Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
11 hours ago, Jilles said:

Er komt eerdaags een veiling bij Catawiki met veel originelen van Henk Kuijpers. Een veiling van de tekenaar zelf.

IMG_6693.JPG

Dat is ondertussen een jaarlijkse traditie. Henk levert wel een gevarieerd aanbod van grote en kleine origineeltjes tot uitgewerkte dédi's maison. Dik de moeite voor wie nog niets van Henk heeft. 

 

 

 

Link naar reactie
Op 5/11/2021 om 06:15, Ambreville zei:

Dat is ondertussen een jaarlijkse traditie. Henk levert wel een gevarieerd aanbod van grote en kleine origineeltjes tot uitgewerkte dédi's maison. Dik de moeite voor wie nog niets van Henk heeft. 

Ik heb wel al iets van Henk 😇

Maar vrees dat het mij weer geld zal kosten 😀

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
Op 16/11/2021 om 20:10, Ambreville zei:

En om de cruiseweek af te sluiten, uit de Provence...

Lanfeust deel 9. Didier Tarquin.

 

IMG_0455.thumb.jpeg.7bf9495bad6a26eea969f9e0b2e459c4.jpeg

Prachtige plaat!!

Ik heb mezelf ook weer eens getrakteerd... 🙂 

Ik was erg onder de indruk van het laatste deel van de Klaagzangen... ein-de-lijk gewoon terug naar de basis. Dat eerste vierluik met Rosinski aan het roer was top en ook dit deel van Teng beviel me uitstekend! Hoop wel dat deze lijn wordt voortgezet.. 


 

TENG lettrage et portrait Sioban CDLP SUDENNES 42x30cm 700 € (3).jpg

Link naar reactie
3 uren geleden, sanderg zei:

Prachtige plaat!!

Ik heb mezelf ook weer eens getrakteerd... 🙂 

Ik was erg onder de indruk van het laatste deel van de Klaagzangen... ein-de-lijk gewoon terug naar de basis. Dat eerste vierluik met Rosinski aan het roer was top en ook dit deel van Teng beviel me uitstekend! Hoop wel dat deze lijn wordt voortgezet.. 


 

TENG lettrage et portrait Sioban CDLP SUDENNES 42x30cm 700 € (3).jpg

Mooi. Inderdaad, dat album van Paul Teng was serieus de moeite?

Wist niet dat er alies van verkocht werd. Er is wel een verkoop expo begin december bij Galerie Napoleon

 

 

Link naar reactie
24 minuten geleden, shakeitupguy zei:

Mooi. Inderdaad, dat album van Paul Teng was serieus de moeite?

Wist niet dat er alies van verkocht werd. Er is wel een verkoop expo begin december bij Galerie Napoleon

 

 

Ik vind het album van Teng echt de moeite inderdaad! Het helpt wel als je eerst de Rosinski delen hebt gelezen...

 

Deze tekening komt ook van die expo 🙂 ik kon m al reserveren

Link naar reactie
38 minuten geleden, Ambreville zei:

Schappelijk. Napoleon zet zijn prijzen meer realistisch dan een Maghen.

Absoluut! Napoleon is een van de meer sympathieke galerieën..

 

Bij Maghen zijn ze volgens mij de weg een beetje kwijt... De prijzen zijn doorgaans echt veel te hoog.. dat blijkt toch ook wel de uit de laatste exposities. Van de Meyer expo bijvoorbeeld is volgens mij maar bitter weinig verkocht.

 

Ben ook wel benieuwd naar de resultaten van de huidige Cosey expo. Helaas zat er niks betaalbaar van mijn gading bij.. afijn- daardoor kon ik nu de tekening van Teng kopen en daar ben ik erg content mee 🙂

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, sanderg zei:

Absoluut! Napoleon is een van de meer sympathieke galerieën..

 

Bij Maghen zijn ze volgens mij de weg een beetje kwijt... De prijzen zijn doorgaans echt veel te hoog.. dat blijkt toch ook wel de uit de laatste exposities. Van de Meyer expo bijvoorbeeld is volgens mij maar bitter weinig verkocht.

 

Ben ook wel benieuwd naar de resultaten van de huidige Cosey expo. Helaas zat er niks betaalbaar van mijn gading bij.. afijn- daardoor kon ik nu de tekening van Teng kopen en daar ben ik erg content mee 🙂

Inderdaad, allemaal heel duur bij Daniel Maghen. Ook heel mooie platen van Cosey te koop maar veel te hoog.

Langs de andere kant, hun veilingen deze keer met Juillard en Bonhomme in de spotlight verkochten toch best goed en soms heel ver boven de geschatte waarde.

 

Link naar reactie
7 uren geleden, shakeitupguy zei:

Inderdaad, allemaal heel duur bij Daniel Maghen. Ook heel mooie platen van Cosey te koop maar veel te hoog.

Langs de andere kant, hun veilingen deze keer met Juillard en Bonhomme in de spotlight verkochten toch best goed en soms heel ver boven de geschatte waarde.

 

Ik denk altijd dat die veilingen een verhaal apart zijn... Daar zitten allemaal mensen bij elkaar die sowieso blijkbaar veel geld hebben en waarvan er velen een bepaald stuk willen hebben. Ze bieden dan tegen elkaar op waardoor de prijzen (veel te) hoog worden..

Link naar reactie

Ik heb tot nu nog nooit originelen gekocht, maar zou daar wel mee willen beginnen. Voor de luxe met origineel van Meccano heb ik gereserveerd, en ik hou nu ook de veiling van Kuijpers op Catawiki in de gaten, al was het maar om te zien hoe hoog die prijzen gaan. Staande voor mijn stripcollectie zijn er auteurs van wie ik wel iets wil kopen: Brüno, Sylvain Vallée,... Ik maak me geen illusies ooit een Franquin te kunnen kopen. 

Onlangs was ik op bezoek bij iemand met een aanzienlijke collectie. In elke kamer hingen originele pagina's op. Hangen jullie die ook allemaal op? Een originele pagina kopen en die dan te verstoppen in een kluis lijkt me sneu.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Uiteindelijk gaan die wel ophangen. Maar ik ben al een jaar mijn stripverdieping aan het verbouwen. Dat vraagt wat tijd.

Verstoppen is inderdaad sneu. Ik ga daarom als ik er aan toe kom wat beginnen weg te doen. Dingen die je kocht, maar die je op lange termijn toch beu bent. Ik heb zo laatst mijn Jommeke verkocht, voor drie maal de inzet. Dat valt dan wel mee ;)

 

De beste plaats om te kopen is bij de auteurs zelf. Een Gallerij vraagt minstens 30% commissie met uitzondering van Creabulles die maar 15 vraagt als vzw. Brüno en Vallée lijken me goed te doen. Het vraagt soms wel wat werk. Als je er niet geraakt, probeer dan eens bij de scenaristen. Die krijgen doorgaans 10% van de plaatverkoop en helpen je wel om bij de tekenaar te geraken. Veilingen moet je mee opletten. Ik doe meestal wat research en geef één autobod, waar ik niet meer naar kijk.  Dat ontmoedigt andere bieders vrij vlug of je weet vlug dat het niets wordt, maar het verhindert dat je je laat meeslepen in een biedings-oorlog, waar je belachelijk te veel betaald.

Mocht je bij een gallerij een aankondiging zien van een auteur die je wil, contacteer ze dan voor de expo. Alle gallerijen (Maghen, Napoleon, Glenat, 9art, Comic art factory...) geven je dan een catalogus of mogelijkheid tot al te kopen. De goede stukken zijn meestal weg voor de expo open gaat.

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Waldorf zei:

Ik heb tot nu nog nooit originelen gekocht, maar zou daar wel mee willen beginnen. Voor de luxe met origineel van Meccano heb ik gereserveerd, en ik hou nu ook de veiling van Kuijpers op Catawiki in de gaten, al was het maar om te zien hoe hoog die prijzen gaan. Staande voor mijn stripcollectie zijn er auteurs van wie ik wel iets wil kopen: Brüno, Sylvain Vallée,... Ik maak me geen illusies ooit een Franquin te kunnen kopen. 

Onlangs was ik op bezoek bij iemand met een aanzienlijke collectie. In elke kamer hingen originele pagina's op. Hangen jullie die ook allemaal op? Een originele pagina kopen en die dan te verstoppen in een kluis lijkt me sneu.

Mooi begin in lk geval - Kolk is geweldig!

Ambreville geeft wel wat nuttige tips zie ik! Overigens kun je Henk Kuijpers ook zelf direct benaderen voor originelen. Zo heb ik ook mijn pagina van Franka gekocht 🙂 En met een beetje mazzel kun je m zelf bij hem ophalen- dat is natuurlijk helemaal leuk! 

Bij Jan Bosschaert kun je overigens ook bij hem thuis direct- heel erg leuk vond ik dat!

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Waldorf zei:

Onlangs was ik op bezoek bij iemand met een aanzienlijke collectie. In elke kamer hingen originele pagina's op. Hangen jullie die ook allemaal op? Een originele pagina kopen en die dan te verstoppen in een kluis lijkt me sneu.

Bij hangen er ondertussen ook wel al in bijna kamer originelen omhoog maar zelf al verander ik soms wel eens wat zijn er toch die nooit aan de muur geraken. Maar kopen is te leuk en verslavend.

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
7 uren geleden, sanderg zei:

Ik denk altijd dat die veilingen een verhaal apart zijn... Daar zitten allemaal mensen bij elkaar die sowieso blijkbaar veel geld hebben en waarvan er velen een bepaald stuk willen hebben. Ze bieden dan tegen elkaar op waardoor de prijzen (veel te) hoog worden..

 

Veilingen vallen best mee vind ik. Ben vrij zeker dat ik al meer gekocht heb op veilingen dan op exposities bij de grote galerijen.

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
4 minuten geleden, Mzee zei:

Bij hangen er ondertussen ook wel al in bijna kamer originelen omhoog maar zelf al verander ik soms wel eens wat zijn er toch die nooit aan de muur geraken. Maar kopen is te leuk en verslavend.

 

+1 bij mij exact hetzelfde... ik betrap mezelf af en toe wel eens een beetje op een bepaalde hebberigheid waarbij het nooit genoeg is/ lijkt te zijn... Dat is wel lastig omdat het wel een prijzige hobby is..

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...