Ga naar inhoud

Binnenkort Een Nieuwe Nero?


Recommended Posts

Ik begrijp niet hoe ze bij de stichting marc sleen met een oud verhaal waarin nero onherkenbaar is door de zwarte kap het publiek terug zouden kunnen warm krijgen voor nero. het contrast met een reboot zoals die van suske en wiske met dank aan amoras kan niet groter zijn. 

zou nero zich overigens lenen voor een vergelijkbare reboot? 

 

trouwens, het album sleenovia is vroeger al in album verschenen, zie

http://www.catawiki.be/catalogus/strips/series-helden/nero-sleen/29856-nero

 

voor alle duidelijkheid, ik ben ook nero-fan en vind het ook jammer dat niet meer werk van marc sleen in de winkel verkrijgbaar is. 

adhemar brengt een mooie heruitgave van piet fluwijn en bolleke en de lustige kapoentjes, zeer leuk om lezen. is dit voer voor voornamelijk nostalgici of leest ook de jeugd van vandaag dit graag? ik weet dit niet. 

voor de nero's uit het volk is het behelpen met 2dehands uitgaven  :e001:

 

ik zou zeer graag een integrale uitgave zien van oktaaf keunink, in een betaalbare uitgave welteverstaan. daar zitten schitterende verhalen tussen. 

indien marc sleen zijn strips destijds in het frans waren uitgegeven, dan ben ik vrij zeker dat we nu al mooie integrales hadden gehad!  :e005:

Link naar reactie

Ik begrijp niet hoe ze bij de stichting marc sleen met een oud verhaal waarin nero onherkenbaar is door de zwarte kap het publiek terug zouden kunnen warm krijgen voor nero.

 

 

Je hebt het bericht duidelijk niet goed gelezen en bekeken. In de hertekende versie zouden de personages er eindelijk weer uitzien zoals ze er moeten uitzien. Herkenbaar en zonder kap en in de stijl van Sleen.

Link naar reactie

Je hebt het bericht duidelijk niet goed gelezen en bekeken. In de hertekende versie zouden de personages er eindelijk weer uitzien zoals ze er moeten uitzien. Herkenbaar en zonder kap.

correct. ik heb het artikel in de knack intussen ook gelezen. 

maar persoonlijk ik zie liever iets nieuwer en frisser dan een opgewarmd verhaal. 

alle lof trouwens voor sleen en stallaert. 

nero mag niet verdwijnen. 

Link naar reactie

Dat is nu eenmaal het trieste lot van (zowat) alle stripreeksen waarvan geen nieuwe delen verschijnen. Zonder nieuwe delen geraak je verbannen naar de achterafbakken in de stripwinkels of de tweedehandsdozen op de rommelmarkten. Kijk maar naar alle Vandersteen-reeksen.

Een eenmalige nieuwe uitgave zal daar wellicht niet veel aan veranderen.

Link naar reactie

Sleen heeft al lang niet meer de vinger op de pols van huidige marktsituaties. Supermarkten en krantenwinkels, die toch vooral Nero moesten helpen verkopen, zijn geen magazijnen waar oneindige back catalogues beschikbaar zijn.

Link naar reactie

Ben ik alleen die vindt dat de hertekende strook op niet veel trekt? 

Qua compositie vind ik die veel minder als de originele.

 

Veel slechter dan het origineel kan het niet zijn denk ik, dit was haastwerk door de Vandersteen Studio's. Op prentje 2 zit madam Pijp met haar borsten over het Sleen beeld te wrijven, van compositie gesproken.

 

 

Sleenovia.jpg

Link naar reactie

Als ik me niet vergis, mocht hij tijdelijk zijn eigen personages niet tekenen  wegens een rechtzaak. Hij was overgestapt van één krant naar een andere, en die eerste krant was daar niet mee akkoord omdat ze daarmee duizenden abbonnees gingen verliezen. jaja, dat waren nog eens tijden.

 

Dus om dat te omzeilen, werd er een ersatz-Neroverhaal getekend door Studio Vandersteen, waarin Nero met een zak over z'n kop rondliep. Zo doen we dat in België.

Link naar reactie

Ik versta echt niet hoe men denkt de situatie te kunnen laten omkeren met een nieuwe versie van wat ze zelf een "rariteit" noemen. Dit is er enkel voor verzamelaars, voor klanten van stripspeciaalzaken, niet voor krantenwinkels of supermarkten.

 

Sleen negeert nu trouwens de heraanbiedingen van oude verhalen in thematische trilogieën en de commercieel mislukte hardcoverpockets. Ik dacht trouwens dat er plannen waren voor integrales van de Standaard-albums?

Link naar reactie

Veel slechter dan het origineel kan het niet zijn denk ik, dit was haastwerk door de Vandersteen Studio's. Op prentje 2 zit madam Pijp met haar borsten over het Sleen beeld te wrijven, van compositie gesproken.

 

 

attachicon.gifSleenovia.jpg

Ik vind dat haastwerk van de Vandersteen Studio's zeer  mooi. Het verhaal trekt op niks en is amper leesbaar.

Het is totaal zinloos om dit verhaal te herwerken. Een totaal nieuw Nero-album zou ik graag zien komen.

Link naar reactie

Fantastische albums als het geheim van Bakkendoen, juweleneter , negen peperbollen , knalgele koffertje , wortelschieters , enz..moeten net als Jommeke of Suske en Wiske albums blijven herdrukt worden.Een frisse inkleuring of wat dan ook moet gebeuren,maar vele albums van Sleen verdienen het om nog steeds in winkels te worden aangeboden.

Link naar reactie

Ik vind dat haastwerk van de Vandersteen Studio's zeer  mooi. Het verhaal trekt op niks en is amper leesbaar.

Het is totaal zinloos om dit verhaal te herwerken. Een totaal nieuw Nero-album zou ik graag zien komen.

 

Een eenmalig nieuw Nero-album heeft natuurlijk niet veel zin. En zou ook een beetje overbodig zijn, de reeks werd mooi afgesloten met Zilveren Tranen.

 

Ik heb net mijn exemplaar van Sleenovia er nog eens bijgehaald en zie dat Nero eigenlijk maar zes pagina's lang met die kap rondloopt. De rest van het verhaal zien de personages eruit zoals ze eruit horen te zien. En echt slecht is dat niet getekend. Laat Dirk die zes pagina's met kap hertekenen, kleur de rest mooi in, en geef dat zo uit.

Link naar reactie

waarom geen integrale uitgave van nero, naar het voorbeeld van de franstalige integrales van dupuis? 

 

bijvoorbeeld 3 strips in één band, alle tekeningen mooi opgepoetst en met een katern achtergrondinformatie? 

 

dat hoeft niet in kleur te zijn, een verzorgde grijsraster volstaat voor mij. ik zou dat zeker kopen. hebben de oude nero's eigenlijk wel inkleuring nodig? het kan een commercieel argument zijn. 

 

dirk stallaert mag voor mijn part nieuwe covers maken. 

Link naar reactie

Als ik me niet vergis, mocht hij tijdelijk zijn eigen personages niet tekenen  wegens een rechtzaak. Hij was overgestapt van één krant naar een andere, en die eerste krant was daar niet mee akkoord omdat ze daarmee duizenden abbonnees gingen verliezen. jaja, dat waren nog eens tijden.

 

Dus om dat te omzeilen, werd er een ersatz-Neroverhaal getekend door Studio Vandersteen, waarin Nero met een zak over z'n kop rondliep. Zo doen we dat in België.

Thx. Ondertussen heb ik meer info gevonden in het Studio Vandersteen boek. :e005: Het verhaal werd medegeschreven door Sleen en Vandersteen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...