Ga naar inhoud

Hoofdpijn Plaatjes


Daan

Recommended Posts

Gezien de hoeveelheid albums en de dagelijkse productie valt het met fouten in Kiekeboe heel goed mee, maar een scene uit Kiekeboe die me altijd is bijgebleven omwille van de fout komt uit Het Boerka Complot (getekend door Stallaert, en we zijn van hem geen fouten gewoon, wat het nog des te opvallender maakt). Kijk eens naar dat schilderij en hoe Kiekeboe dat over het hoofd van de slechterik van dienst slaat. En kijk dan eens waar de achterkant en de voorkant van het doek zich bevindt in het derde en vierde prentje.

 

 

post-23-0-95728100-1399975782_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 1 month later...

Het is vooral een onhandig beeld omdat Barabas voor zich kijkt, terwijl hij eigenlijk naar zijn rechterkant zou moeten kijken.

De inkleurdster heeft het schroefgedeelte van de gyronef overigens verkeerd ingekleurd.

(volgens het internet is de tekenaar Eugeen Goosens, alhoewel ik er meer de stijl van Eric De Rop in zie, maar sowieso zijn beiden geen vakantiejobstudent)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Al weer een tijdje geleden dat ik 'struikelde' over een stripplaatje, maar wat vinden jullie van deze uit Griffo's Golden Dogs 1:

post-78-0-39104800-1442218730_thumb.jpg

Het lijkt wel of Griffo rustig de poppetjes aan de tafel is gaan zitten tekenen en toen het rondje compleet was bleek dat hij ze, tegen de klok in, steeds groter of, met de klok mee, steeds kleiner is gaan tekenen...

Of de heren in deze scene moesten op volgorde van grootte plaatsnemen aan de tafel, wat de hoogte van de rugleuningen van de stoelen doet vermoeden. Hum.... zo moesten we ons op de middelbare school bij gymnastiek ook opstellen.

Link naar reactie
  • 1 year later...

Weer een plaatje waar je jezelf hoofdpijn mee kunt geven. Deze is van Philippe Francq. Dit prentje heb ik overgenomen uit de laatste Brabant Strip (No 209, p 22). Probeer het geweer eens te doorgronden, dat ding is gevaarlijk gewokkeld of getordeerd. Hoe langer ik er naar kijk hoe vervelender mijn hoofd voelt. Toch goed om te zien dat ook perfectionisten gewoon stomme fouten kunnen maken.

 

post-78-0-46200500-1486037961_thumb.jpg

Link naar reactie

Al weer een tijdje geleden dat ik 'struikelde' over een stripplaatje, maar wat vinden jullie van deze uit Griffo's Golden Dogs 1:

 

Het lijkt wel of Griffo rustig de poppetjes aan de tafel is gaan zitten tekenen en toen het rondje compleet was bleek dat hij ze, tegen de klok in, steeds groter of, met de klok mee, steeds kleiner is gaan tekenen...

Of de heren in deze scene moesten op volgorde van grootte plaatsnemen aan de tafel, wat de hoogte van de rugleuningen van de stoelen doet vermoeden. Hum.... zo moesten we ons op de middelbare school bij gymnastiek ook opstellen.

 

Het klopt volgens mij redelijk, alleen zijn de hoofden qua grootte heel erg afwijkend. 

Link naar reactie
  • 1 year later...

Uit de catalogus van Dark Dragon Books, de nieuwe Agatha Christie verstrippingen.

De Tommy en Tuppence Beresford strip ziet er best aardig uit. Al tart de boezem van Tuppence alle verbeelding...

 

Maar de nog te verschijnen Miss Marple met tekeningen van ene Olivier Dauger.... Van dat plaatje linksonder krijg ik hoofdpijn.

Miss Marple and the incredible shrinking corpse.

 

Scan_20180406.png

Link naar reactie

Vele strips bevatten teken- en of perspectieffouten, maar ik denk niet dat veel lezers het opmerken, laat staan storend vinden. Ik denk dus niet dat tekenaars echt veel moeite doen om het allemaal perfect correct te tekenen...

 

 

Een wel erg grote wagen:

 

DSCN2708.thumb.JPG.532c130eb59f9987b0a7688f20d9cda8.JPG

 

--------------

De horizon voor de vloer van de gang ligt veel hoger dan voor de helpdesk:

 

DSCN1423.thumb.JPG.8876acc3ab8612f7b6b159ca23fad1cd.JPG

 

 

Boekenkasten met boeken die zeker kniehoogte groot zijn... :

 

DSCN5309.thumb.JPG.a5dda86dc90c4d6b38d78ec0c53f3d07.JPG

 

Perspectiefproblemen:

 

DSCN0894-2.thumb.jpg.9da702ef2211a60cacfc753336efa2f2.jpg

 

enz...

 

 

Link naar reactie
Op 6-4-2018 om 20:34, dirk (monsieur toupet) zei:

Uit de catalogus van Dark Dragon Books, de nieuwe Agatha Christie verstrippingen.

De Tommy en Tuppence Beresford strip ziet er best aardig uit. Al tart de boezem van Tuppence alle verbeelding...

 

Maar de nog te verschijnen Miss Marple met tekeningen van ene Olivier Dauger.... Van dat plaatje linksonder krijg ik hoofdpijn.

Miss Marple and the incredible shrinking corpse.

 

Scan_20180406.png

Dat is nu wel een vrij dramatische pagina :D

 

Check ook die handjes in kader 2. En kader 1 waarbij de personages niet op maar nét onder de kaderrand staan of liggen. Brrrr.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...