Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

2 hours ago, Mzee said:

 

En dat publiek maken.... Het is niet omdat je boek koopt dat je ineens de eigenaar bent van alles wat erin staat. Benieuwd wat de echte rechtenhouders hiervan gaan denken

 

De copyright is een ander paar mouwen, inderdaad. Geen idee wanneer 't public domain zou worden. 2060, of zo, waarschijnlijk.
Maar ik bedoel meer het contrast met het kopen en in een kluis te steken om er bij een dinnerparty over op te scheppen.

Link naar reactie
4 uren geleden, Ambreville zei:

Dat is een complexe boel. Je zou verwachten Seydoux omdat die het feestje betaald heeft. Maar Jodo is er ook nog net als  Chriss Foss. Giger en Giraud zijn overleden, dus daar zit je al met mogelijke erfgenamen. Seydoux was de producer van de documentaire. Die is het verhaal zeker nog niet vergeten. 

 

Jérémy heeft het boek een paar keer ingezien bij Jodo. Die vertelde me wel dat het een kunstwerk op zich is. Eentje dat waarschijnlijk beter is dan de film als die ooit gemaakt zou zijn.

Ik dacht dat het boek vol zat met originele tekeningen

Link naar reactie
53 minutes ago, Bonte said:

Ik dacht dat het boek vol zat met originele tekeningen

Ik dacht dat ook. Maar er zijn er blijkbaar meer gemaakt. Hoe reproduceerden ze dat eigenlijk in de jaren 70? De tekeningen, vooral die van Foss, zien er van hoge kwaliteit uit.

 

Taschen zou idd een mooie zijn. Uitgeven op hetzelfde formaat in facsimile.

 

 

 

 

Link naar reactie
Op 24/11/2021 om 16:39, Ambreville zei:

Ik dacht dat ook. Maar er zijn er blijkbaar meer gemaakt. Hoe reproduceerden ze dat eigenlijk in de jaren 70? De tekeningen, vooral die van Foss, zien er van hoge kwaliteit uit.

 

Taschen zou idd een mooie zijn. Uitgeven op hetzelfde formaat in facsimile.

 

Hier staat er een heel deel van een boek online. In de foto's kun je zien dat het meestal stensels zijn, een deel is nadien met de hand ingekleurd en enkele zaken origineel getekend. Andere zien er uit als ingekleefde foto's.

 

11114241_872517326150695_5547789661771934562_o.jpg

Link naar reactie

Ik heb een vraagje en hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik heb vandaag een bod gedaan op een originele kiekeboe tekening getekend door Patrick Vanoppen uit 1996. Alleen heeft hij met zijn naam gesigneerd aan de achterkant en is de voorkant gesigneerd door a.i. Merho. Zou iemand me kunnen zeggen wat de a.i. Merho betekend?

Link naar reactie
28 minuten geleden, AspenCR7 zei:

Ik heb een vraagje en hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik heb vandaag een bod gedaan op een originele kiekeboe tekening getekend door Patrick Vanoppen uit 1996. Alleen heeft hij met zijn naam gesigneerd aan de achterkant en is de voorkant gesigneerd door a.i. Merho. Zou iemand me kunnen zeggen wat de a.i. Merho betekend?

a.i. kan of artificial intelligenge of ad interim betekenen. Ik hoop voor je dat het om het laatste gaat!...

Link naar reactie

Via Marktplaats kom ik dit wel eens tegen: https://www.marktplaats.nl/v/antiek-en-kunst/kunst-tekeningen-en-foto-s/a1000397599-herge-franquin-morris-uderzo-originele-tekeningen-gezocht?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&casData=owtV8vLOnm--030FdVEiqfip9vz3lfxCjaR4kuENNmJ9bRpReJ1bR9GCpHpEuqIlTFTHeLDuw-GiZwORDG_lEJXSWMVGoH_Dr4EdCHKsf9i7S4YUli5dhV967Na4SiOgw2AoDTwDMrXajophgnbVtrrABhsjI-86ya78amrY0KAwez7am8RSGLHjW6BSinY0Ao55xfcovLYmbs-07DF81myC96ckmSecojQnjo-hS9XclN4Jaoy7qhaGa9dxRbPR6Ycuhv1g2Z3GHlfBY4mG7ELsZWWmSbTkJuGYGS3wOwFOQVINDLwak04FjOdV5y-WwNRQlBAe4fzJ_ykQGc7U2w9kOGJ18_-9LHZx_Zs_bq99OTiDh_FSEMLecgrQXS-Z99So-5gSd5WK86Nud5bPRRm4rmq1c1j1WF4TMyluuHPhs0v7c3uzVvPS4VTi_MWoTrCwqe2GUYWRbXlU7omykOi7CLtc8IaEhvU6iSOsXFwJiUlHCcpyKGFLotn9BtowZES5rwgnecMRSfoMUrXgVAdqXvN9oyaHDbr4E2KMKog

Het Nederlands Striptekeningen archief??! 

 

Echt nog nooit van gehoord...

Ik vind er ook niets van terug bij de kamer van koophandel/ internet of wat dan ook.. Ook de beschrijving op de site van marktplaats vind ik wat merkwaardig.

Iemand enig idee wie/ wat dit zou kunnen zijn?

 

Het komt mij over alsof iemand onder het mom van een of ander archief (waarover dus niets concreets te vinden is verder) originelen wil bemachtigen en hoopt dit onder de "gunfactor" te kunnen doen..

Link naar reactie
16 minuten geleden, Ambreville zei:

Dat lijkt me een lokmiddel om simpele zielen op te lichten. Eerst niet nagedacht over hun afkorting. Tweede, geen enkele officiele instantie communiciert via Gmail of upcmail. Wel goed gevonden. Ik denk dat ik de BSA ga oprichten.

my thoughts exactly..

 

Beetje treurig eigenlijk dat je op zo'n manier zaken denkt te moeten doen..

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ik heb de laatste maanden veel rondgesurft. Het aanbod is immens, en de prijzen lopen vaak ver uiteen. De lijst met namen van wie ik wel wat wil is niet meer bij te houden. Maar ik ben voorzichtig, en dus heb ik slechts één dingetje gekocht. 

Risso, 100 Bullets. Als je ziet hoe mooi die plaat gemaakt is zakt je broek af bij het aanschouwen van de belabberde drukkwaliteit in een TPB. 

 

IMG_4697(Edited).thumb.jpg.1edd95fbdfdee07f8a9f77561c02d3ca.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
20 minutes ago, Waldorf said:

Ik heb de laatste maanden veel rondgesurft. Het aanbod is immens, en de prijzen lopen vaak ver uiteen. De lijst met namen van wie ik wel wat wil is niet meer bij te houden. Maar ik ben voorzichtig, en dus heb ik slechts één dingetje gekocht. 

Risso, 100 Bullets. Als je ziet hoe mooi die plaat gemaakt is zakt je broek af bij het aanschouwen van de belabberde drukkwaliteit in een TPB. 

 

IMG_4697(Edited).thumb.jpg.1edd95fbdfdee07f8a9f77561c02d3ca.jpg

Prachtig! 

 

 

 

Link naar reactie
41 minutes ago, SPeeDy said:

En het verschil dan tussen de grootte van een origineel tov ocharme dat comic-formaat is eigenlijk heel erg… Mooie aanwinst!

Wat je wel hebt is dat Comics veel stricter zijn in hun papierformaat van 11 inch. Vaak wordt dat ook door de uitgevers geleverd aan de tekenaar, dan moeten ze echt binnen de lijntjes werken.

 

 

 

 

Link naar reactie
8 uren geleden, Waldorf zei:

Ik heb de laatste maanden veel rondgesurft. Het aanbod is immens, en de prijzen lopen vaak ver uiteen. De lijst met namen van wie ik wel wat wil is niet meer bij te houden. Maar ik ben voorzichtig, en dus heb ik slechts één dingetje gekocht. 

Risso, 100 Bullets. Als je ziet hoe mooi die plaat gemaakt is zakt je broek af bij het aanschouwen van de belabberde drukkwaliteit in een TPB. 

 

IMG_4697(Edited).thumb.jpg.1edd95fbdfdee07f8a9f77561c02d3ca.jpg

Inderdaad. Mooi, mooi!

Link naar reactie
14 uren geleden, Waldorf zei:

Ik heb de laatste maanden veel rondgesurft. Het aanbod is immens, en de prijzen lopen vaak ver uiteen. De lijst met namen van wie ik wel wat wil is niet meer bij te houden. Maar ik ben voorzichtig, en dus heb ik slechts één dingetje gekocht. 

Risso, 100 Bullets. Als je ziet hoe mooi die plaat gemaakt is zakt je broek af bij het aanschouwen van de belabberde drukkwaliteit in een TPB. 

 

IMG_4697(Edited).thumb.jpg.1edd95fbdfdee07f8a9f77561c02d3ca.jpg

Hele mooie plaat!

 

Ja, het verschil tussen het origineel en de druk in het uiteindelijke album is vaak erg groot helaas... Een van de redenen voor mij om originelen te sparen... Het origineel is vaak nog zo veel mooier..

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...