Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

Ik betaal normaal nooit (veel) meer dan 200€ voor een origineel, dus het is raar dat ik wel doorgezet heb, ook al is het niet echt een heel mooie pagina. Maar er staan vijf van de hoofdpersonages op en het is werk van zowel Vandersteen als Geerts, dus ik kon het daardoor nog een beetje verantwoorden voor mezelf.

Soms kan het geen kwaad om een paar aankopen over te slaan, en ineens iets te kopen voor een veel hoger bedrag dat kwalitatief hoger ligt. 

Dat gaat op voor originelen, maar ook voor strips. Ik sla soms een paar softcovers over voor een mooie dikke hardcover. 

Wat natuurlijk niet wil zeggen Tom dat je voor 200 euro geen mooi origineel kan vinden! 

Link naar reactie

Jawel. Als je een tekenaar ziet op een beurs, is het meeste origineel werk rond die prijsklasse beschikbaar. 

 

Dit is mijn laatste aankoop via een signeersessie en in de prijscategorie. Bijna een A3. Het is geen echte grote kunst, maar ik ben hier wel superblij mee. De tekening doet me iets. Intussen zit ie wel achter glas :-)

 

De gekleurde versie circuleert ergens op het net, maar ik vind de zwartwitte versie mooier

toren-krings.png

post-49-0-06441200-1450807173_thumb.jpg

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Gisteren dacht ik: "Over een 15-tal jaar gaan al die nostalgici die originelen van Nero en S&W en al die andere pulp kopen dood zijn. De markt zal dan inzakken. Wellicht zitten we nu op een hoogtepunt. Wie koopt zo'n oude brol nog over 20 jaar? De jeugd alvast niet. De 30'ers van nu zijn meer geïnteresseerd in hun eigen nostalgische strips.. Ik heb medelijden met al die mensen die hun spaargeld in papier steken waarmee hun (klein-)kinderen binnenkort de haard kunnen aansteken.

Dat is een feit waar waarschijnlijk elke verzamelaar mee in zijn hoofd zit. Je mag er niet te lang bij stil staan, anders kan je beter stoppen met verzamelen

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Gisteren dacht ik: "Over een 15-tal jaar gaan al die nostalgici die originelen van Nero en S&W en al die andere pulp kopen dood zijn. De markt zal dan inzakken. Wellicht zitten we nu op een hoogtepunt. Wie koopt zo'n oude brol nog over 20 jaar? De jeugd alvast niet. De 30'ers van nu zijn meer geïnteresseerd in hun eigen nostalgische strips.. Ik heb medelijden met al die mensen die hun spaargeld in papier steken waarmee hun (klein-)kinderen binnenkort de haard kunnen aansteken.

Met de verzamelaars die hun spaargeld steken in hun hobby heb ik geen medelijden, het blijft hun eigen keuze. ik heb meer medelijden met vrouw en (klein)kinderen die de boel erven en met een ander zijn rommel worden opgescheept. t Zal hier bij ons ook van dat zijn na mijn dood.

Link naar reactie

Met de verzamelaars die hun spaargeld steken in hun hobby heb ik geen medelijden, het blijft hun eigen keuze. ik heb meer medelijden met vrouw en (klein)kinderen die de boel erven en met een ander zijn rommel worden opgescheept. t Zal hier bij ons ook van dat zijn na mijn dood.

 

Wat dat betreft zijn ze beter af met verzamelaars van originelen. Lekker plat, neemt niet veel plaats in. 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

catalogus: http://www.bernaerts.be/Page_catalogue.asp?lot=&estmin=&estmax=&key=Keywords&sale=245&categorie=&artist=

 

Met de twee veilingen samen komen er dus 230 ongeveer in een keer op de markt. Ik ben benieuwd wat dat voor de prijs zal doen.

Het is natuurlijk uit de magische jaren '50. Langs de andere kant is PP&BB niet zo'n algenmeen bekende strip en om zoveel ineens te veilen is toch niet slim.

 

ps. hier (in Brabant) waren de 'klassieke' reeksen Suske en Wiske, Nero en Jommeke. Piet Pienter en Bert Bibber zag je niet zoveel. Was dat meer een Antwerps fenomeen of vergis ik mij?

Link naar reactie

Ik denk dat dit nog maar een begin is om de markt af te tasten.

Indien men alles van Pom te koop gaat zetten zullen de prijzen nogal zakken, zeker voor zo'n beperkte afzetmarkt.

Aftasten zou ik dat toch niet meer noemen. Ongeveer een tiende van alle Pom originelen wordt deze maand verkocht.

 

Helaas allemaal uit zijn vroege periode. Ik vind zijn latere albums mooier.

Link naar reactie

Piet Pienter en Bert Bibber was ook in West-Vlaanderen overal goed verkrijgbaar in mijn tijd (jaren '80).  Blijkbaar dus vooral in Pom's eigen provincie en in West-Vlaanderen?

Zou goed kunnen, maar toen voornamelijk in Kortrijk en omstreken. Van De Striep leerde ik dat dit komt omdat er daar redelijk wat Antwerpenaren wonen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...