Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

Op 4/5/2023 om 21:23, WILCO zei:

En met Marlies bedoel je Marine (van Tranchand)?

 

Ik heb enkel Valstrik op Corsica weten verschijnen in Zonneland. Ik had deze pagina's ook uitgescheurd, op ander papier gekleefd, geperforeerd en in een ringmap gestoken. Helaas heb ik die ringmap niet meer teruggevonden. 

 

Welke verhalen van Marine heb jij nog in Zonneland gelezen?

Idd Marine. Van Tranchand.

 

Verder herinner ik me een strip over een gezelschap dat een avontuur beleeft door een weg te volgen die om de zoveel tijd hindernissen opwerpt zoals een reusachtig doornbos, waarbij het gezelschap zich doorheen diende te worstelen.

Als ik me nog kan herinneren heette die strip dan ook 'De weg'.

Link naar reactie
13 uren geleden, Rataplan zei:

Idd Marine. Van Tranchand.

 

Verder herinner ik me een strip over een gezelschap dat een avontuur beleeft door een weg te volgen die om de zoveel tijd hindernissen opwerpt zoals een reusachtig doornbos, waarbij het gezelschap zich doorheen diende te worstelen.

Als ik me nog kan herinneren heette die strip dan ook 'De weg'.

 

Dat doornbos herinner ik me ook. Dat was volgens mij deze: https://stripinfo.be/reeks/strip/332150_Het_geheim_van_de_7_bollen_1_Le_voyageur_imprudent

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
On 5/11/2023 at 8:58 AM, Waldorf said:

 

Dat doornbos herinner ik me ook. Dat was volgens mij deze: https://stripinfo.be/reeks/strip/332150_Het_geheim_van_de_7_bollen_1_Le_voyageur_imprudent

 

Die Marine herinner ik me niet, maar die weg door dat doornbos wel. En ja, dat moet dat verhaal geweest zijn. 

 

Naast 'Parijs Dakar' ook nog 'Yeren' van Sarah Spits en 'Het Misdaadmuseum' van Franka (dat waren dan mijn revelaties) en 'Lou en de Piraten' door Berck (al lijkt me dat voor jongere lezers, dus was misschien elders).

 

En dan was er nog een semi-realistisch middeleeuws verhaal dat begon met zigeuners die bij een kasteel aankwamen. Ik denk dat eentje een soort waarzegster of zoiets was.  

 

Om bij topic te blijven, zou ik dan hier nog de originele pagina uit 'Het Meesterwerk' van Franka moeten posten die naast m'n bureau hangt, maar ik ben momenteel niet thuis. 

 

Link naar reactie
Op 24/5/2023 om 11:39, Waldorf zei:

Wie een plaat uit Asterix van Uderzo wil zit goed in juni. Zowel Maghen als Huberty en Breyne veilen er eentje. Persoonlijk vind ik de plaat uit Hispania de mooiste, maar bieden ga ik toch niet doen. :P

 

image.thumb.png.5d42bb6de1c45bd9f95b0e2af7863329.png

 

Oversteek.thumb.png.d5563b51cd347735f24851bb09f8fbf8.png

 

De plaat uit Asterix in Hispania is gisteren aan 125K (zonder kosten) verkocht.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

De platen van Bar2 en Gabrielle Vincent haalden ook hoge prijzen. Van Bar2 (Joe Bar Team) is er eentje die 29900 euro gehaald heeft (inclusief kosten). Bij de andere platen bleef er vrij veel onverkocht. Of kijk ik teveel als een beginneling naar die veilingen?

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
15 hours ago, Waldorf said:

De platen van Bar2 en Gabrielle Vincent haalden ook hoge prijzen. Van Bar2 (Joe Bar Team) is er eentje die 29900 euro gehaald heeft (inclusief kosten). Bij de andere platen bleef er vrij veel onverkocht. Of kijk ik teveel als een beginneling naar die veilingen?

Gisteren eens vluchtig gekeken. Ik ben echt verbaasd door Joe Bar. Ik had geen idee dat die zo populair was. Aan de andere kant zag je toch wel wat platen niet verkocht geraken of aan schappelijke prijzen weg gaan.

Juni heeft wel een probleem dat er gewoonweg veel te veel serieuze veilingen zijn (dus niet Catawiki). Deze is net gedaan, dit weekend zijn er al weer een aantal waaronder de DBD-steunveiling bij Huberty & Breyne.

 

 

 

Link naar reactie
15 minuten geleden, sanderg zei:

Ik snapte daar ook niet van.. persoonlijk vind ik er niets aan.. 

 

Joe Bar is zo'n reeks die buiten de stripwereld ook gekend is, bij motorrijders met name. Die mannen zijn daar zot van. Ik vind het ook wel geinig, en erg goed getekend. En Debarre heeft erg weinig getekend. Enkel het eerste album van de reeks is van zijn hand.

 

 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Op 24/5/2023 om 11:39, Waldorf zei:

Wie een plaat uit Asterix van Uderzo wil zit goed in juni. Zowel Maghen als Huberty en Breyne veilen er eentje. Persoonlijk vind ik de plaat uit Hispania de mooiste, maar bieden ga ik toch niet doen. :P

 

image.thumb.png.5d42bb6de1c45bd9f95b0e2af7863329.png

 

Oversteek.thumb.png.d5563b51cd347735f24851bb09f8fbf8.png

 

De plaat uit de grote oversteek is niet verkocht geraakt. Bij een instelprijs van 90K waren er geen gegadigden.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Weet je wat ik spijtig vind?

Dat je als beginnende verzamelaar hier heel fier een tekening plaatst, misschien niet de meest indrukwekkende, maar eigenlijk niks reactie krijgt. Dat is al jaren zo....Ik heb regelmatig eens iets gepost, heel fier!!! Zo nu en dan een duimpje is de reactie...Ik weet het, mijn tekeningen moeten niet de hemel in geprezen worden, maar een stimulans verzamelaars onder elkaar zou tof zijn

Het moet niet spectaculair zijn, niet 'top of the bill', want niet iedereen zit op hetzelfde niveau.

Maar we hebben allemaal dezelfde hobby, waar we elke dag van genieten.

Ik hoop dat ik nu niet heel veel bagger over mij heen krijg, fingers crossed

Link naar reactie
34 minuten geleden, muske zei:

Weet je wat ik spijtig vind?

Dat je als beginnende verzamelaar hier heel fier een tekening plaatst, misschien niet de meest indrukwekkende, maar eigenlijk niks reactie krijgt. Dat is al jaren zo....Ik heb regelmatig eens iets gepost, heel fier!!! Zo nu en dan een duimpje is de reactie...Ik weet het, mijn tekeningen moeten niet de hemel in geprezen worden, maar een stimulans verzamelaars onder elkaar zou tof zijn

Het moet niet spectaculair zijn, niet 'top of the bill', want niet iedereen zit op hetzelfde niveau.

Maar we hebben allemaal dezelfde hobby, waar we elke dag van genieten.

Ik hoop dat ik nu niet heel veel bagger over mij heen krijg, fingers crossed

 

Misschien kan je ook de namen van de tekenaars toevoegen?

 

En er zitten hele leuke bij, ik zal een paar duimpje geven.

Link naar reactie
33 minuten geleden, fazerco zei:

 

Misschien kan je ook de namen van de tekenaars toevoegen?

 

En er zitten hele leuke bij, ik zal een paar duimpje geven.

Bij de meeste is het vrij duidelijk wie ze getekend heeft, maar ik heb er de namen bijgezet. Ook bij die van de voorbije jaren.

Link naar reactie
11 hours ago, SPeeDy said:

Like die Hirn en Lupatelli is altijd top. Horen wel eerder in de dédi of commissie thread thuis maar who cares 😀

Die van Laurent Hirn is zeker geen dédi. Die komt uit zijn sketchbook, waar je prachtige zaken uit kan halen.

Carita haar dédi's zijn meer aquarellig. Dit is zeker meer. Het blijft bloedjammer dat ze zonder werk zit.

 

 

 

 

Link naar reactie
23 uren geleden, muske zei:

Weet je wat ik spijtig vind?

Dat je als beginnende verzamelaar hier heel fier een tekening plaatst, misschien niet de meest indrukwekkende, maar eigenlijk niks reactie krijgt. Dat is al jaren zo....Ik heb regelmatig eens iets gepost, heel fier!!! Zo nu en dan een duimpje is de reactie...Ik weet het, mijn tekeningen moeten niet de hemel in geprezen worden, maar een stimulans verzamelaars onder elkaar zou tof zijn

Het moet niet spectaculair zijn, niet 'top of the bill', want niet iedereen zit op hetzelfde niveau.

Maar we hebben allemaal dezelfde hobby, waar we elke dag van genieten.

Ik hoop dat ik nu niet heel veel bagger over mij heen krijg, fingers crossed

Dit is inderdaad spijtig... Plaats je je originelen ook op 2dgalleries? Daar zit wel meer leven in qua reacties op origineel werk dan (momenteel) op dit forum.. 

Link naar reactie
1 uur terug, sanderg zei:

Dit is inderdaad spijtig... Plaats je je originelen ook op 2dgalleries? Daar zit wel meer leven in qua reacties op origineel werk dan (momenteel) op dit forum.. 

Dat heb ik nu ook gedaan. En inderdaad zijn de reacties daar heel aangenaam. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...