Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

Ik kreeg net de preview doorgestuurd van de aankomende Largo Winch expo bij Huberty.. originele platen vanaf 22k en potlood pagina's vanaf ongeveer 12k..

 

Echt absurd.. deze laat ik (uiteraard) aan me voorbij gaan..

 

Zou er überhaupt wat worden verkocht tegen die prijzen?

 

Ter vergelijking - Thorgal platen bij Maghen gingen vanaf 12k...  

Link naar reactie
14 uren geleden, sanderg zei:

Ik kreeg net de preview doorgestuurd van de aankomende Largo Winch expo bij Huberty.. originele platen vanaf 22k en potlood pagina's vanaf ongeveer 12k..

 

Echt absurd.. deze laat ik (uiteraard) aan me voorbij gaan..

 

Zou er überhaupt wat worden verkocht tegen die prijzen?

 

Ter vergelijking - Thorgal platen bij Maghen gingen vanaf 12k...  

Tjah. Lichtjes inflatoir. Spreekt mij totaal niet aan. Itt de Conrad expo... (maar moet de kelk aan mij laten voorbij gaan)

Link naar reactie

Er zit ook een Largo in de volgende veiling bij Maghen, geschat op 8 à 10 K. Dat lijkt me al iets beter behapbaar, maar ik zou dat niet kopen.

Ik ben nieuwsgierig hoe hard die platen van 22K zullen gaan. Want het is niet omdat hij veel albums verkoopt dat veel mensen een dure plaat willen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Als kind las ik o.a. vaak Sjors en Sjimmie (van de Wiroja's), maar ook de familie Fortuin van Peter de Wit vond ik geweldig! Voor mij heeft De familie Fortuin ook wel een soort sentimentele waarde omdat mijn vader (die helaas op vrij jonge leeftijd is overleden) deze strip ook echt ontzettend geestig vond. Als ik dit lees herinner ik me nog goed hoe hard hij hier om moest lachen 

Ik ben er dan ook heel blij mee dat ik een origineel verhaaltje van Peter de Wit heb kunnen/ mogen kopen.

Voor mij nog steeds een van de grappigste strips ooit 🙂 Dit verhaaltje vind ik ook echt hilarisch

 

Fortuin pagina 1.jpg

Fortuin pagina 2.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 12/11/2023 om 14:28, Lestat zei:

John Heijink

 

 

20231112_132549.jpg

 

Eerste indruk: Trigo heeft geen lichaam waar zijn buitenmaatse nek op staat. Of hij heeft een giraffenpilaar die staat op een bovenlichaam flink onder de bovenste opening van het harnas. (maar dan moeten zijn bovenarmen een kromming naar beneden maken om aan te sluiten op zijn bovenlichaam.) Kortom, dat lichaam lijkt me een soepje en is zeker niet de gespierde body van keizer Putino in zijn jongere jaren. 

Link naar reactie
14 hours ago, Mzee said:

De eindejaars veilingen zijn weer eens begonnen

 

Gisteren bij Maghen al één van de mooiste

 

https://www.danielmaghen-encheres.com/catalogue/143834?

Het leuke aan Maghen zijn de pakjes met catalogi die je krijgt voor de veiling. Dat zijn echte naslagwerken geworden. Vooral die van Hermann was een mooie deze keer. Ook de niet catalogi die meegestuurd worden zijn meer en meer de moeite. Deze keer Les Enfants du Ciel van Desberg en Vrancken.

 

 

 

Link naar reactie
46 minuten geleden, Ambreville zei:

Het leuke aan Maghen zijn de pakjes met catalogi die je krijgt voor de veiling. Dat zijn echte naslagwerken geworden. Vooral die van Hermann was een mooie deze keer. Ook de niet catalogi die meegestuurd worden zijn meer en meer de moeite. Deze keer Les Enfants du Ciel van Desberg en Vrancken.


jij bent dus een betere klant als ik bij Maghen.

ik krijg alleen de catalogi opgestuurd 🙂

Maar dat zijn inderdaad de mooiste van allemaal.

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
Op 18/11/2023 om 10:46, Ambreville zei:

Het leuke aan Maghen zijn de pakjes met catalogi die je krijgt voor de veiling. Dat zijn echte naslagwerken geworden. Vooral die van Hermann was een mooie deze keer. Ook de niet catalogi die meegestuurd worden zijn meer en meer de moeite. Deze keer Les Enfants du Ciel van Desberg en Vrancken.

 

Ik heb het boek ook gekregen bij zijn laatste passage in Brussel. De dubbele plaat voor de cover van Les enfants du ciel deed het overigens erg goed in de veiling. Nochtans een rare cover: die heeft helemaal niets te maken met de inhoud van het boek. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Op 28/10/2023 om 20:07, sanderg zei:

Ik kreeg net de preview doorgestuurd van de aankomende Largo Winch expo bij Huberty.. originele platen vanaf 22k en potlood pagina's vanaf ongeveer 12k..

 

 

 

De geschetste hoofdjes van 400 euro en inkleuringen aan 900 gaan vlot de deur uit, maar bij de kleppers van 20K of 30K is er nog veel keuze. Het valt me nu op dat Francq een tekenaar is die bij het tekenen al aan de kleur denkt, waardoor zijn platen in zwart-wit minder goed overeind blijven. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
4 minuten geleden, Waldorf zei:

 

De geschetste hoofdjes van 400 euro en inkleuringen aan 900 gaan vlot de deur uit, maar bij de kleppers van 20K of 30K is er nog veel keuze. Het valt me nu op dat Francq een tekenaar is die bij het tekenen al aan de kleur denkt, waardoor zijn platen in zwart-wit minder goed overeind blijven. 

Die hoofdjes van onbekende neven zijn toch totaal niet interessant? De platen voor 20 a 30k zijn verder belachelijk hoog geprijsd.. bij Maghen staat al tijden een pagina voor - ik meen- 13k.. en die wordt al niet verkocht ...

 

Het maakt me des te blijer dat ik bijgaande tekening zo'n 20 jaar geleden al heb kunnen bemachtigen voor - schrik niet- 250 Euro.. 🙂

 

Dat waren nog eens prijzen...

 

De handtekening zat er toen overigens al opgeplakt.. dat had ik zelf niet gedaan

dessin-original-de-philippe-francq-2kv1.jpg

Link naar reactie
1 uur terug, sanderg zei:

Ongetwijfeld maar het verschil in prijs is mijns inziens nog steeds veel te groot..

 

Een handvol mensen vindt van niet. En meer heeft Francq er niet nodig. ;)

Francq heeft sinds 1990 vierentwintig albums getekend. Daarvan staat een groot deel vol pratende hoofdjes. Erg veel originelen blijven op die manier niet over om te verkopen. Dat vertaalt zich in hoge prijzen. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...