Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
TomP

Originelen

Recommended Posts

Neem nu die Delaby. 5000€ voor een plaat! Een paar weken geleden was dit nog de helft.  

Tja, hier speelt natuurlijk ook het plotse overlijden van Delaby mee

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk dat het geografisch gezien nog meevalt hoor. Volgens mij hebben de russische & aribische oliemiljardairs echt geen interesse in zoiets als striptekeningen. Hier of daar zal er wel eentje naar verre oorden vertrekken maar dat zal dan toch naar een of andere geemigreerde europeaan gaan volgens mij zoals de Largo Winch platen die wel weer naar Hong Kong zullen vliegen.

De 2 Largo platen werden gisteren trouwens afgehamerd aan 43.500 en 32.500 euro... en zeggen dat je 5 jaar geleden voor 4.000 euro kon kiezen wat je wou....en dat ik dat toen te duur vond.

Tja, het zijn niet de Russen, Arabieren, Japanners of Chinezen die momenteel bulken van het geld; ik bedoel meer op die jongens/mannen die de soft-drugs-handel in hun handen hebben. Neefje van me werkt in een dure garage (mag werken in maatpak en alles erop en eraan, als het maar duur is...) enkele jaren geleden heeft hij een Aston Martin verkocht en de koper betaalde deze geheel contant!.......Nu ging dit om een bedrag van meer dan 100.000,--€. Ze zijn verschillende uren bezig geweest om het geld te tellen......... Dit is nu onmogelijk geworden. O ja, de koper was 27 jaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Neem nu die Delaby. 5000€ voor een plaat! Een paar weken geleden was dit nog de helft.  

Koester dus je originele plaat maar goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Toen leefde Delaby nog...

Deel dit bericht

Link naar bericht

leuke bemerking: 

kavel 296 - uderzo - pagina jehan pistolet - gerealiseerde prijs: 10.000 euro

kavel 294 - uderzo - pagina asterix - gerealiseerde prijs: 145.500 euro 

ok, het is niet dezelfde reeks, het komt allebei uit een andere periode, de artistieke kwaliteiten van elke pagina zijn niet dezelfde... 

maar toch een enorm verschil qua prijs  :e010:

is de inkting van de asterix-pagina trouwens van uderzo zelf? 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk dat het geografisch gezien nog meevalt hoor. Volgens mij hebben de russische & aribische oliemiljardairs echt geen interesse in zoiets als striptekeningen. Hier of daar zal er wel eentje naar verre oorden vertrekken maar dat zal dan toch naar een of andere geemigreerde europeaan gaan volgens mij zoals de Largo Winch platen die wel weer naar Hong Kong zullen vliegen.

De 2 Largo platen werden gisteren trouwens afgehamerd aan 43.500 en 32.500 euro... en zeggen dat je 5 jaar geleden voor 4.000 euro kon kiezen wat je wou....en dat ik dat toen te duur vond.

galerie napoleon heeft regelmatig eens een pagina van largo winch. 

maar lang staan ze er niet, ik denk na een dag of zo al "gereserveerd". 

het is volgens mij het fenomeen "van hamme", alle reeksen van zijn hand zijn verschrikkelijk populair en idem voor de pagina's. 

pagina's van leo tomasini door francq kan je vrij gemakkelijk vinden, maar deze gaan ongeveer 750-1000 euro. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Neen, was een week na zijn overlijden.

da's eigenlijk hetzelfde. Je kan gerust €1000 eraf trekken moest ie nog geleefd hebben.

Helaas.

Deel dit bericht

Link naar bericht
is de inkting van de asterix-pagina trouwens van uderzo zelf? 

Het zou kunnen van zijn broer zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

galerie napoleon heeft regelmatig eens een pagina van largo winch. 

maar lang staan ze er niet, ik denk na een dag of zo al "gereserveerd". 

het is volgens mij het fenomeen "van hamme", alle reeksen van zijn hand zijn verschrikkelijk populair en idem voor de pagina's. 

pagina's van leo tomasini door francq kan je vrij gemakkelijk vinden, maar deze gaan ongeveer 750-1000 euro. 

Galerie Napoleon heeft inderdaad regelmatig een pagina maar die staat eigenlijk nooit echt te koop hoor.

Zij hebben een akkoord met Francq om een aantal platen per jaar te verkopen maar dat is enkel op bestelling.

De platen van Largo Winch die dan op hun site komen zijn dus eigenlijk op voorhand verkocht en dienen gewoon als publiciteit.

En zoals reeds gezegd gaat zeker de helft van die platen rechtstreeks naar Hong Kong waar er een gefortuneerde verzamelaar zit (die zich vereenzelvigd met Largo Winch???)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Galerie Napoleon heeft inderdaad regelmatig een pagina maar die staat eigenlijk nooit echt te koop hoor.

Zij hebben een akkoord met Francq om een aantal platen per jaar te verkopen maar dat is enkel op bestelling.

De platen van Largo Winch die dan op hun site komen zijn dus eigenlijk op voorhand verkocht en dienen gewoon als publiciteit.

En zoals reeds gezegd gaat zeker de helft van die platen rechtstreeks naar Hong Kong waar er een gefortuneerde verzamelaar zit (die zich vereenzelvigd met Largo Winch???)

dit vind ik interessant om weten en is waarom ik graag op dit forum zit!  :e002:

Deel dit bericht

Link naar bericht

andere voorbeelden van wat ik "extreem hoge" prijzen vind: 

pagina zep-titeuf voor de ronde prijs van 28.000 euro

http://www.galerie-glenat.com/categorie-%C5%93uvre/auteurs/auteurs-zep/

illustratie door franquin van een kat voor de ronde prijs van 25.000 euro

http://www.galerie-glenat.com/categorie-%C5%93uvre/auteurs/auteurs-franquin-andre/

voor de liefhebbers helaas reeds gereserveerd! 

Deel dit bericht

Link naar bericht

sylvie uderzo over de originele pagina's van haar vader in volgend stukje: 

http://www.sylvie-uderzo.fr/planches-automne-printemps/

in dit artikel neemt sylvie uderzo ook de verkoop van de cover van "le devin" op de korrel, zoals laatst verkocht via christies. blijkbaar werd deze cover in 2013 al eens verkocht. de forse prijsstijging bij christies op relatief korte termijn ligt moeilijk. over mogelijke juridische acties wordt niet gesproken. 

onderstaand artikel geeft nog eens een overzicht van de moeilijke relaties binnen de familie uderzo:

http://www.lemonde.fr/le-magazine/article/2013/12/27/ils-sont-fous-ces-uderzo_4340025_1616923.html

Deel dit bericht

Link naar bericht

da's eigenlijk hetzelfde. Je kan gerust €1000 eraf trekken moest ie nog geleefd hebben.

Helaas.

De 2 pikantere pagina's die in de niet gecensureerde versie van het laatste deel verschenen werden nochtans ook heel duur verkocht. Ik dacht dat deze iets tusssen de 9000 à 10.000€ weggingen. En toen leefde Delaby nog.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik kijk regelmatig op catawiki maar vind daar niet direct mijn smaak. Mijn excuses ik had inderdaad beter moeten melden dat ik graag iets van Andreas had gekocht. En bij petitspapiers hebben ze blijkbaar wel wat keuze, mooi :D

Christies, mja die van Moebius, zijn naar mijn mening, echt pareltjes.. eens met de vrouw bespreken maar ik vermoed een njet :c

Zoals eerder al vermeld komt er een verkoopstentoonstelling aan van Andreas bij Petit Papier. Donderdagavond is het de premiere (en Andreas zal aanwezig zijn) vanaf vrijdag toegankelijk voor iedereen en hopelijk ook op de website) en er gaat heel veel zijn van Andreas, Ik heb al een voorproefje gezien en er zitten echt nog heel mooie platen tussen (en eerlijk gezegd tussen de 200 platen die ik gezien heb zat er geen enkele slechte tussen).

Wie wat meer wil weten over deze expo mag mij altijd mailen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zoals eerder al vermeld komt er een verkoopstentoonstelling aan van Andreas bij Petit Papier. Donderdagavond is het de premiere (en Andreas zal aanwezig zijn) vanaf vrijdag toegankelijk voor iedereen en hopelijk ook op de website) en er gaat heel veel zijn van Andreas, Ik heb al een voorproefje gezien en er zitten echt nog heel mooie platen tussen (en eerlijk gezegd tussen de 200 platen die ik gezien heb zat er geen enkele slechte tussen).

Wie wat meer wil weten over deze expo mag mij altijd mailen. 

Daar ga ik zeker langs! 200 platen, da's de moeite!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Daar ga ik zeker langs! 200 platen, da's de moeite!

Die 200 platen gaan zeker niet allemaal tentoongesteld staan, maar ik denk wel dat er al een 50 tal ingekaderd waren. Voor de andere is het zoals altijd bij PP, er naar vragen en hopen dat ze hun schuiven open doen :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als het aanbod groot is, zal de prijs dan ook laag zijn?

Rork & Capricorne : 2000-2500

Cromwel Stone : 4000-5000

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb zonet een mailtje gehad van veilinghuis Artcurial waarin bevestigd wordt wat we eigenlijk al wisten; er is een verhuis van originele tekeningen naar de USA en Azië.

BD-avril-ok.jpg

Voir cette newsletter dans un navigateur

Organisée samedi 26 avril 2014 par le département Bande Dessinée d’Artcurial, la vente
monographique Joann Sfar a atteint un résultat de 571 960 € / 791 224 $ (frais inclus), avec 97% de lots vendus et 96% en valeur.

Les dessins à l’encre de Chine pour les couvertures des albums et les planches originales ont suscité l’enthousiasme des enchérisseurs par téléphone et sur Internet.
On note la participation dynamique de collectionneurs américains et asiatiques.

Eric Leroy, expert du département Bande Dessinée d’Artcurial a déclaré : « L’entrée sur le marché
de l’art de Joann Sfar est marquée par de très beaux prix de références. C’est une vraie réussite.
Avec un prix de plus de 50 000 € (frais inclus) pour la couverture de l’Intégrale du Chat du Rabbin,
et des planches vendues au delà de 20 000 €, Joann Sfar se place parmi les auteurs de bandes
dessinées contemporains les plus chers du marché. »

Artcurial vous donne rendez vous les 24 et 25 mai 2014, pour tout un week-end consacré à la
Bande Dessinée. Cette vente, qui s’annonce historique, comprendra notamment le dessin des
pages de gardes originales de 1937 des albums Tintin (estimation : 700 000 – 900 000 € / 960 000
– 1 230 000 $).

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...