Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

Muziek, Maestro !

Recommended Posts

Guy is een kameraad van mij, maar we zijn jaren geleden het contact verloren toen hij naar Gent verhuisde. Voordien waren we samen dj bij de alternatieve radiozender Progres.

Via facebook wist ik dat hij al een tijdje gitarist was bij een cold wave groep, het type muziek dat hij destijds draaide bij de radio.

Onlangs las ik in de krant de bespreking van hun eerste album. Jawadde, dat klonk overtuigend.

De cd in huis gehaald... en wat mij betreft is dit het beste Belgische album van het jaar!

Hier lees je de info over de band, met links naar besprekingen: https://vi.be/asliceoflife

Slice.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
44 minutes ago, Martin said:

Guy is een kameraad van mij, maar we zijn jaren geleden het contact verloren toen hij naar Gent verhuisde. Voordien waren we samen dj bij de alternatieve radiozender Progres.

Via facebook wist ik dat hij al een tijdje gitarist was bij een cold wave groep, het type muziek dat hij destijds draaide bij de radio.

Onlangs las ik in de krant de bespreking van hun eerste album. Jawadde, dat klonk overtuigend.

De cd in huis gehaald... en wat mij betreft is dit het beste Belgische album van het jaar!

Hier lees je de info over de band, met links naar besprekingen: https://vi.be/asliceoflife

Slice.png

Kun je vrede nemen met volgende vergelijking: Clan of Xymox meets S.O.M. ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Kameraad Mauser said:

Kun je vrede nemen met volgende vergelijking: Clan of Xymox meets S.O.M. ?

Clan ken ik niet, of ben ik vergeten, kameraad.

Xymox en S.O.M. zijn behoorlijk verschillend, maar als dit inhoudt dat er zowel gladde synthesysers als huppeldepuppelrock in zit, dan moet ik dat helemaal ontkennen. "Met klem", zoals een bepaalde advocaat graag stelt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ok, ik bedoel inderdaad Xymox. Clan of Xymox is natuurlijk Xymox.
Niet zozeer de huppeldepuppelrock, maar alleszins de droefgeestige, melancholie zoals in S.O.M. herken ik wel direkt. De synths zijn niet zo glad, inderdaad.

Nu, het is wel een live opname. Wellicht valt er een betere beschrijving neer te pennen na een luisterbeurt van studio-opnames.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 hours ago, Hamirubi said:

Wiegedood II is ook uit!

Concurrentie voor album van het jaar.

Indien dat album van hetzelfde kaliber is als hun eersteling, is dat inderdaad concurrentie.

Maar A Slice of Life wint het pleit dankzij hun spontaniteit.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen