Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
TomP

Originelen

Recommended Posts

Op 25/7/2020 om 11:07, Comic Jans zei:

Je kan Itoya's in alle formaten ook bestellen in Duitsland, bij Modulor: https://www.modulor.de/en/itoya-original-art-profolio.html

Uiteindelijk gekozen om één Itoya 11 x 17 van Amazon.com te bestellen. Bestellen van meerdere exemplaren is zinloos, dan zijn de kosten per stuk zelfs hoger. Dus als het bevalt, zal ik meerdere losse exemplaren bestellen. 

Ondanks de vrachtkosten valt e.e.a nog steeds goedkoper uit dan een bestelling in Duitsland.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, linthout said:

Kriek is een krak!

Heb je m eigenlijk wel eens ontmoet Willy? Hij zal het vast erg leuk vinden om te horen dat je zijn werk zo mooi vindt

Deel dit bericht

Link naar bericht

Goh, niet echt mee gesproken.

Ik kom niet zoveel meer buiten en nu zeker niet natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 hours ago, linthout said:

Goh, niet echt mee gesproken.

Ik kom niet zoveel meer buiten en nu zeker niet natuurlijk.

nee nu wordt t lastig idd..

misschien spreek je m nog eens.. het is een aardige kerel en hij zal t zeker leuk vinden dat een medetekenaar zijn werk zo waardeert 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Originele tekeningen van Fabio Bono

EN: Unfortunately due to Covid the August and September comics festivals in France and Belgium will be cancelled.

For this reason I'm contacting all my collector friends these days.

Exceptionally I could send my original works by courier UPS and I'll be available for original commissions or mail order. I am waiting for your reservations and orders.

FR:  Malheuretainment, e raison de Covid, il festival of bande dessinée d'août e de septembre e France et and Belgique seront annulés.

C'è tempo per contattare il tuo amico raccolta ces jours-ci.

Eccezionale, l'invio di messaggi originali per corriere UPS e il servizio di consegna sono disponibili per ordini originali o per la corrispondenza per corrispondenza. J'attends vos réservations et vos commandes.

Voor informatie: legendstudio@alice.it

116345125_10217829895758562_290556188297

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik kan dit niet lezen, maar voor zover ik het begrijp verzend je originelen op bestelling?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Google translate

NL: Helaas vanwege Covid worden de stripfestivals van augustus en september in Frankrijk en België geannuleerd.

Om deze reden neem ik tegenwoordig contact op met al mijn verzamelvrienden.

Bij wijze van uitzondering kon ik mijn originele werken via UPS-koerier verzenden en ben ik beschikbaar voor originele opdrachten of per briefwisseling. Ik wacht op uw reserveringen en bestellingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 7/25/2020 at 7:45 PM, fenip said:

IMG_8676.thumb.jpeg.b4225ba3f96271baffb7ee3411d68ea6.jpeg

Prachtig voorbeeld van een verknoeide pagina: waarom staat dat onderste vakje erbij? Had hij dat niet beter op de volgende pagina gezet?

Dat zie je wel meer in strips.

Waar ik me ook zo aan kan ergeren: een fantastische mooie, pagina-grote tekening, en dan wordt ze verknoeid door zo'n lullige tekstballon.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Zojuist, Peter Motte zei:

Prachtig voorbeeld van een verknoeide pagina: waarom staat dat onderste vakje erbij? Had hij dat niet beter op de volgende pagina gezet?

Waar ik me ook zo aan kan ergeren: een fantastische mooie, pagina-grote tekening, en dan wordt ze verknoeid door zo'n lullige tekstballon.

Heb je het boek gelezen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nee, ik weet zelfs niet uit welk het komt.

Maar mijn klacht heb ik ook over boeken die ik wél heb gelezen, niet alleen over die ene die ik hier toevallig zie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 minuten geleden, Peter Motte zei:

Hij is STRIP-tekenaar, geen illustrator.

Het doel is een goed verhaal vertellen, niet het maken van de perfecte pagina vullende tekening.

Wat niet wegneemt dat ik niet ook graag een goede 'full splash' zie!

Maar het moet niet het doel op zich zijn vind ik; dan moet je schilder worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
21 minuten geleden, Peter Motte zei:

Ja, die vervelende gewoonte om meerder plaatjes op een blad te zetten. En dan nog durven ze daar balonnetjes met soms tekst in over te gooien.  Vroeger had je dat niet.

image.thumb.png.4e32b77879ad784c357341ad44a221ec.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
46 minutes ago, Rene said:

Hij is STRIP-tekenaar, geen illustrator.

Oké, maar sommige tekeningen of pagina's hadden net dat iets meer kunnen zijn als die tekst er niet had opgestaan of als de pagina iets beter was verzorgd.

Ik vind Bono zijn tekeningen hierboven beter geslaagd als stand-alones.

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 minuten geleden, Peter Motte zei:

Ik vind Bono zijn tekeningen hierboven beter geslaagd als stand-alones.

Dat zijn commissies en geen pagina's.  Losstaande illustraties versus een stukje uit een verhaal. Iets heel anders.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 hours ago, Tweetie said:

Dat zijn commissies en geen pagina's.  Losstaande illustraties versus een stukje uit een verhaal. Iets heel anders.

Ja, dat klopt. Alleen jammer dat sommige p's uit een strips soms net geen volwaardige onafhankelijke tekeningen zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Peter Motte zei:

Ja, dat klopt. Alleen jammer dat sommige p's uit een strips soms net geen volwaardige onafhankelijke tekeningen zijn.

Plaats hier eens een voorbeeld van een pagina met een "volwaardige onafhankelijke" tekening.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar van een originele pagina heb ik liefst net geen splash page: graag verschillende personages & dat je iets duidelijk ziet gebeuren op die ene page (mysterie, cliffhanger in laatste plaatje). Als dat kan zonder tekstballonnen is dat fantastisch.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Splash pages vind ik wel interessant als origineel, liefst wel met hoofdfiguren op of als extra origineel als je er al hebt uit de serie. Nu ja, in Vlaamse series kom je die haast niet tegen en dat is net het bulk van m'n collectie dus jah. 🤔

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb 't gevoel dat sommige mensen strips aan het verwarren zijn met prentenboeken. :P

Deel dit bericht

Link naar bericht

splashpages zijn volgens mij vooral typisch iets voor US comics.. in franco Europese strips (waar mijn voorliefde naar uit gaat) zie je ze weinig. 

Ze kunnen overigens prachtig zijn maar voor mij persoonlijk is het als verzamelaar geen must.. (los dus van het feit dat ze in het genre waar ik van houd bijna niet lijken te bestaan).

Bijgaand een pagina uit mijn verzameling die nog het meeste bij een splash in de buurt komt. persoonlijk vind ik hier het samengaan van een splash met klassieke losse (strip)afbeeldingen goed gelukt daar deze mijns inziens een meerwaarde bieden aan het geheel (qua dramatiek en verhaal). Een splash an sich vind ik persoonlijk vaak wat nietszeggend. Als onderdeel van een verhaal kan het echter schitterend zijn.

De maker van deze pagina is Keith Burns, een Brit. Britse strips zijn eigenlijk naar mijn idee vrij weinig bekend hier op het vasteland. Don Lawrence kennen we wel, maar verder... (en Storm was natuurlijk half Nederlands destijds).

Britse strips zijn wat mij betreft een heel interessante tussenstap tussen US comics (qua tekenstijl) en Euro franco comics. In Britse strips zie je wel met meer regelmaat splash pagina's (o.a. bij Charly's war- een meesterwerk naar mijn mening maar dat terzijde...) misschien is dat wel naar US comics voorbeeld?

burns-1917-air-combat-at-the-western-front-336r.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...