Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

57 minutes ago, Waldorf said:

Le Monde publiceert vandaag een diepgravend artikel over de originelen van Jacobs die na diens dood verdwenen uit de kluis, en verkocht werden. 

 https://www.lemonde.fr/societe/article/2023/12/13/blake-mortimer-les-millions-envoles-de-la-fondation-jacobs_6205510_3224.html

Aan de verkeerde kant van de betaalmuur. Heb je toegang? Ik ben benieuwd naar het verhaal over Maghen.

 

 

 

Link naar reactie
On 12/11/2023 at 7:59 PM, Flow_ said:

Misschien beetje out of the box maar wel aansluitend op bovenstaande: hoe staan jullie tegenover afdrukken van digitale pagina’s die verkocht worden met certificaat? Nu meer en meer tekenaars digitaal beginnen te werken proberen ze nu zo er een duit uit te halen. Uniek werk maar wel geen origineel getekend werk..

Onlangs stoemelings zo eentje gekocht van Daniel Sampere. Zou ik het op voorhand geweten hebben had ik het niet gekocht, en daar zou ik nu toch spijt van gehad hebben. Deze tekenaar tekent nooit op papier. Het digitale is het enige wat er bestaat. Aan de andere kant is het een supertalent dat zich binnenkort bij de grote mag scharen op de cons. De print was van onberispelijke kwaliteit en kan gerust naast een origineel hangen. Wat hij binnenkort ook gaat doen naast een Tarquin. Los van alle tevredenheid zou ik het toch niet vlug opnieuw doen.

Het blijft een print. Niets houdt een auteur tegen om bijkomende prints te maken of om variante uitgaves te maken. Die mogelijkheid heb je ook met een papieren origineel, maar het verschil is anders. De print is perfect. Er zitten geen blauwe steunlijnen in, geen weggekraste lijnen die verbeterd zijn, geen afgescheurde randen waar de tape werd weggehaal... Kortom, de imperfectie van het origineel, samen met een inktgeur, is net wat het echt maakt. Dat wil je dus houden.

Een ander element is de prijs. Een plaat van Philippe Xavier koop je voor 1000-2000 euro max. Er is redelijk wat in omloop gegaan via diverse kanalen.Dat is een leuk bedrag voor wat restafval van het echte werk, het maken van een stripverhaal. Een unieke print daarvan zou properder zijn (zie boven), maar om daar nu 1500-2000 euro aan te geven lijkt me van het goede veel te veel. Edition d'art of artist print lijkt een nieuw te proberen goudmijn te zijn. Team Vaillante springt nu ook al op die kar met een unieke print van een uitvergrote case van Graton, die je via een veiling kan kopen, met startbod van 2500 euro. Doe me dan toch liever Tarquin, Floch of Loisel, waar je het niet alleen rechstreeks kunt kopen, maar ook kunt afhalen.

 

 

 

Link naar reactie

Alle bekende namen passeren dus de revue.

Mooi is het niet echt

Neem daarbij nog eens de recente klachten van de erfgenamen van Uderzo en je begrijpt direct waarom het grote geld wat aan het verdwijnen is uit de originelenmarkt

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Een gekregen T-shirt die ik in mijn jeugd vaak droeg.

Het plaatje heb ik uitgeknipt, en de “reep” onderin de lijst is van eigen hand.

De tekenaar van de plaat op het T-shirt, is later op menselijk vlees verder gaan tekenen (lees: tatoeëren)

5B68C571-5553-41E4-AFE5-56E911CE6086.jpeg

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Heeft iemand de veiling van de illustraties van Morris gevolgd gisteren? De schattingen van H&B (hoogste bedrag was 12K) waren aan de voorzichtige kant, één stuk ging aan 55K weg. Ik denk dat de erfgenamen nu gemotiveerd zullen zijn om nog een rondje te doen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ein-de-lijk De verboden haven gelezen... Wat een prachtige strip zeg! Echt heel erg mooi- heel erg goed dat zulk fijns nog wordt gemaakt in stripland 🙂

 

Nou heb ik er n beetje een gewoonte van gemaakt dat ik van elke serie die ik echt goed vindt graag n origineel wil, dus ik ben vrij snel na t uitlezen al op zoek gegaan..

 

t was niet makkelijk maar deze kan ik binnenkort verwachten 😄 erg blij mee!

IMG_20231227_154226.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

En nog een orgineel upcoming 😄  Als groot fan van het tekenwerk van Dany kijk ik er erg naar uit om ook deze te ontvangen!  Omdat het oeuvre van Dany nogal expliciet kan zijn was ik al een tijd op zoek naar iets als dit (zodat mijn vrouw het ook nog kan apprecieren (en het onze gasten niet verjaagt) 😉

Het is een originele tekening voor een poster voor een stripfestival dat plaats vond in 2019..

Het nieuwe jaar begint erg goed zo voor mij


Wel bizar trouwens dat ze voor de poster een lelijke computerinkleuring kozen... Het origineel is toch veel mooier?! (Maar goed.. ik zal wel een ouwe lul zijn.. ik vind computerinkleuring bijna altijd minder mooi dan ambachtelijke handinkleuring..)

 

Dany 5.jpg

ori_eve_933_1553168860-651136.jpeg

Link naar reactie
5 uren geleden, sanderg zei:

En nog een orgineel upcoming 😄  Als groot fan van het tekenwerk van Dany kijk ik er erg naar uit om ook deze te ontvangen!  Omdat het oeuvre van Dany nogal expliciet kan zijn was ik al een tijd op zoek naar iets als dit (zodat mijn vrouw het ook nog kan apprecieren (en het onze gasten niet verjaagt) 😉

Het is een originele tekening voor een poster voor een stripfestival dat plaats vond in 2019..

Het nieuwe jaar begint erg goed zo voor mij


Wel bizar trouwens dat ze voor de poster een lelijke computerinkleuring kozen... Het origineel is toch veel mooier?! (Maar goed.. ik zal wel een ouwe lul zijn.. ik vind computerinkleuring bijna altijd minder mooi dan ambachtelijke handinkleuring..)

 

Dany 5.jpg

ori_eve_933_1553168860-651136.jpeg

Dat origineel is inderdaad véél mooier. Zeer knappe tekening.

Link naar reactie
Op 12/1/2024 om 16:18, sanderg zei:

En nog een orgineel upcoming 😄  Als groot fan van het tekenwerk van Dany kijk ik er erg naar uit om ook deze te ontvangen!  Omdat het oeuvre van Dany nogal expliciet kan zijn was ik al een tijd op zoek naar iets als dit (zodat mijn vrouw het ook nog kan apprecieren (en het onze gasten niet verjaagt) 😉

Het is een originele tekening voor een poster voor een stripfestival dat plaats vond in 2019..

Het nieuwe jaar begint erg goed zo voor mij


Wel bizar trouwens dat ze voor de poster een lelijke computerinkleuring kozen... Het origineel is toch veel mooier?! (Maar goed.. ik zal wel een ouwe lul zijn.. ik vind computerinkleuring bijna altijd minder mooi dan ambachtelijke handinkleuring..)

 

Dany 5.jpg

ori_eve_933_1553168860-651136.jpeg

Heet je niet toevallig Gerard?

Anders kan je deze ook nog kopen. 

Zie link:

https://www.catawiki.com/fr/l/78866537-dany-1-dessin-original-couleur-dedicace

Screenshot_20240117_191527_Chrome.jpg

Link naar reactie
Op 11/1/2024 om 16:54, sanderg zei:

Vandaag binnen met de post 😄

Toch wel erg tof om deze aan mijn muur te kunnen hangen vind ik. Een van de beste strips die ik de afgelopen jaren gelezen heb! En een geweldige tekenaar die Turconi

 

 

El Puerto Prohibido.jpg

 

Mooie! Omdat wij het Italiaanse album "De dames van de Pillar to Post" in twee delen uitbrengen hadden we een extra cover nodig. Stefano stuurde me alvast de schets, in Angouleme krijg ik het origineeltje van de auteurs :) :cheerf2:

 

bozzacover2dedamesvandepillartopost.thumb.jpg.0b49df3acd6d961005c15f50fe2216c4.jpg

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
4 minuten geleden, eriktex zei:

 

Mooie! Omdat wij het Italiaanse album "De dames van de Pillar to Post" in twee delen uitbrengen hadden we een extra cover nodig. Stefano stuurde me alvast de schets, in Angouleme krijg ik het origineeltje van de auteurs :) :cheerf2:

 

bozzacover2dedamesvandepillartopost.thumb.jpg.0b49df3acd6d961005c15f50fe2216c4.jpg

Wat geweldig zeg!! Wat een supergaaf kado van ze!

 

Hele mooie schets ook trouwens! Ik kijk al erg uit naar deel 2

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...