Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

On 7/17/2022 at 8:42 PM, Rene said:

Ik heb me deze Tardi pagina uit 'Een kater vol lood' aangeschaft - voordat de inflatie alles wegvreet.

Kleiner formaat weliswaar, maar toch eindelijk gelukt.

Er zit ook een inkleuring bij op een kopie, op hetzelfde formaat.

 

Ik vraag me nou af; heeft Tardi die inkleuring zelf gedaan?

In het boek zelf staat niets over een aparte inkleurder.  

Tardi-complet.jpg

Ben je hem al beu?

https://www.2dgalleries.com/art/tardi-nestor-burma-page-181861

 

 

 

Link naar reactie
Op 22/7/2022 om 22:21, Lestat zei:

 

Mooi! Ik wist niet dat Turf bereikbaar was (naar het schijnt nogal een mysterieus persoon), tenzij je die ergens anders hebt gevonden.

Hij heeft er een aantal te koop gezet op zijn Facebook-pagina. Misschien zijn er nog enkele over?

De laatste tijd komt hij wel redelijk vaak naar stripfestivals (in Frankrijk). Ook daar heeft hij soms iets te koop mee. Je kan hem ook daar dus altijd bereiken.

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie
6 minutes ago, Warson said:

Hij heeft er een aantal te koop gezet op zijn Facebook-pagina. Misschien zijn er nog enkele over?

De laatste tijd komt hij wel redelijk vaak naar stripfestivals (in Frankrijk). Ook daar heeft hij soms iets te koop mee. Je kan hem ook daar dus altijd bereiken.

Zo mysterieus is hij niet. Hij komt overigens binnenkort nog eens naar Bxl.

 

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hoe bergen jullie originelen eigenlijk op? Bij mij is het aantal beperkt maar ik slaag er al niet meer in om alles in te kaderen en op te hangen (on top van commissies). Originele hebben dikwijls A3 of nog groter formaat. Enige tips voor bv. opbergmappen?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

De kaften die ik gebruik voor tijdelijke opslag haal ik in de tekenwinkel (Schleipper). Dat zijn grote lederen kaften die je met een ritssluiding volledig kan afsluiten. Het is een losbladig systeem. je kan dus bladeren bijkopen. Ik heb er een paar in A4, A3 en een A1 voor de echt grote dingen.

Het voordeel van de ritssluiting, naast het veilig houden, is dat de vorm van de kaft ook vastgezet wordt. Bij grote kaften is dat zeker een voordeel. Het zijn niet de goedkoopste dingen, maar het houdt de boel perfect veilig en bereikbaar.  

 

 

 

Link naar reactie
10 minutes ago, Robertkees said:

Goedemorgen,

 

Heeft iemand ervaring met Les dessous du dessin?

 

 

https://www.les-dessous-du-dessin.be/index.php

 

 

Ik probeer op hun site te komen maar deze lijkt beveiligd te zijn.

Weet iemand hoe ik ze kan bereiken?

 

ik hoor het graag.

Bedankt,

RJ

Ik heb er in het verleden diverse originelen gekocht, maar helaas is Les dessous du dessin opgedoekt na het overlijden van galerijhouder Jean-Philippe Beaujean in september van vorig jaar. Hij werd slechts 58 jaar oud.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
2 uren geleden, Suske zei:

Ik heb er in het verleden diverse originelen gekocht, maar helaas is Les dessous du dessin opgedoekt na het overlijden van galerijhouder Jean-Philippe Beaujean in september van vorig jaar. Hij werd slechts 58 jaar oud.

Oei. Dat is spijtig om te horen.

Dank voor je antwoord en opheldering.

Hij had een mooi bestand aan auteurs. Weet je toevallig of deze nu ergens anders te koop worden aangeboden?

 

groet,

RJ

Link naar reactie
4 minuten geleden, Robertkees zei:

Oei. Dat is spijtig om te horen.

Dank voor je antwoord en opheldering.

Hij had een mooi bestand aan auteurs. Weet je toevallig of deze nu ergens anders te koop worden aangeboden?

 

groet,

RJ

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar! 

Ben er destijds nog eens geweest- toen had hij een plaat van Cosey te koop voor - ik meen- € 3.000.. Dat vond ik toen ongelofelijk duur 🙂

Ik troost me dan maar met het idee dat ik dat bedrag destijds toch niet had gehad... Hetzelfde met petits papiers.. 

Link naar reactie
2 hours ago, Robertkees said:

Oei. Dat is spijtig om te horen.

Dank voor je antwoord en opheldering.

Hij had een mooi bestand aan auteurs. Weet je toevallig of deze nu ergens anders te koop worden aangeboden?

 

groet,

RJ

Ik heb nog geen originelen op andere sites gezien. Wellicht zitten ze nog bij de familie. 

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik zit eens te kijken bij de Marini expo van galerie9art. De losstaande tekeningen zijn bijna allemaal verkocht maar de pagina's lopen voor geen meter..

 

Dat was volgens mij bij de vorige expo van zijn Batman albums ook al. Al waren die pagina's een heel stuk duurder. 

 

Waar zou m dat nou toch in zitten?

 

Feit is wel dat de markt overspoeld is met Marini origineeltjes..

Link naar reactie
12 uren geleden, sanderg zei:

Ik zit eens te kijken bij de Marini expo van galerie9art. De losstaande tekeningen zijn bijna allemaal verkocht maar de pagina's lopen voor geen meter..

 

Dat was volgens mij bij de vorige expo van zijn Batman albums ook al. Al waren die pagina's een heel stuk duurder. 

 

Waar zou m dat nou toch in zitten?

 

Feit is wel dat de markt overspoeld is met Marini origineeltjes..

Idd, massa's originelen van hem op de markt. Maar ze biijven erkopen die losstaande tekeningen aan hoge prijzen.

 

De pagina's van deel 1 leken me mooier maar allemaal best duur.

Link naar reactie
12 uren geleden, shakeitupguy zei:

Idd, massa's originelen van hem op de markt. Maar ze biijven erkopen die losstaande tekeningen aan hoge prijzen.

 

De pagina's van deel 1 leken me mooier maar allemaal best duur.

De pagina's zijn nog steeds prijzig maar de prijzen zijn in vergelijking met andere stripmakers (Juillard bijvoorbeeld of Rosinski of Cosey) niet zo hoog heb ik t idee. 

 

Desalniettemin worden er maar weinig pagina's verkocht... bij een expo van bijvoorbeeld Cosey gaan de pagina's wel altijd vrij snel weg...

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...