Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

Op 1/2/2021 om 14:02, Ambreville zei:

Ik gok adventureman.

Langs de andere kant, imho had Terry Moore nooit aan crossovers mogen beginnen met zijn personnages.


Dat gevoel heb ik ook (hij doet een Avengerke...), alhoewel Five Years zeker wel goed was.

 

 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Net te laat om deze te kopen, het steekt wel een beetje.

Ik hou persoonlijk wel van voorstudies, en deze van Conrad voor de Onnoembaren vind ik wel echt schitterend (zeker omdat ze goed samen gaat met een van mijn originelen).

 

https://www.ebay.fr/itm/233892283825?fbclid=IwAR2YEq9Ggi9KMWV-8cesTgmN4GII9rRC-1PBWeeiotfdrQoo-ywwcmifE7o

 

De originele plaat (wel in mijn bezit)

https://www.2dgalleries.com/art/conrad-les-innomables-aventure-en-jaune-p52-15682

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Als historicus zijnde met een grote interesse voor de eerste wereldoorlog stond een origineel uit de serie Charley's war van Joe Colquhoun al heel erg lang op mijn verlanglijstje...

 

Charley's war is de beste (anti) oorlogstrip die ik ooit heb gelezen (de serie is zelfs beter dan Loopgravenoorlog van Tardi vind ik). Het geeft een zeer realistische blik op de eerste wereldoorlog en geeft een vaak hartverscheurend beeld hoe het was voor die (zeer) veelal jonge mannen die destijds aanvankelijk vol goede moed de oorlog in gingen..

 

Originelen van Charley's war bleken zeer moeilijk te vinden te zijn... Uiteindelijk heb ik dan toch een originele cover op de kop kunnen tikken. 

Ik ben er zeer content mee.

 

Voor de geïnteresseerden - Het fort Vaux speelde een belangrijke rol in de slag bij Verdun in 1916. Het fort werd tot het uiterste verdedigd door de Fransen totdat ze zich uiteindelijk, voornamelijk omdat het water op was, moesten overgeven.

De Fransen wisten niet heel lang na de val het fort te heroveren.

In Charley's war wordt het beleg van het fort op zeer indringende wijze verhaald en in beeld gebracht (Colquhoun was/is mijns inziens een zeer ondergewaardeerd tekenaar- zijn tekenwerk is werkelijk van een buitengewone klasse)

 

 

colquhoun-charley-s-war-cover-fort-vaux-2w93.jpg

Link naar reactie
Op 1/4/2021 om 16:55, sanderg zei:

Als historicus zijnde met een grote interesse voor de eerste wereldoorlog stond een origineel uit de serie Charley's war van Joe Colquhoun al heel erg lang op mijn verlanglijstje...

 

Charley's war is de beste (anti) oorlogstrip die ik ooit heb gelezen (de serie is zelfs beter dan Loopgravenoorlog van Tardi vind ik). Het geeft een zeer realistische blik op de eerste wereldoorlog en geeft een vaak hartverscheurend beeld hoe het was voor die (zeer) veelal jonge mannen die destijds aanvankelijk vol goede moed de oorlog in gingen..

 

Originelen van Charley's war bleken zeer moeilijk te vinden te zijn... Uiteindelijk heb ik dan toch een originele cover op de kop kunnen tikken. 

Ik ben er zeer content mee.

 

Voor de geïnteresseerden - Het fort Vaux speelde een belangrijke rol in de slag bij Verdun in 1916. Het fort werd tot het uiterste verdedigd door de Fransen totdat ze zich uiteindelijk, voornamelijk omdat het water op was, moesten overgeven.

De Fransen wisten niet heel lang na de val het fort te heroveren.

In Charley's war wordt het beleg van het fort op zeer indringende wijze verhaald en in beeld gebracht (Colquhoun was/is mijns inziens een zeer ondergewaardeerd tekenaar- zijn tekenwerk is werkelijk van een buitengewone klasse)

 

 

colquhoun-charley-s-war-cover-fort-vaux-2w93.jpg

Ik kende dit niet, maar mijn interesse is gewekt. Mooie aanwinst!

Link naar reactie
3 uren geleden, Koning Poefke zei:

Ik kende dit niet, maar mijn interesse is gewekt. Mooie aanwinst!

Dank!

 

Charley's war is in Engeland een echte klassieker.  Ik ben er van overtuigd dat iedereen die geïnteresseerd is in WO1 dit graag zal lezen.

 

Ik heb vrij veel boeken gelezen over de eerste wereldoorlog maar deze strip heeft me er echt nog wel het een en ander over bijgeleerd. Zo had ik nog nooit van "veldstraf no 1" gehoord..De makers hebben zich uitzonderlijk goed gedocumenteerd. Ook de aanval zoals beschreven op de cover die ik heb gekocht is authentiek (zelf nader uitgezocht).

 

Het is ook een erg schrijnende strip af en toe en de enige strip waarbij ik ooit af en toe eens een traantje weg moest pinken.. wat die jongens (want dat waren het) moeten hebben meegemaakt moet van het gruwelijkst denkbare zijn.. 

 

Ongelofelijk hoe zo'n strip je dan kan pakken.

 

Een van de beste historische strips die ik heb gelezen

Link naar reactie
  • 1 month later...
32 minuten geleden, Ambreville zei:

Let er maar mee op. Aouamri kan verslavend werken. (https://www.2dgalleries.com/browse/user-artists?uid=4851&aid=305)

Haha, Kuijpers ook hoor 

https://www.2dgalleries.com/browse/user-artists?uid=134&aid=5915

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
33 minuten geleden, Ambreville zei:

Let er maar mee op. Aouamri kan verslavend werken. (https://www.2dgalleries.com/browse/user-artists?uid=4851&aid=305)

Ja dat blijkt! Zo hee- wat een collectie! Erg mooi

Toptekenaar ook, Aouamri!

Jammer dat zijn productie qua strips eigenlijk vrij laag is. De man had een eigen goed gekende reeks moeten hebben. Het blijft nu per reeks op 3 (Saga Valte) a 4 (Roodhaar) delen..

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...