Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

14 minutes ago, sanderg said:

Zat Rosinski in een map? Dat moet inderdaad een mega map zijn geweest 🙂

 

Genoeg werk van hem om je tong op je voeten te krijgen. Ook Ralf Meyer, Vance en een aantal andere.

 

16 minutes ago, sanderg said:

Maarre- Bonhomme verkocht dus in privé? Merkwaardig- normaal staat Maghen dat niet toe..

Je koopt officieel via de galerie. Maghen laat dat overigens bij elke expo toe. Gewoon voor de opening vragen. Geregeld komt hij naar Brussel en brengt hij een groot deel van zijn stock mee.

 

 

 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Ambreville zei:

Genoeg werk van hem om je tong op je voeten te krijgen. Ook Ralf Meyer, Vance en een aantal andere.

 

Je koopt officieel via de galerie. Maghen laat dat overigens bij elke expo toe. Gewoon voor de opening vragen. Geregeld komt hij naar Brussel en brengt hij een groot deel van zijn stock mee.

Wat bijzonder dat Bonhomme dat allemaal bij zich had! En - allemaal te koop dus? 

 

Ik heb n paar werken voorbij zien komen van de aankomende expo en vind de prijzen ook erg hoog...

 

Ben wel benieuwd wat er allemaal te koop wordt aangeboden.. Bonhomme is zeker een heel goede tekenaar. 

 

 

Link naar reactie
1 minute ago, sanderg said:

Wat bijzonder dat Bonhomme dat allemaal bij zich had! En - allemaal te koop dus? 

 

Ik heb n paar werken voorbij zien komen van de aankomende expo en vind de prijzen ook erg hoog...

 

Ben wel benieuwd wat er allemaal te koop wordt aangeboden.. Bonhomme is zeker een heel goede tekenaar. 

 

 

Maghen, Bonhomme was er niet. Het goedkoopste dat ik zag was 400. Het duurste ging over de 10k met gigantische gouaches. Platen hingen rond de 5K. illustraties fladderden tussen 1K en 3K. 

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 4/2/2022 om 12:33, linthout zei:

April Kane heet dat meisje dacht ik?

Ze heeft wel een heel smalle taille!

Maar ik ben gek van Caniff. Heb ook originelen van helemaal in het begin.

Ik heb ook een origineel dat gebruikt is voor een cover. Ja, Caniff...Dat was toch een God.

 

 

 

 

image.thumb.png.57c323c1f1411958b60a7baa1dcbd359.png

 

Een presentatie van Bijbelse waarheden.

Link naar reactie
Op 4/2/2022 om 12:33, linthout zei:

April Kane heet dat meisje dacht ik?

Ze heeft wel een heel smalle taille!

Maar ik ben gek van Caniff. Heb ook originelen van helemaal in het begin.

Ik heb ook een origineel dat gebruikt is voor een cover. Ja, Caniff...Dat was toch een God.

 

 

April Kane inderdaad!

Heb nog wat extra foto's en achtergrondinformatie op 2DG geplaatst. Sanjak is ook een nogal boeiend personage.

https://www.2dgalleries.com/art/terry-and-the-pirates-1-april-1939-172458

Link naar reactie
Op 4/2/2022 om 18:49, Boekenmagazijn zei:

Een tijdje geleden heb ik de Fantagraphics Studio Edition van Hal Foster's Prince Valiant op de kop getikt.

Op een van de eerste pagina's kwam ik deze opdracht tegen:

 

IMG_2181.thumb.JPG.a889e69473939ed489c5a54bb5c33433.JPG

 

Moet je nagaan, Hal Foster die jaloers is op Milton Caniff....

Schitterend!

Link naar reactie
Op 4/2/2022 om 12:33, linthout zei:

April Kane heet dat meisje dacht ik?

Ze heeft wel een heel smalle taille!

Maar ik ben gek van Caniff. Heb ook originelen van helemaal in het begin.

Ik heb ook een origineel dat gebruikt is voor een cover. Ja, Caniff...Dat was toch een God.

 

 

Ps ben wel benieuwd naar jouw Caniff originelen.  

Link naar reactie
7 uren geleden, fenip zei:

April Kane inderdaad!

Heb nog wat extra foto's en achtergrondinformatie op 2DG geplaatst. Sanjak is ook een nogal boeiend personage.

https://www.2dgalleries.com/art/terry-and-the-pirates-1-april-1939-172458

 

Dat kun je wel stellen, de jonge en onschuldige April Kane ontvoert door de "gecodeerde"  Sanjak, de licht

erotische ondertoon was een bewust gemanipuleerd uitgangspunt.

 

image.thumb.png.3dda0f5167fa299ba1378bd0e1a5fa37.png

 

Brief aan Caniff uit 1939.

Link naar reactie

Ik ben gisteren naar Parijs geweest, om bij Maghen naar Bonhomme te gaan kijken (en te kopen).

 

IMG_4803.thumb.jpg.f6fd37d6dcaf5bfaca84f6a036e67661.jpg

 

Toevallig was Bonhomme zelf ook aanwezig. Hij heeft ons 25 minuten onderhouden over verschillende platen die daar hingen. Enfin, ik had een topdag.

 

IMG_4795.thumb.jpg.08d82f99d004a390f0af025a36da381f.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
1 hour ago, Waldorf said:

Ik ben gisteren naar Parijs geweest, om bij Maghen naar Bonhomme te gaan kijken (en te kopen).

 

IMG_4803.thumb.jpg.f6fd37d6dcaf5bfaca84f6a036e67661.jpg

 

Toevallig was Bonhomme zelf ook aanwezig. Hij heeft ons 25 minuten onderhouden over verschillende platen die daar hingen. Enfin, ik had een topdag.

 

IMG_4795.thumb.jpg.08d82f99d004a390f0af025a36da381f.jpg

Fantastisch. We hebben het hier wel allemaal op Bonhommes met haren kammen.

 

 

 

Link naar reactie
3 hours ago, Lestat said:

Vraagje: ik zie hier wel vaak namen van Parijse galerijen passeren, maar zijn er een paar goede Brusselse die jullie aanraden? Ik werk in Brussel en zou dus na de uren wel eens kunnen passeren.

Huberty-Breyne op Chatelet is zowat de grootste. Comic Art Factory is de gezelligste, Champaka heeft ook vaak mooi werk. Daarnaast heb je soms mini-expo's in diverse winkel. Huberty-Breyne hebben een soort filiaal, Mark by Huberty Breyne in de Marollen.

Bij de grote kijk je best even uit naar de expo's en wat je interesseert. Er lopen momenteel expo's van Boucq, Pé en er staan er een aantal op de planning. De Vernissages zijn terug aan het beginnen, voor als je na de uren eens een babbeltje wil doen met een auteur.

Zoek je iets te kopen, aarzel dan niet om de galerij een mail te sturen lang voor de expo. Als je daarop een optie kan vinden, heb je vroegste keuze. Van Toulhoat loopt er binnenkort een expo. Daar ben ik wel stout geweest en heb er vanmiddag rechtstreeks bij hem nog eentje weggegritst.

 

 

 

Link naar reactie
Op 21/2/2022 om 19:24, fenip zei:

WOW! Als Fantagraphics ooit een Artist's Edition wilt samenstellen van Sala's werk weten ze wie ze moeten bellen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...