Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

Ik ben Mask mee eens dat de onderste strook waarschijnlijk hertekend is

(of nog de originele is en dat het later voor de albums is aangepast)

Gebeurd wel vaker

De kunst is dan om ze alle twee te krijgen

Ik heb een origineel van Robbert Damen die later digitaal is aangepast

Op zich niets mee.

De veilinghuis heeft wel de taak om je te vertellen of het de originele tekening is of een aangepaste versie is

en als je die vraag aan hun stelt.

Zijn ze, volgens mij, verplicht om daar antwoord op te geven.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
26 minuten geleden, Frodo zei:

ALLES op de digitale manier ;) :) :)  De énige uitzondering, zijn de tekeningen die hij soms bij heeft op festivals.

Contacteer hem via facebook. Hij doet commissies vanaf een 200 euro voor een A4. Zowat het best betaalbare alternatief voor Rosinski. De Vitta zit al een stuk hoger. Fred moet ik nog eens vragen via Empher, maar dat is niet voor direkt. 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Een van mijn leukste aankopen van de laatste jaren en iets dat al lang op mijn verlanglijstje stond.

 

http://2dg.me/373a

 

Weet iemand of er ook ISBN nummers zijn van de Hoste uitgaves?

Of van de blauwe versie van een eerdere Standaard uitgave?

Want nu staat daar als publicatie een versie met een groene band bij en dat klopt gewoon niet met mijn nostalgische herinneringen 🙂

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
22 uren geleden, Mzee zei:

Een van mijn leukste aankopen van de laatste jaren en iets dat al lang op mijn verlanglijstje stond.

 

http://2dg.me/373a

 

Weet iemand of er ook ISBN nummers zijn van de Hoste uitgaves?

Of van de blauwe versie van een eerdere Standaard uitgave?

Want nu staat daar als publicatie een versie met een groene band bij en dat klopt gewoon niet met mijn nostalgische herinneringen 🙂

 

 

De herdruk van Hoste in 1987 heeft ISBN 9050150241.

 

afbeelding.png.b6ba7e54b2c1ac5e55d3e4cdae8b3155.png

 

De SU versie van 1990 heeft ISBN 9002164122.

 

afbeelding.png.70b621afa41f3046b4fcf957f684096c.png

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 5/1/2021 om 19:09, Ambreville zei:

Iemand nog wat budget over?

 

image.thumb.png.1ad1777e28704b59502f5d36eb560551.png

T is wel een prachtig werk vind ik! 

Maar dit is toch wel echt weggelegd voor de ultiem kapitaalkrachtigen... ik kan me ook niet meer voorstellen dat dit is aangekocht om leuk in de woonkamer te gaan ophangen..

 

Toch wel jammer dat originelen binnen de strips naar mijn idee steeds meer als beleggingsobject lijken te worden aangekocht. Ben nog altijd wel benieuwd overigens of dat nou wel zo verstandig is.. de jeugd van nu leest immers steeds minder strips.

 

Ik ben erg benieuwd of - pak m beet- een originele plaat van Marini over een jaar of 50 bijvoorbeeld nog altijd 8k of meer zal opbrengen. Ik heb mn twijfels..

 

Ik denk overigens dat werk van Herge wel zijn waarde zal behouden- dat heeft een dergelijke mythische status dat dit ook voor de toekomstige generaties nog wel waardevol zal blijven

Link naar reactie
15 uren geleden, SPeeDy zei:

Nee ik ga ‘m niet in mijn woonkamer ophangen, daar is geen plaats meer naast de Franquins, Uderzo’s en Rosinski’s. Ik was aan het toilet aan het denken. 

Aan 2,3 miljoen bedacht ik me dat er nog veilingskosten bijkwamen. Terwijl ik die aan het opzoeken was, was iemand anders er al mee lopen. Volgende keer beter.

 

Ik moet SanderG wel gelijk gelijk geven. De meeste van de hedendaagse toppers zullen niet eeuwig dergelijke hoge prijzen opbrengen. Daarnaast staan nog een grote meerderheid van de tekenaars die amper hun platen verkocht krijgen. Vaak wel goed getekend, maar geen bekende scenes of personnages erop. Denk maar aan al die huurtekenaren van conceptreeksen.

Marini denk ik wel dat zijn waarde gaat houden. Maar ik betwijfel of er nog veel rek op zit. Samen met Galerie9art.fr en Kirby's comic art heeft hij zelf al de grenzen van wat men voor hem wil betalen grondig opgeschoven. Voor handelaars en derde partijen zit er gewoonweg te weinig rek op om hem te promoten. Niet vergeten dat veel tekenaars ook 'gemaakt' worden door galleristen zoals Maghen. Tenuta, Carloni en Jarbinet zijn de volgende op zijn schema om zo'n boost te krijgen.

 

 

 

Link naar reactie
9 uren geleden, Ambreville zei:

Niet vergeten dat veel tekenaars ook 'gemaakt' worden door galleristen zoals Maghen. Tenuta, Carloni en Jarbinet zijn de volgende op zijn schema om zo'n boost te krijgen.

Voor Tenuta en Carloni vermoed ik dat dat niet echt gaat lukken. Ze hebben geen echt goede strips op hun naam. 

Jarbinet zou wel flinke boost kunnen krijgen. 

Link naar reactie

Ik denk dat je hem niet moet onderschatten. Het coach-effect van Maghen is vrij groot, en tekenaars weten dat.

83163930_2854795951225484_9073107516467970048_n.thumb.jpg.72937f7561948781a87a1b2a5d2323c6.jpg

Saverio moet bv, in het voorbeeld van deze cover van Fudo illustraties maken waaraan de expo opgehangen gaat worden. Deze cover, die ik op een haar na gemist heb, zal het ankerstuk zijn van die expo.

 

Jarbinet gelijkaardig. Buiten zijn platen heeft hij een aantal grote tekeningen moeten maken zoals het voorbeeld hieronder.

 

73190-1.thumb.jpg.c48765ca0209333b7b1fb942fa9c2f4e.jpg

 

Die gaan aan 5000 €, terwijl de platen uit de catalogus rond de 2500 kosten. Er wordt ook maar beperkt verkocht om de prijs te laten 'rijzen' ipv te eroderen. Het leuke is natuurlijk als je die lijstjes krijgt buiten de expo. De expo zelf komt pas dit jaar, maar tal van klanten hebben al gekocht. In mijn geval een mooie plaat van de bevrijding.

 

73156-1.thumb.jpg.516f7c2345c0e34c81dfbf6b93e5f83f.jpg73159-1.thumb.jpg.bb45fc5bb4d222bdfbfa64f916747187.jpg73169-1.thumb.jpg.ae9a6963290146060f2b33c4cf0df8b0.jpg

 

 

 

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, SPeeDy zei:

Bij gebrek aan beurzen (en zeker FACTS...) in plaats deze aangekocht. Misschien interessant om 'ns te tonen dat een origineel meestal ergens tussen A4 (minimum) en A2 zit. Veel tekenaars werken met formaat rond A3.

IMG-6728.jpg

Knipsel.JPG

Ziet er leuk uit. Ik ken het niet maar ik ben dan ook niet zo ingevoerd in het Engelstalige comicswereldje. Waar is het uit? En wat zijn al die ronddwarrelende dingetjes?

Link naar reactie

Dat is van Five Years van Terry Moore (https://abstractstudiocomics.com/). Hij doet al 25 jaar solo reeksen. Op het forum ga je redelijk veel fans van hem vinden in de Comic Corner. 

 

Als je deze reeks oppikt, ga je er geen fluit van begrijpen. Het is een vervolg op een aantal series.

 

Er zijn drie startpunten.

- Strangers in paradise. Originele reeks van 25 jaar geleden. Relaties en wereldwijde intrige.

- Rachel Rising. Horror in de streken van Salem.

- Echo. Het meest superheld-achtig, maar niet echt.

 

Daarna komt er nog Motor Girl wat wel in het Terryverse zit, maar eerder los.

 

En dan begint het samen te lopen.

- Strangers 25, 25 jaar later.

- Five years. Crossover serie om het einde van de wereld tegen te gaan.

- Ever. Te vergeten. Echt niet goed. Beter Never geweest.

 

En nu begint er een nieuwe serie ron Zoe, De meest sympathieke massamoordernares met vlechtjes.

 

Alle info op hun site.

 

En dit is de mijne uit de originele reeks.

 

image.thumb.png.1c1b4e01569f110c93cc4b20ab7fe2a9.png

 

 

In het Frans is het ook verkrijgbaar. Ik denk niet in het Nederlands, maar ik heb er nooit achter gezocht daar.

 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...