Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

47 minuten geleden, sanderg zei:

Wat vinden we eigenlijk van de prijzen die er worden gevraagd voor de Rosinski platen? De goedkoopste Thorgal pagina is - meen ik- € 14.000, de duurste rond de € 30.000. Chninkel is van dezelfde orde.

 

Reëel of zijn dit echt te hoge prijzen?

Lijkt mij reeel. Thorgal is van de weinige Europese strips van de laatste vijftig jaar die je een klassieker zou kunnen noemen. 

Link naar reactie
15 minutes ago, Tweetie said:

Lijkt mij reeel. Thorgal is van de weinige Europese strips van de laatste vijftig jaar die je een klassieker zou kunnen noemen. 

Misschien, maar XIII hoort daar (bijvoorbeeld) toch ook wel bij? Platen van die serie staan tussen de 6 en 10k te koop bij Maghen. Ook geen misselijke bedragen, maar wel minder..

Nou heb ik Vance wel een stuk minder hoog zitten dan Rosinski, dus wellicht heeft het daar ook wel mee te maken. Rosinski is/ was naar mijn idee toch wel een van de beste Europese (en misschien wel mondiale?) tekenaars

Link naar reactie

Maghen had de platen van Vance afgelopen maand bij in Brussel. Mooi vakwerk, maar toch niets dat me zo aangrijpt als die van Rosinski. Overigens originelen van Ramiro waren gerust nog te krijgen voor rond de 1500 euro.

Een geweldig tekenaar zijn is vaak niet genoeg. Zonder Thorgal zou Rosinski een pak betaalbaarder geweest zijn. Vaak is het simpelweg toeval. Aan de toog hangen op een louche stripfestival met Van Hamme en die wat tekeningen laten zien en daarop gelanceerd worden. Ik ben daarom ook benieuwd naar Jaime Calderon zijn volgende met Dufaux.

 

 

 

Link naar reactie
Op 11/8/2020 om 10:59, boomvavavoom zei:

 Ik ben even verder met onderzoeken en juist te horen gekregen dat de

"ARTSAFE PRESENTER"  bij www.vanbeekart.nl op aanraden van @gerben

 

image.png.854a64dfff604cfafca18e9a3c199923.png

 

en ze vertelden met dat

 

 

Dus die ga ik nu bestellen.

 

 

Heb je deze effectief besteld? Hoe vallen ze mee? Tevreden van?

Link naar reactie
3 uren geleden, Tweetie zei:

Thorgal is van de weinige Europese strips van de laatste vijftig jaar die je een klassieker zou kunnen noemen. 


Van de weinige Europese strips van de laatste vijftig jaar om een klassieker te noemen ? 😵
Jij moet duidelijk mijn Heavy Metal Years serie beginnen volgen !



A Suivre en Circus/Vécu komen eraan !
Check ook eens Fabien Nury, Bastien Vivès, Frederik Peeters, Matz, Andreas, David B., Domenique Goblet en Held Jean Dufaux ;) 
En dan hebben we het alleen nog maar over Franco-Belgische BD...

Link naar reactie
17 minuten geleden, BobFish zei:


Van de weinige Europese strips van de laatste vijftig jaar om een klassieker te noemen ? 😵
Jij moet duidelijk mijn Heavy Metal Years serie beginnen volgen !



A Suivre en Circus/Vécu komen eraan !
Check ook eens Fabien Nury, Bastien Vivès, Frederik Peeters, Matz, Andreas, David B., Domenique Goblet en Held Jean Dufaux ;) 
En dan hebben we het alleen nog maar over Franco-Belgische BD...

Ik neem die knipoog achter Dufaux heel serieus. M.i. de grootste fuck up in stripland. Wat doet die in godsnaam in dat rijtje. 

Link naar reactie
4 uren geleden, sanderg zei:

Misschien, maar XIII hoort daar (bijvoorbeeld) toch ook wel bij? Platen van die serie staan tussen de 6 en 10k te koop bij Maghen. Ook geen misselijke bedragen, maar wel minder..

Nou heb ik Vance wel een stuk minder hoog zitten dan Rosinski, dus wellicht heeft het daar ook wel mee te maken. Rosinski is/ was naar mijn idee toch wel een van de beste Europese (en misschien wel mondiale?) tekenaars

 

Van Vance is er wel al heel wat meer verkocht en wat nu overblijft in de fardes van Maghen is echt 5dekeus hoor.

Terwijl de pagina's van Rosinski die nu aangeboden worden echt wel beter zijn (2de keus zou ik zeggen, want de absolute topstukken zitten er ook niet meer tussen. Maar die zaten blijkbaar in die eerste pdf die totaal verschillend is van wat jij en ik gekregen hebben)

Maar voor de rest ben ik akkoord dat je in een gemiddeld Thorgal verhaal meer mooie pagina's hebt dan in een gemiddeld XIII verhaal..... wat voor mij maakt dat een mooie  XIII pagina meer waard is dan een mooie Thorgal pagina want veel zeldzamer 🙂

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
14 hours ago, Mzee said:

 

Van Vance is er wel al heel wat meer verkocht en wat nu overblijft in de fardes van Maghen is echt 5dekeus hoor.

Terwijl de pagina's van Rosinski die nu aangeboden worden echt wel beter zijn (2de keus zou ik zeggen, want de absolute topstukken zitten er ook niet meer tussen. Maar die zaten blijkbaar in die eerste pdf die totaal verschillend is van wat jij en ik gekregen hebben)

Maar voor de rest ben ik akkoord dat je in een gemiddeld Thorgal verhaal meer mooie pagina's hebt dan in een gemiddeld XIII verhaal..... wat voor mij maakt dat een mooie  XIII pagina meer waard is dan een mooie Thorgal pagina want veel zeldzamer 🙂

Ben wel benieuwd welke Thorgal pagina's er dan zijn verkocht van de selectie die er blijkbaar al was voor de door ons ontvangen pdf's... 2dgalleries maar eens in de gaten houden...

 

Inderdaad staan er in een gemiddeld Thorgal album wel meer mooie platen dan in een gemiddelde XIII. Daar komt wel voor mij bij dat ik Rosinski technisch echt wel een betere tekenaar vindt dan Vance. Vance was goed in het tekenen van voertuigen e.d. zijn personages echter vind ik altijd erg stijf.. 

Link naar reactie
16 uren geleden, BobFish zei:


Van de weinige Europese strips van de laatste vijftig jaar om een klassieker te noemen ? 😵
Jij moet duidelijk mijn Heavy Metal Years serie beginnen volgen !



A Suivre en Circus/Vécu komen eraan !
Check ook eens Fabien Nury, Bastien Vivès, Frederik Peeters, Matz, Andreas, David B., Domenique Goblet en Held Jean Dufaux ;) 
En dan hebben we het alleen nog maar over Franco-Belgische BD...

Interessant! Ben benieuwd naar vervolg!

Link naar reactie
20 uren geleden, Tweetie zei:

Lijkt mij reeel. Thorgal is van de weinige Europese strips van de laatste vijftig jaar die je een klassieker zou kunnen noemen. 

Ik vrees ook dat dit realistische prijzen zijn. 

De beste panina's (voor mij een 3-tal)leunen aan bij 1ste keuze, maar die kosten dan ook 25/30.000 euro. De andere goede die enkel in de eerste file zaten zullen niet goedkoper geweest zijn.

 

Een alternatief zijn pagina's van Hans: Rosinski in topvorm en tekentechnisch even goed als de goede Thorgals en stukken goedkoper!

Link naar reactie
15 minuten geleden, Koning Poefke zei:

Ik vrees ook dat dit realistische prijzen zijn. 

De beste panina's (voor mij een 3-tal)leunen aan bij 1ste keuze, maar die kosten dan ook 25/30.000 euro. De andere goede die enkel in de eerste file zaten zullen niet goedkoper geweest zijn.

 

Een alternatief zijn pagina's van Hans: Rosinski in topvorm en tekentechnisch even goed als de goede Thorgals en stukken goedkoper!

Een ander alternatief zijn pagina's van DeVita of Surzhenko. Die zijn weliswaarwaar van de nevenreeksen, maar ook stukken goedkoper. 

Link naar reactie
20 minutes ago, Tweetie said:

Een ander alternatief zijn pagina's van DeVita of Surzhenko. Die zijn weliswaarwaar van de nevenreeksen, maar ook stukken goedkoper. 

Correct! Ik heb allen van Surzhenko nog weinig te koop gezien.. Enig idee waar van hem werk te koop wordt aangeboden?  De Vita ben ik persoonlijk geen fan van.. vreemde puntige gezichten en slordige lijnvoering vind ik..

 

Een mooie pagina van Hans inderdaad is ook wel een toffe optie- toentertijd was Rosinski inderdaad nog op zijn best. 
Pagina's van Klaagzang moeten zo'n 7k doen. Ook erg veel geld maar misschien nog haalbaar (?)

Link naar reactie

Ik zal eens rondhoren of ik die eerste file ook ergens kan vastkrijgen.

Maar met wat er nu overblijft moet je wat geluk hebben dat er juist nog een pagina tussenzit die voor jou speciaal is want alles wat voor de meerderheid het mooist is, is er al lang uit hoor.

EN anders de volgende veiling van Maghen in de gaten houden, hij zal wel een paar pagina's achter de hand houden voor die gelegenheid 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
54 minuten geleden, Mzee zei:

Ik zal eens rondhoren of ik die eerste file ook ergens kan vastkrijgen.

Maar met wat er nu overblijft moet je wat geluk hebben dat er juist nog een pagina tussenzit die voor jou speciaal is want alles wat voor de meerderheid het mooist is, is er al lang uit hoor.

EN anders de volgende veiling van Maghen in de gaten houden, hij zal wel een paar pagina's achter de hand houden voor die gelegenheid 

Bedankt Wim!

Ja, ik verwacht ook wel wat op de veiling. De Rosinski pagina's op zijn veiling van 3 jaar geleden waren ook top!

Link naar reactie
1 hour ago, Mzee said:

Ik zal eens rondhoren of ik die eerste file ook ergens kan vastkrijgen.

Maar met wat er nu overblijft moet je wat geluk hebben dat er juist nog een pagina tussenzit die voor jou speciaal is want alles wat voor de meerderheid het mooist is, is er al lang uit hoor.

EN anders de volgende veiling van Maghen in de gaten houden, hij zal wel een paar pagina's achter de hand houden voor die gelegenheid 

Eens - toch kreeg ik net een email van Maghen met een klein overzichtje van wat er te koop is. Daar stond ook nog de pagina bij uit 'De schaduwen voorbij' waarover ik het hierboven al had. Dat is mijns inziens toch wel echt een topplaat. Maar ja.. dat laatste plaatje he... Ik snap daar nog steeds niets van

Link naar reactie
4 hours ago, Koning Poefke said:

Ik vrees ook dat dit realistische prijzen zijn. 

De beste panina's (voor mij een 3-tal)leunen aan bij 1ste keuze, maar die kosten dan ook 25/30.000 euro. De andere goede die enkel in de eerste file zaten zullen niet goedkoper geweest zijn.

 

Een alternatief zijn pagina's van Hans: Rosinski in topvorm en tekentechnisch even goed als de goede Thorgals en stukken goedkoper!

Te laat voor de moeite want die van Hans zijn ook al verkocht

Link naar reactie
2 uren geleden, sanderg zei:

Eens - toch kreeg ik net een email van Maghen met een klein overzichtje van wat er te koop is. Daar stond ook nog de pagina bij uit 'De schaduwen voorbij' waarover ik het hierboven al had. Dat is mijns inziens toch wel echt een topplaat. Maar ja.. dat laatste plaatje he... Ik snap daar nog steeds niets van

Ik heb hier nog wel luxe edities in zwart/wit op groter formaat liggen, zal daar eens in kijken

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
35 minuten geleden, sanderg zei:

ook daar dus echt een andere tekening! Dat het door de inkleuring komt lijkt nu ook wel van de baan..

 

Het raadsel van de mysterieuze afbeelding- mooie striptitel  😄

 

 

De vorige keer dat je met zo een vraag zat, heeft het me een extra dédi van Rosinski opgeleverd. Dit raadsel moet duidelijk uitgepluisd worden!

 

 

 

Link naar reactie
51 minutes ago, sanderg said:

ook daar dus echt een andere tekening! Dat het door de inkleuring komt lijkt nu ook wel van de baan..

 

Het raadsel van de mysterieuze afbeelding- mooie striptitel 

 

Ik heb het eens vergeleken met de Franse Niffle uitgave.

Ook daar is dat laatste prentje zoals in jouw eerste druk.

En ook in de Franse tekst van dat laatste plaatje zijn aanpassingen gedaan: een accent circonflexe toegevoegd op de laatste i in disparait en het koppelteken in crains-rien is weg.

 

Het zal gewoon achteraf nog aangepast zijn veronderstel ik.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...