Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

57 minuten geleden, sanderg zei:

Hele mooie prent.

Heb je die bij Henk zelf gekocht?

 

Neen deze heb ik denk ik ooit op Catawiki of Ebay gekocht, is één van die Mega edities

 

Maar ben wel met Henk aan het zien voor nog iets

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
1 minuut geleden, Mzee zei:

Topcollectie heb je daar Wim! Dat moet wel een van de grootste collecties aan Franka werken in de Benelux zijn..

Ik zou ook wel zo'n collectie willen hebben van Rosinski werkjes maar ja.. daar moet ik eerst de jackpot voor winnen (en mijn vrouw mede enthousiast zien te krijgen 😉 

Ik weet niet wat de grootste uitdaging zou zijn hahahaha

Link naar reactie
7 minuten geleden, Mzee zei:

 

Neen deze heb ik denk ik ooit op Catawiki of Ebay gekocht, is één van die Mega edities

 

Maar ben wel met Henk aan het zien voor nog iets

 

Heel erg fijn dat Henk zelf direct benaderbaar is.. Ik heb inmiddels meerdere werken direct bij de tekenaar zelf kunnen kopen en dat is echt ideaal. Het is leuk om de tekenaar zelf te kunnen spreken, je weet dat 100% van de opbrengst bij de tekenaar zelf terecht komt, kunt eventuele wensen bespreken en je weet zeker dat je het werk ook daadwerkelijk zult ontvangen.

Ben benieuwd naar het werk dat je met Henk aan het bespreken bent. Is het een bestaand werk of gaat hij speciaal iets voor je maken?
 

Link naar reactie
3 minuten geleden, Mzee zei:

 

Bij Kuijpers zelf zit bijna niets meer van covers

 

Maar bij Barabas hebben ze er net wel een paar binnen


Ik zie het inderdaad!  Alle drie erg mooie covers

Henk zijn werk is nog altijd erg populair volgens mij- ik heb destijds ook wel even met m gebrainstormd over welk werk ik uiteindelijk wilde/ kon kopen. Ben nog steeds erg blij met de destijds aangekochte pagina. Het was precies het soort werk waar ik naar op zoek was. 

Ander werk dat ik mooi vond was toen allemaal al verkocht..
 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
6 minuten geleden, fenip zei:

ps foto's trekken was verboden, mag wel de foto's delen uit het persdossier, maar dat lukt niet echt met de toegestane bestandsgrootte...

 

Als je de afbeeldingskoppeling ipv de afbeelding plakt, zou het misschien wel kunnen lukken. (als het een online link is)

Link naar reactie
18 minuten geleden, cinco zei:

 

Als je de afbeeldingskoppeling ipv de afbeelding plakt, zou het misschien wel kunnen lukken. (als het een online link is)

thanks, zijn bestanden van rond de 10-15 mb

Heb wel nog wat links. 

http://nmnm.mc/index.php?option=com_k2&view=item&id=579:upcoming-marginalia-inside-the-comics-art-collections&lang=en

https://www.youtube.com/watch?v=HibHRieuL6g

Link naar reactie

 

13 uren geleden, cinco zei:

 

Als je de afbeeldingskoppeling ipv de afbeelding plakt, zou het misschien wel kunnen lukken. (als het een online link is)

https://ibb.co/kS2gbbt  bij afbeeldingen invoegen onder url pakt hij dit niet
op BDGest is het wel gelukt https://www.bdgest.com/forum/viewtopic.php?f=61&t=98368

Link naar reactie
25 minuten geleden, sanderg zei:

Ik zag op 2dgalleries dat iemand het blijkbaar nodig vond om een exacte kopie van mijn werkje te laten maken door Ravard.. maar dan met wat grijstinten.

 

Ravard vroeg me of ik er moeite mee zou hebben (erg attent van hem overigens). Dat heb ik niet (ik gun Ravard zijn opdracht van harte), maar ik vind het wel een beetje jammer.. 



 

copy.jpg

Zag het ook, beetje fout...

Link naar reactie

 

1 uur geleden, sanderg zei:

Nogal ja... Volgens mij was Ravard er zelf ook niet happy over (hetgeen je naar mijn mening terug ziet in het resultaat)

 

Ik had het ook gezien maar dacht dat het gewoon een ingekleurde copie was

 

Een beetje een triestige aanvraag ook, ik wil een origineel maar wel hetzelfde als die van iemand anders...tja dan is het geen origineel meer hé 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

  

Op 24/7/2021 om 18:35, Ikke zonder Weilie zei:

Lang geleden, in 1991 om precies te zijn, kregen de striptekenaars die in dat jaar in de ‘Warande’ signeerde op de tweedaagse stripbeurs aldaar, een lekker hap aangeboden in de ‘Terminus’. Het organiserende De Bronzen Adhemar Stichting maakte dit mogelijk. En als dank lieten die tekenaars een tekening achter.

En dat waren er heel wat, een greep: Jan Bosschaert, Ferry, Vanderkroft, Vance, Jeff Broeckx, Hec Leemans, Jean-Pol, …

Intussen is de ‘Terminus’ aan andere uitbaters overgelaten, en zijn de eigenaars (naar verluidt) gaan rentenieren “ergens in Spanje”. En zouden ze al deze tekeningen meegenomen hebben …

Maar wie heeft van deze tekeningen ergens foto’s liggen? En wil ze delen, of toch eentje ervan?

 

En nog voor de, volgens uitgever Dargaud, cultstrip-bij-uitstek ‘XIII’ zijn … cultstatus bereikte, werd er eveneens in dezelfde ‘Warande’ een “megatentoonstelling” georganiseerd over deze stripreeks. Kosten nog moeite werden er gespaard! Naast uitleg, posters, en andere trivia waren er ook enkele diorama’s opgebouwd die scenes uit deze stripreeks nabootsten!

Deze tentoonstelling liep van 14/12/1991 t/m 26/01/1992.

Ook hier: wie heeft ergens foto’s hiervan liggen? En wil ze delen?

 

@Ikke zonder Weilie stelde dit weekend een interessante vraag, die in het zoekertjesforum misschien ondergesneeuwd geraakt. Daarom ook hier eens posten.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...