Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

56 minuten geleden, Yncke zei:

Hoe moet ik dat interpreteren? De basisschets staat op de achterkant in spiegelbeeld, de finale tekening is er dan op de andere kant op gemaakt? Of zijn dat twee verschillende vellen?

Aan de plooi in de bovenhoek te zien is het hetzelfde vel.

Wel raar dat zelfs de tekst in spiegelbeeld is geschreven (tenzij de allereerste basisschets op een ander papiertje werd gemaakt, ingescand, gespiegeld en afgeprint op dit vel)

Link naar reactie

Bizar. Alsof de tekenaar te weinig papier had en daarom op de achterkant de versie verder uitwerkte. Maar waarom dan die tekst in spiegelbeeld? Dat slaat nergens op. Ook niet als hij voor het gemak beide kanten gebruikte om met een lichtbak schetsen op de andere zijde verder uit te werken.

Link naar reactie

Tekenaars doen dat wel vaker. De theorie is dat je door een tekening te spiegelen je de fouten er gemakkelijker uit kan halen (maar toch vooral dingen diete veel naar de verkeerde kant overhelen)

 

Maar het kan hier ook te maken hebben met de specifieke techniek van de tekenaar. De eindtekening lijkt in potlood uitgewerkt te zijn. Hij moet dus een manier vinden om zijn schetslijnen weg te werken. Gommen gaat niet. Dus waarom niet op de achterkant uitwerken?

Link naar reactie
Op 1/9/2023 om 14:13, Waldorf zei:

Tirabosco, uit Kongo

Voorkant en achterkant

 

IMG_7330.thumb.jpg.030ded449882583c4f6a73b4ea7e0cc9.jpg

 

IMG_7331.thumb.jpg.9cc44ac86c5b786c6f1bcbdc034487a4.jpg

Die man met ronde bril en tropenhelm deed me onmiddellijk denken aan het personage Remy (gespeeld door Ronny Coutteure) uit de dubbelaflevering over Duits-Oost-Afrika van The Young Indiana Jones Chronicles.  Ook die tenten, dragers en hangbrug komen volgens mij in deze aflevering terug.

Screenshot_20230904_132846_Google.jpg

Link naar reactie
18 uren geleden, WILCO zei:

Die man met ronde bril en tropenhelm deed me onmiddellijk denken aan het personage Remy (gespeeld door Ronny Coutteure) uit de dubbelaflevering over Duits-Oost-Afrika van The Young Indiana Jones Chronicles.  Ook die tenten, dragers en hangbrug komen volgens mij in deze aflevering terug.

Screenshot_20230904_132846_Google.jpg

Inderdaad! Leuke serie was dat

 

Die Remy vond ik altijd erg sympathiek in de serie ook. Helaas is deze (Belgische) acteur zeer treurig aan zijn einde gekomen... Dat is me altijd bijgebleven toen ik dat eens las. Ken de beste man natuurlijk niet maar in de serie had ik echt een zwak voor hem

Link naar reactie
21 uren geleden, WILCO zei:

Die man met ronde bril en tropenhelm deed me onmiddellijk denken aan het personage Remy (gespeeld door Ronny Coutteure) uit de dubbelaflevering over Duits-Oost-Afrika van The Young Indiana Jones Chronicles.  Ook die tenten, dragers en hangbrug komen volgens mij in deze aflevering terug.

Screenshot_20230904_132846_Google.jpg

 

En de man zonder bril deed me onmiddellijk denken aan Bob Fish. Ik dacht eerst dat het een foto was die hij in elkaar had gedraaid.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op 25/9/2023 om 14:13, Waldorf zei:

In Frankrijk heeft iemand een plaat van Watchmen teruggevonden waarvan hij al enkele decennia dacht dat hij ze kwijt was.

 

https://www.leparisien.fr/culture-loisirs/livres/une-planche-originale-de-la-bd-watchmen-estimee-a-100-000-dollars-retrouvee-dans-un-cagibi-20-09-2023-I5TLGMF5ABH7DAGGRIZBP2JW54.php

 

Daar vinden ze nogal vaak iets terug achter een kast of in een vuilbak.

 

Is gewoon een trukje om de historiek van een stuk te verbergen

 

voor de fiscus bv maar soms ook omdat de oorsprong niet zo zuiver is.

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Een origineel van Bonin rechtsreeks gekocht uit Amorastasia, de sleutelscene eigenlijk, onwaarschijnlijk blij mee!

 

(nog bezig met een topper, maar ik ga het pas zeggen als ik het heb). Nog 2 en dan heb ik echt 13 originelen waar ik nooit van had durven dromen. Dan stop ik (of ik met iets vervangen). Ik wil niet in mijn eigen museum wonen. Mijn hoofd is al museum genoeg.

Link naar reactie
On 10/17/2022 at 7:42 PM, fenip said:

Ik gebruik vooral Itoya's. Koop ze wel in de US https://www.dickblick.com/products/itoya-original-art-profolios/

 

mappen van die Amsterdamse art-supply (beek?) zijn ook behoorlijk goed, moet ik zeggen.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 21/10/2023 om 14:33, Timhardt zei:

Een origineel van Bonin rechtsreeks gekocht uit Amorastasia, de sleutelscene eigenlijk, onwaarschijnlijk blij mee!

 

(nog bezig met een topper, maar ik ga het pas zeggen als ik het heb). Nog 2 en dan heb ik echt 13 originelen waar ik nooit van had durven dromen. Dan stop ik (of ik met iets vervangen). Ik wil niet in mijn eigen museum wonen. Mijn hoofd is al museum genoeg.

 

Read my lips: jij gaat niet stoppen. :ph34r:

 

Foto van die Bonin?

 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
10 uren geleden, SPeeDy zei:

Straf eigenlijk hoe sterk die oorspronkelijk WonderWoman cover in z/w is tegenover wat daar maar van overblijft als uiteindelijke cover 🥺.

 

Dat is vaak zo. Er gaat veel verloren tussen de originele plaat en de gedrukte versie.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...