Ga naar inhoud

Het Laatste Woord


Yncke

Recommended Posts

Klopt, maar ook weer niet. Electrisch is electrisch, hoe je die motor ook voedt. Maar ik ga mee in de stelling dat je die niet met een brandstofmotor moet gaan voeden, anders krijg je van die nephybrides zoals de Fisker Karma of de Opel Ampera.

Maar Tesla heeft dus een stekkervrachtwagen en die wordt al een tijdje getest. De cijfers op wikipedia spreken van een rijbereik van 640km, en er zou een "megacharger" gebruikt worden om die op een half uurtje op te laden. Er is volgens diezelfde pagina echter een gezonde dosis scepsis naar de prijs per kilometer, nuttige vracht, ... Nu ja, je moet ergens beginnen zeker? De eerste pc was ook zo groot als een living en je kon er geeneens pacman mee spelen.

Blijkbaar zijn er ook nog een aantal andere firma's mee bezig trouwens, dus qua ontwikkeling zit het wel snor.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Kernenergie doet de prijs alvast ferm zakken.
En diesel kan spotgoedkoop geproduceerd worden. Aangzien er helemaal geen klimaatprobleem is:
olie aanboren en kerncentrales bouwen.

Velen hun maag keert waarschijnlijk van hetgeen ik schrijf, maar ik veeg daar gewoonweg mijn botten aan.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
13 minutes ago, Tanuki said:

Hier keert mijn maag inderdaad van om. Er IS een klimaatprobleem en fossiele brandstoffen GEVEN milieu- en gezondheidsproblemen. Dat ontkennen is het licht ontkennen.

Vooral kolen dan. Daar moeten dorpen voor wijken.

Kolen delven is al enkele decennia onrendabel geworden. Omdat kernenergie tijdens de jaren '70 massaal stroom kon opwekken op een vrij goedkope manier. Pure marktwerking en kapitalisme in feite.

Er was eigenlijk helemaal geen beleid nodig om ervoor te zorgen dat er geen vervuilende kolenstook meer zou plaatsvinden. Maar de Mei-68 groenen en postmoderne cultuurmarxistjes vonden dat beiden - kern en fossiel - uitingen waren van het perfide kapitalisme. Koolmijnen zijn dan beginnen te sluiten. Maar dan was het de beurt aan kernenergie. En de olie. En nu zijn we op het punt gekomen waar het niet veel scheelt of we zitten in het donker.
En dan heeft de roverheid nog het lef, zoals Merkel, om opnieuw aan kolenstook te gaan doen. Waar ze dus zo hebben tegen gestreden. En mensen te onteigenen. Eigendomsvernietiging.

Daar keert mijn maag van om.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
16 minutes ago, Tanuki said:

Inderdaad thorium. Dat is iets dat ik nu al zeker een decennium aan het volgen ben en van overtuigd ben dat we zeker verder de nucleaire weg voort moeten bewandelen. Trouwens, ik heb nooit een kernfobie ofzo opgedaan, nucleair heb ik altijd al als volkomen normaal beschouwd.

Niet enkel thorium, ook uranium. Ook uranium wordt efficienter gebruikt, met minder afval. En waarvan het afval dan terug kan hergebruikt worden via breeders.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...