Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

34 minutes ago, linthout said:

Bij 'original comic art for sale'.

Ik heb het over de tekening met de appel. Er staat duidelijk bij dat ze van Outcault is.

Is ze van een assistent? Mij ook goed. Ik vind ze in elk geval prachtig.

 

tja.. je kan n gokje wagen natuurlijk.. wat Tweetie zegt- in Amerika zijn ze helemaal van de superhelden en zegt ze dit wellicht weinig... Een mens moet af en toe eens geluk hebben. Ik heb zo vorig jaar voor n prikkie een mooi werk gekocht op Marktplaats.nl. Ik vertrouwde t ook niet maar heb de gok gewaagd. Mijn vertrouwen werd gelukkig niet beschaamd 

Link naar reactie
39 minuten geleden, linthout zei:

Bij 'original comic art for sale'.

Ik heb het over de tekening met de appel. Er staat duidelijk bij dat ze van Outcault is.

Is ze van een assistent? Mij ook goed. Ik vind ze in elk geval prachtig.

 

Het zou ook kunnen dat de tekening reeds verkocht is, maar dat de website nog niet is aangepast.

In de kolom links met alle tekenaars staat Outcault immers niet (meer) vermeld.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Nog even gezocht; RGL Art, oftewel R. Gary Land, is een van de oprichters van Comicart-L, een of andere Yahoo discussie groep.

https://groups.yahoo.com/neo/groups/comicart-l/info

Zie ook https://www.comicartfans.com/lowry.asp

 

Het lijkt me geen oplichter, maar gewoon iemand die een website de lucht in heeft gesmeten en er verder amper meer naar omkijkt.

Maar als hij al 3 maanden nodig heeft een e-mail te beantwoorden, moet je je afvragen hoe lang het duurt een tekening te verpakken en dan nog helemaal naar het postkantoor te moeten lopen/rijden.

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Tweetie zei:

Wat voor bewaarmappen gebruiken jullie voor originele pagina's? 

Waar moet je op letten bij aankoop? 

Waar koop je ze? 

 

In deze topic is daar al over gepraat.

@Ambreville, @sanderg, @boomvavavoom, @Mzee, @AHMO, @Suske en anderen hebben wel wat ervaring.

Er was wel een afzonderlijk topic over het bewaren of tentoonstellen van originelen. Maar die lijkt verdwenen?

 

(bij voorbaat excuses voor het taggen, collega's)

 

Link naar reactie
51 minuten geleden, Hamirubi zei:

 

In deze topic is daar al over gepraat.

@Ambreville, @sanderg, @boomvavavoom, @Mzee, @AHMO, @Suske en anderen hebben wel wat ervaring.

Er was wel een afzonderlijk topic over het bewaren of tentoonstellen van originelen. Maar die lijkt verdwenen?

 

(bij voorbaat excuses voor het taggen, collega's)

 

Twee jaar geleden heb ik onderstaande foto's gepost van enkele van mijn mappen. Deze heb ik gekocht bij Lucas Creativ.

https://www.lucascreativ.be/nl/

IMG_20180523_160035.thumb.jpg.a0700bd2920990465b8467301bd48ccd.jpg1588816904_IMG_20180523_160106(1).thumb.jpg.f70756014a8fbb85c038a44c42cc0dfc.jpg

 

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

ik ben op zoek naar een gepaste map voor mijn comic tekeningen.

Deze zijn meestal 8.5 x 11 inch, te groot voor in een A4 map en persoonlijk vind ik ze te klein voor in een A3 map

Idem voor de grote tekeningen / comic boards meestal 11 x 17 inch, deze zijn te groot voor aan A3 map

suggesties?

Link naar reactie
11 minuten geleden, grim zei:

ik ben op zoek naar een gepaste map voor mijn comic tekeningen.

Deze zijn meestal 8.5 x 11 inch, te groot voor in een A4 map en persoonlijk vind ik ze te klein voor in een A3 map

Idem voor de grote tekeningen / comic boards meestal 11 x 17 inch, deze zijn te groot voor aan A3 map

suggesties?

Ik gebruik Itoya's, heb ze wel telkens moeten bestellen in de US. https://www.dickblick.com/products/itoya-original-art-profolios/

Ze bestaan in veel verschillende maten, van heel klein tot relatief groot.

Link naar reactie

Ik gebruikte vroeger  Mapac Artcare en tegenwoordig  Prat

Deze hebben beide van zuur- en weekmakervrij polypropyleen beschermhoezen.

Altijd opletten wat je besteld voordat je weet krijg je een goedkopere model die niet zuurvrij is

En ook als je bijbehorende mappen erbij besteld  opletten hoeveel gaten je beschermhoes heeft

Ook daar kan je de mist in gaan

 

https://www.gerstaecker.nl/PRAT-CRYSTAL-LASER-hoezen-voor-showmappen.html

 

 

Link naar reactie
Op 25/7/2020 om 11:07, Comic Jans zei:

Je kan Itoya's in alle formaten ook bestellen in Duitsland, bij Modulor: https://www.modulor.de/en/itoya-original-art-profolio.html

Uiteindelijk gekozen om één Itoya 11 x 17 van Amazon.com te bestellen. Bestellen van meerdere exemplaren is zinloos, dan zijn de kosten per stuk zelfs hoger. Dus als het bevalt, zal ik meerdere losse exemplaren bestellen. 

 

Ondanks de vrachtkosten valt e.e.a nog steeds goedkoper uit dan een bestelling in Duitsland.

Link naar reactie

Originele tekeningen van Fabio Bono

  

EN: Unfortunately due to Covid the August and September comics festivals in France and Belgium will be cancelled.

For this reason I'm contacting all my collector friends these days.

Exceptionally I could send my original works by courier UPS and I'll be available for original commissions or mail order. I am waiting for your reservations and orders.

 

FR:  Malheuretainment, e raison de Covid, il festival of bande dessinée d'août e de septembre e France et and Belgique seront annulés.

C'è tempo per contattare il tuo amico raccolta ces jours-ci.

Eccezionale, l'invio di messaggi originali per corriere UPS e il servizio di consegna sono disponibili per ordini originali o per la corrispondenza per corrispondenza. J'attends vos réservations et vos commandes.

 

Voor informatie: legendstudio@alice.it

 

116345125_10217829895758562_290556188297

Link naar reactie

Google translate

 

NL: Helaas vanwege Covid worden de stripfestivals van augustus en september in Frankrijk en België geannuleerd.

Om deze reden neem ik tegenwoordig contact op met al mijn verzamelvrienden.

Bij wijze van uitzondering kon ik mijn originele werken via UPS-koerier verzenden en ben ik beschikbaar voor originele opdrachten of per briefwisseling. Ik wacht op uw reserveringen en bestellingen.

Link naar reactie
On 7/25/2020 at 7:45 PM, fenip said:

IMG_8676.thumb.jpeg.b4225ba3f96271baffb7ee3411d68ea6.jpeg

Prachtig voorbeeld van een verknoeide pagina: waarom staat dat onderste vakje erbij? Had hij dat niet beter op de volgende pagina gezet?

Dat zie je wel meer in strips.

Waar ik me ook zo aan kan ergeren: een fantastische mooie, pagina-grote tekening, en dan wordt ze verknoeid door zo'n lullige tekstballon.

Link naar reactie
Zojuist, Peter Motte zei:

Prachtig voorbeeld van een verknoeide pagina: waarom staat dat onderste vakje erbij? Had hij dat niet beter op de volgende pagina gezet?

Dat zie je wel meer in strips.

Waar ik me ook zo aan kan ergeren: een fantastische mooie, pagina-grote tekening, en dan wordt ze verknoeid door zo'n lullige tekstballon.

Heb je het boek gelezen?

Link naar reactie
9 minuten geleden, Peter Motte zei:

Prachtig voorbeeld van een verknoeide pagina: waarom staat dat onderste vakje erbij? Had hij dat niet beter op de volgende pagina gezet?

Dat zie je wel meer in strips.

Waar ik me ook zo aan kan ergeren: een fantastische mooie, pagina-grote tekening, en dan wordt ze verknoeid door zo'n lullige tekstballon.

Hij is STRIP-tekenaar, geen illustrator.

Het doel is een goed verhaal vertellen, niet het maken van de perfecte pagina vullende tekening.

Wat niet wegneemt dat ik niet ook graag een goede 'full splash' zie!

Maar het moet niet het doel op zich zijn vind ik; dan moet je schilder worden.

Link naar reactie
21 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

Waar ik me ook zo aan kan ergeren: een fantastische mooie, pagina-grote tekening, en dan wordt ze verknoeid door zo'n lullige tekstballon.

Ja, die vervelende gewoonte om meerder plaatjes op een blad te zetten. En dan nog durven ze daar balonnetjes met soms tekst in over te gooien.  Vroeger had je dat niet.

image.thumb.png.4e32b77879ad784c357341ad44a221ec.png

 

 

 

Link naar reactie
46 minutes ago, Rene said:

Hij is STRIP-tekenaar, geen illustrator.

 

Oké, maar sommige tekeningen of pagina's hadden net dat iets meer kunnen zijn als die tekst er niet had opgestaan of als de pagina iets beter was verzorgd.

Ik vind Bono zijn tekeningen hierboven beter geslaagd als stand-alones.

Link naar reactie
5 hours ago, Tweetie said:

Dat zijn commissies en geen pagina's.  Losstaande illustraties versus een stukje uit een verhaal. Iets heel anders.

Ja, dat klopt. Alleen jammer dat sommige p's uit een strips soms net geen volwaardige onafhankelijke tekeningen zijn.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...