Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

1 uur geleden, sanderg zei:

Wat betreft die Rosinski ben ik het zeker met je eens- toch klopt het verhaal wel dat het moeilijk is om werk van Rosinski te bemachtigen. Er is nooit een verkoopexpo geweest of iets dergelijks van hem voor zover ik weet.. Dat, plus het feit dat het wel om een groot formaat tekening gaat maakt mij wel benieuwd naar de eindprijs.. Die zou toch wel eens hoger kunnen uitvallen dan gedacht.. 

We gaan het zien :-)

Van Rosinski zijn echt wel verkoops expo's geweest hoor. Er is er zelfs eentje geweest met alle covers van de eerste 20 delen.

De laatste tijd inderdaad wat minder, zogezegd voor zijn museum, maar hij verkoopt nog steeds hoor.

En dan heb je nog de Christies veiling van een 2 tal jaar geleden.

 

Volgens mij raakt die tekening nooit verkocht maar dat weet je nooit natuurlijk. Indien wel zal het bij deze verkoper nog een veel groter feest zijn dan bij de sus & wis glazen en dan zien we nog enkele tientallen maanden zulke tekeningen opduiken.

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
2 uren geleden, Nesse zei:

De Schuiten is prachtig. De Rosinski ziet er meer uit als een uitgebreide schets. Zal me verbazen als die zulke bedragen op gaat brengen.

 

Voor de rest werd ik niet heel enthousiast van het aanbod eerlijk gezegd.

Benieuwd wat die Schuiten gaat opbrengen. Zit al een tijdje bij deze verkoper maar is blijkbaar nooit verkocht geraakt.

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
19 minutes ago, Mzee said:

Van Rosinski zijn echt wel verkoops expo's geweest hoor. Er is er zelfs eentje geweest met alle covers van de eerste 20 delen.

De laatste tijd inderdaad wat minder, zogezegd voor zijn museum, maar hij verkoopt nog steeds hoor.

En dan heb je nog de Christies veiling van een 2 tal jaar geleden.

 

Volgens mij raakt die tekening nooit verkocht maar dat weet je nooit natuurlijk. Indien wel zal het bij deze verkoper nog een veel groter feest zijn dan bij de sus & wis glazen en dan zien we nog enkele tientallen maanden zulke tekeningen opduiken.

echt waar?? wanneer waren die expo's? in de jaren 80 wellicht? nooit geweten... al zijn er wel enkele verzamelaars op 2dgalleries die inderdaad originele covers hebben (o.a van de stad van de verloren god)..

 

afijn- bod staat nu op 400 e 😉

 

de Schuiten al op EUR 8000 (!). persoonlijk houd ik meer van Schuitenwerk waar bouwwerken prominenter zijn afgebeeld maar blijkbaar valt deze afbeelding erg goed in de smaak!

Link naar reactie
20 uren geleden, feli zei:

Ik heb voor het eerst een originele pagina gekocht.

Pagina 918 van de webcomic Octopus Pie door Meredith Gran. (www.octopuspie.com)

Ik had oorspronkelijk een andere pagina gekocht maar die was ze kwijt in een verhuis.  Het heeft even geduurd maar alles werd goed opgevolgd. 

Uiteindelijk een andere pagina mogen kiezen die zelfs iets duurder was.

 

20181018_165657.thumb.jpg.edf8b24c09431d8ee6d7707c6ba1a392.jpg

 

 

Schone pagina! 

Ik zie haar invloed op je werk wel 

Link naar reactie
35 minuten geleden, marioboon zei:

 

 

Schone pagina! 

Ik zie haar invloed op je werk wel 

 

Ontegensprekelijk één van mijn grootste invloeden.

Ik zou mijn ziel verkocht hebben om (iets als) Octopus Pie gemaakt te hebben.

 

Het is dan ook een vreemd gevoel die pagina in handen te nemen.

Ik zou graag nog meer pagina's kopen maar de prijzen, vooral van eurostrips, zijn te hoog voor wat ik wil uitgeven.

Eentje van de Onnoembaren zou fantastisch zijn, maar te duur voor mijn portemonnee.

Link naar reactie
49 minuten geleden, feli zei:

 

Ontegensprekelijk één van mijn grootste invloeden.

Ik zou mijn ziel verkocht hebben om (iets als) Octopus Pie gemaakt te hebben.

 

Het is dan ook een vreemd gevoel die pagina in handen te nemen.

Ik zou graag nog meer pagina's kopen maar de prijzen, vooral van eurostrips, zijn te hoog voor wat ik wil uitgeven.

Eentje van de Onnoembaren zou fantastisch zijn, maar te duur voor mijn portemonnee.

 

Tja, ik ook . Conrad is allang te hoog gegrepen voor mijn portemonnee ook.

Link naar reactie
2 hours ago, feli said:

 

Ontegensprekelijk één van mijn grootste invloeden.

Ik zou mijn ziel verkocht hebben om (iets als) Octopus Pie gemaakt te hebben.

 

Het is dan ook een vreemd gevoel die pagina in handen te nemen.

Ik zou graag nog meer pagina's kopen maar de prijzen, vooral van eurostrips, zijn te hoog voor wat ik wil uitgeven.

Eentje van de Onnoembaren zou fantastisch zijn, maar te duur voor mijn portemonnee.

Mooie pagina inderdaad!

ja- het is erg jammer dat de prijzen voor gekende Europese stripmakers zo hoog zijn (geworden).. Het is nu vaak onbereikbaar geworden om een plaat van een geliefde tekenaar te bemachtigen..

Gelukkig zijn er nog veel wat minder bekende tekenaars die ook prachtig werk maken dat nog wel enigszins betaalbaar is.. O.a. Keith Burns en Erik Kriek om er wat te noemen..

 

Link naar reactie
6 minutes ago, Tweetie said:

Forse prijzen voor een naar mijn smaak niet echt grote naam.

dat viel mij ook al op inderdaad! het lijkt wel een trend om voor aanstormend talent direct (erg) hoge prijzen te vragen. Een ster van zwart katoen was natuurlijk ook wel echt n klapper.

 

ik heb t idee dat de originelenmarkt voor strips hoe langer hoe meer op de 'reguliere' kunstmarkt begint te lijken. Dit lijkt echt wel wat op speculeren dat Cuzor in de toekomst nog bekender gaat worden en nog hogere prijzen zal trekken.

 

daarbij speelt misschien mee dat op n eerdere veiling n plaat van Cuzor meer dan 9k deed...

 

Overigens vind ik t wel n absolute toptekenaar. persoonlijk vind ik zijn werk toch wel net zo mooi als dat van bijvoorbeeld Juillard. 

Link naar reactie
41 minutes ago, Ambreville said:

 De link wordt blijkbaar geredirect naar het filmpje door het forum.

Gewoon op kickstarter.com zoeken naar Ballpoint beauties of Frank Cho. De originele art tiers zitten tussen de 3 en 5 duizend euro. Druppelsgewijs komen er daar nieuwe bij. Ik heb het braaf gehouden op een boek en een print.

prachtig zeg!! maar peperduur inderdaad helaas..

 

dank voor de link 

Link naar reactie
Op 19/10/2018 om 13:39, sanderg zei:

echt waar?? wanneer waren die expo's? in de jaren 80 wellicht? nooit geweten... al zijn er wel enkele verzamelaars op 2dgalleries die inderdaad originele covers hebben (o.a van de stad van de verloren god)..

 

afijn- bod staat nu op 400 e 😉

 

de Schuiten al op EUR 8000 (!). persoonlijk houd ik meer van Schuitenwerk waar bouwwerken prominenter zijn afgebeeld maar blijkbaar valt deze afbeelding erg goed in de smaak!

Moet ergens rond het jaar 2000 geweest zijn maar het exacte jaartal weet ik niet meer hoor. Maar xas zeker na mijn studententijd dus waarschijnlijk eind de jaren 90 begin 2000.

De Rosinski op Catawiki staat ondertussen al op 3100 euro. Een ongelooflijk bedrag vind ik dat alhoewel je nooit echt zeker bent van deze biedingen zolang ze onder de reserveprijs blijven.

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
Op 24/10/2018 om 09:36, sanderg zei:

dat viel mij ook al op inderdaad! het lijkt wel een trend om voor aanstormend talent direct (erg) hoge prijzen te vragen. Een ster van zwart katoen was natuurlijk ook wel echt n klapper.

 

ik heb t idee dat de originelenmarkt voor strips hoe langer hoe meer op de 'reguliere' kunstmarkt begint te lijken. Dit lijkt echt wel wat op speculeren dat Cuzor in de toekomst nog bekender gaat worden en nog hogere prijzen zal trekken.

 

daarbij speelt misschien mee dat op n eerdere veiling n plaat van Cuzor meer dan 9k deed...

 

Overigens vind ik t wel n absolute toptekenaar. persoonlijk vind ik zijn werk toch wel net zo mooi als dat van bijvoorbeeld Juillard. 

Hij lijkt inderdaad een beetje te kunnen tekenen ja maar zomaar ineens 5.000 euro vragen voor een pagina vind ik persoonlijk toch ook veel te veel.

Maar ja als je bij de juiste galerie zit kan er soms veel, die hebben een vast clienteel dat bij elke expo zal kopen (maakt niet uit of het duur is of niet en of ze het zelf mooi vinden als de galerist zegt dat het goed is, is het goed)

Persoonlijk heb ik ook nog geen albums van hem gelezen dus vraag ik mij inderdaad ook wel af hoeveel bereik zijn strips hebben gehad tot nu toe. Ik weet wel dat oplages niets zeggen over de kwaliteit van de tekeningen maar hoe meer lezers je hebt hoe meer potetiele kopers je hebt volgens mij. Ik heb in alle geval nog nooit iets gekocht dat ik nog niet gelezen had. Al is het wel al voorgekomen dat ik een reeks begonnen ben omdat ik ergens een mooie originele pagina gezien heb. En als dat dan ook meevalt is de stap naar een nieuwe aankoop snel gezet :-).

Een voorbeeldje hiervan is de volgende pagina die ik deze week in de bus kreeg

http://2dg.me/28do

En nog aan een zeer schappelijke prijs ook.

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
3 hours ago, Mzee said:

Moet ergens rond het jaar 2000 geweest zijn maar het exacte jaartal weet ik niet meer hoor. Maar xas zeker na mijn studententijd dus waarschijnlijk eind de jaren 90 begin 2000.

De Rosinski op Catawiki staat ondertussen al op 3100 euro. Een ongelooflijk bedrag vind ik dat alhoewel je nooit echt zeker bent van deze biedingen zolang ze onder de reserveprijs blijven.

het is inderdaad al n fors bedrag maar gezien de meeste biedingen op t einde zijn verwacht ik nog wel n eindspurt.. benieuwd wat de hoogste bieding zal zijn en of ie verkocht gaat worden!

Link naar reactie
2 hours ago, Mzee said:

Hij lijkt inderdaad een beetje te kunnen tekenen ja maar zomaar ineens 5.000 euro vragen voor een pagina vind ik persoonlijk toch ook veel te veel.

Maar ja als je bij de juiste galerie zit kan er soms veel, die hebben een vast clienteel dat bij elke expo zal kopen (maakt niet uit of het duur is of niet en of ze het zelf mooi vinden als de galerist zegt dat het goed is, is het goed)

Persoonlijk heb ik ook nog geen albums van hem gelezen dus vraag ik mij inderdaad ook wel af hoeveel bereik zijn strips hebben gehad tot nu toe. Ik weet wel dat oplages niets zeggen over de kwaliteit van de tekeningen maar hoe meer lezers je hebt hoe meer potetiele kopers je hebt volgens mij. Ik heb in alle geval nog nooit iets gekocht dat ik nog niet gelezen had. Al is het wel al voorgekomen dat ik een reeks begonnen ben omdat ik ergens een mooie originele pagina gezien heb. En als dat dan ook meevalt is de stap naar een nieuwe aankoop snel gezet :-).

Een voorbeeldje hiervan is de volgende pagina die ik deze week in de bus kreeg

http://2dg.me/28do

En nog aan een zeer schappelijke prijs ook.

O'boys en 'n ster van zwart katoen' kan ik je zeker aanbevelen. ik vond beide echt heel goed!

Ik betrap mezelf er ook wel op dat als ik n strip echt goed vind ik er graag n origineel van zou willen hebben... andersom werkt t inderdaad ook wel eens 🙂

 

mooie pagina Mzee!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...