

Link naar reactie
Op 30-8-2017 om 17:20, Kool Thing zei:

Maar namen zeggen niet zoveel. Ik heb een drietal kleinere (ergens tussen A3 en A4 ) originelen heringelijst en die hangen nu netjes naast elkaar. Het zijn een Canardo, een Kolk en een Kristof Berte. De meeste lovende reacties van occasionele bezoekers gaan naar Berte. "Hé dat is tof". Het is ook geweldig anders had ik die plaat uit Lise ook niet gekocht maar met alle permissie die plaat uit Amoxonie doet mijn hart nog steeds een tikkeltje harder slaan. 

 

Ik vind het hoe dan ook geweldig om te lezen dat ik tussen/naast dergelijke toppers hang. Mijn dag is goed :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
Op 22-7-2017 om 21:22, fenip zei:

Het vlot niet echt.  Ik was net te laat voor een C Ware op CAF.  Verder zit er een Eisner potloodtekening ergens in limbo. Pakket is terug naar galerie 9 art, maar deze is op zomerverlof tot 22 aug..   

Gisteren gearriveerd.  Een fijne, kleine potloodtekening van Eisner.  (en iets minder fijn en klein boek). 

fullsizeoutput_1e59.jpeg

Link naar reactie

Een tijdje geleden berichtte ik hier al dat ik een commission op stapen heb staan van Keith Burns. 

Ik kreeg gisteravond twee schetsen in mijn inbox waartussen ik kan kiezen voor wat betreft de einduitwerking. Ik vind ze allebei erg mooi en weet niet goed welke ik zal kiezen. De uitwerking van deze twee schetsen zou zo worden als de Johnny Red pagina's op deze website: http://www.comicartfactory.com/keith-burns-johnny-red-castles-in-the-sky-air-battles-hurricane-war-stories-garth-ennis-titan-avatar/

 

Burns heeft me echter aangeboden dat hij ook (voor dezelfde prijs) er een zwart-wit schilderij van wil maken zoals op bijgaand voorbeeld.

 

Lastig lastig.... Ik neig naar een klassieke stripopmaak zoals de Johnny Red pagina's - daar zit veel vaart in en ik ben dol op zwart-wit inktwerk.

Wat zou jullie keus zijn?

 

 

rough01 (1).jpg

thumbnail_rough02.jpg

thumbnail_burningsky06small.jpg

Link naar reactie

Mijn keuze zou zijn:

* de eerste. Meest dynamisch, geeft meer het gevoel van een luchtgevecht, de ander is meer een vliegtuigplaatje

* schilderij in grijstinten. Die zijn veel zeldzamer dan geinkte tekeningen. Als je naar de pagina met voorbeelden kijkt, zijn de schilderijen in grijstinten ook duurder dan vergelijkbare geinkte tekeningen, dus voor hetzelfde geld was mijn keuze snel gemaakt. 

 

Maar dat is wat ik zou doen en jij moet het betalen en thuis aan de muur hangen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...