Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

Ik geloof dat ik deze nog niet had laten zien hier

 

331079058_5910009169076057_600137976085503205_n.thumb.jpg.54f3e97a00ec101e662ad7f288532807.jpg

Quote

Vandaag werd ik heel blij van Giuseppe Cafaro!! Hij stuurde de originele pagenaar mijn Vampirella-cameo!
De krankzinnige (zeer getalenteerde) Giuseppe Cafaro tekende niet alleen mij, maar ook mijn zoon Bram en mijn vrouw Vivian in de Vampirella "Trial of the Soul" oneshot. Nou... dat is speciaal :) ! Mijn favoriete stripfiguur en ik staan tussen Vampirella en mijn enige ware liefde (32 jaar al) !! Wat kan ik nog meer vragen?!
PS de colorist wist niet dat mijn vrouw een kaaskop was zoals ik

329128889_508123311466739_8586297587691060493_n.thumb.jpg.6af693bca1479937e038b7532154b634.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Deze week eindelijk de door mij eerder aangekochte Dany met de post ontvangen.. ik kon nu zelf een foto maken.

 

Wat een tekenkanon is deze man zeg..

 

een van mijn nu favoriete originelen uit de collectie en sowieso een van mijn all time favoriete striptekenaars..

ongelofelijk knap hoe hij zowel humoristisch als  realistisch kan tekenen op een zeer hoog niveau en zijn inkleuring is echt om duimen en vingers bij af te likken... bovendien is het een van de sympathiekste tekenaars die ik ooit heb ontmoet

 

Het heeft me ook meteen geïnspireerd om wat strips van zijn hand te willen gaan lezen die ik nog niet heb.. ben vooral erg benieuwd naar de reeks Harlekijn in samenwerking met mijn favoriete scenarist Van Hamme..

 

Ook de beide delen van Amazones van Troy aangekocht.  Het verhaal zal wel niet veel om het lijf hebben (pun intended 😉 maar het tekenwerk moet erg goed zijn..

 

Is "vluchtige ontmoetingen" trouwens de moeite waard?

 

 

dany-dessin-original-de-colombe-et-olivier-rameau-3dz7.jpg

Link naar reactie
On 3/30/2024 at 6:20 PM, sanderg said:

Het heeft me ook meteen geïnspireerd om wat strips van zijn hand te willen gaan lezen die ik nog niet heb.. ben vooral erg benieuwd naar de reeks Harlekijn in samenwerking met mijn favoriete scenarist Van Hamme..

heb ik nog dubbel als je die nodig hebt

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
On 3/30/2024 at 6:20 PM, sanderg said:

 

Is "vluchtige ontmoetingen" trouwens de moeite waard

 

ja, zeker. Maar als je Dany wil proeven kan je niet langs 'Avontuur zonder helden' heen.

Harlekijn is ook heel leuk. Dat is een serie uit de jaren 70 die echt de sfeer van die tijd uitstraalt als een oude tv-serie. 

En dan zijn er de Rode Oortjes/Ca vous Interesse-grappen. Daar zitten ook grafische pareltjes bij. Hij heeft daar een hoge standaard achtergelaten die de mindere goden die hem opvolgden nooit hebben kunnen halen.

 

 

 

Link naar reactie
47 minuten geleden, Ambreville zei:

ja, zeker. Maar als je Dany wil proeven kan je niet langs 'Avontuur zonder helden' heen.

Harlekijn is ook heel leuk. Dat is een serie uit de jaren 70 die echt de sfeer van die tijd uitstraalt als een oude tv-serie. 

En dan zijn er de Rode Oortjes/Ca vous Interesse-grappen. Daar zitten ook grafische pareltjes bij. Hij heeft daar een hoge standaard achtergelaten die de mindere goden die hem opvolgden nooit hebben kunnen halen.

Avontuur zonder helden is geweldig.. die heb ik gelukkig al lang in de kast staan 🙂 (tezamen met het enigszins overbodige maar desalniettemin vermakelijke vervolg)

Link naar reactie
Op 2/4/2024 om 09:00, Ambreville zei:

ja, zeker. Maar als je Dany wil proeven kan je niet langs 'Avontuur zonder helden' heen.

Harlekijn is ook heel leuk. Dat is een serie uit de jaren 70 die echt de sfeer van die tijd uitstraalt als een oude tv-serie. 

En dan zijn er de Rode Oortjes/Ca vous Interesse-grappen. Daar zitten ook grafische pareltjes bij. Hij heeft daar een hoge standaard achtergelaten die de mindere goden die hem opvolgden nooit hebben kunnen halen.

Rode oortjes heb ik vroeger wel gelezen van Dany en die waren inderdaad erg goed gerekend ook.. (en erg grappig)

Link naar reactie
Op 2/4/2024 om 09:00, Ambreville zei:

 

Harlekijn is ook heel leuk. Dat is een serie uit de jaren 70 die echt de sfeer van die tijd uitstraalt als een oude tv-serie. 

Echt een leuke reeks inderdaad die voor mij ook wel een beetje de Largo Winch sfeer ademde.. ik heb het met plezier gelezen! 

 

Jammer dat er niet meer delen van zijn gekomen.. en het blijft jammer dat Dany nooit Largo is gaan tekenen.. ik zou het dan met nog meer plezier gelezen hebben!

Link naar reactie
11 uren geleden, sanderg zei:

Jammer dat er niet meer delen van zijn gekomen.. en het blijft jammer dat Dany nooit Largo is gaan tekenen.. ik zou het dan met nog meer plezier gelezen hebben!

Daar zijn nog 4 delen van verschenen in het Frans. Maar met andere schrijver en tekenaar maar wel met covers van Dany.

 

 

Link naar reactie
6 uren geleden, shakeitupguy zei:

Daar zijn nog 4 delen van verschenen in het Frans. Maar met andere schrijver en tekenaar maar wel met covers van Dany.

 

 

Aha, Leuk om te weten! Dank voor deze update! Zijn die delen ook nog de moeite waard? (Ben er een beetje bang voor dat andere schrijvers dan Van Hamme het toch een stuk minder doen.. dat bleek al bij o.a. Thorgal, XIII en Wayne Shelton..)

Link naar reactie
6 uren geleden, sanderg zei:

Aha! Leuk om te weten! Dank voor deze update! Zijn die delen ook nog de moeite waard? (Ben er een beetje bang voor dat andere schrijvers dan Van Hamme het toch een stuk minder doen.. dat bleek al bij o.a. Thorgal, XIII en Wayne Shelton..)

Heb ze niet gelezen maar het feit dat ze niet vertaald werden zegt misschien genoeg.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...