Ga naar inhoud

Eden Its An Endless World


Timhardt

Recommended Posts

Op 6/5/2020 om 12:56, Eemis zei:

 

Hier de links :

V15 - http://www.blurb.ca/bookstore/invited/7488123/85b87149cf91f2bbe470f07caa133800ea777663

V16 - http://www.blurb.ca/bookstore/invited/7488458/41697c9df1ef5b9635a49c7959b30b1075ce407f

V17 - http://www.blurb.ca/bookstore/invited/7488495/40a4c805ce9a91fdadf0724d124c3ef116d20e18

V18 - http://www.blurb.ca/bookstore/invited/7488573/2da0f0b1d71ce2640de2999c3295f5d9aeb43bb3

 

 

Z !

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

En hoe leggen ze dit uit aan de rechter? In mijn woordenboek is een scanlation een illegale, vertaalde digitale copie die verdeeld wordt. Japanse uitgeverijen reageren daar heel dubbel op omdat dit voor hen ook reclame is. Meestal wordt pas met advocaten gedreigd wanneer er een licentie binnen is en zijn het vooral die licentiehouders die op jacht gaan. Maar wanneer die scanlations dan ook nog eens gedrukt worden... Hebben ze daar dan toestemming voor vanuit Japan?

 

Link naar reactie
11 hours ago, Tanuki said:

En hoe leggen ze dit uit aan de rechter? In mijn woordenboek is een scanlation een illegale, vertaalde digitale copie die verdeeld wordt. Japanse uitgeverijen reageren daar heel dubbel op omdat dit voor hen ook reclame is. Meestal wordt pas met advocaten gedreigd wanneer er een licentie binnen is en zijn het vooral die licentiehouders die op jacht gaan. Maar wanneer die scanlations dan ook nog eens gedrukt worden... Hebben ze daar dan toestemming voor vanuit Japan?

 

Toestemming? Een fan steekt zijn tijd in het omvormen van scanlations tot een printbare template en laadt die dan op op een site waar particulieren boeken kunnen afdrukken. Je moet expliciet die links krijgen om het zelf te kunnen afdrukken. Die drukkerij heeft geen flauw benul of wat jij wilt afdrukken wel legaal is. Enkel bij klacht halen ze het offline. Ik heb al mensen op reddit zien grommelen dat ze na dagen werk ineens hun werk geweigerd zien worden. Er zijn ook maar een zeer beperkt aantal manga beschikbaar gesteld op deze manier. Er zijn niet veel fans die dagen of zelfs weken werk gaan steken om die scanlations om te vormen naar een printbaar boek. En dan moeten ze het ook nog willen delen met anderen. Juist omdat het zo'n uiterst beperkt fenomeen is, denk ik dat het gedoogd wordt. Of ze weten er simpelweg niets van. Ik denk dat die scanlation sites zelf een grotere impact hebben. Voorts gaat het tot nu toe om ongelicencieerde manga of manga waar de uitgever al jaren geen nieuw deel van heeft uitgebracht. Maak je geen illusie, dit is niet gewoon een cbr'tje uploaden en printen, er komt aardig wat werk bij te kijken.

Link naar reactie

mijn gok waarom josh niet antwoord: er heeft iemand (dark horse, auteursrechten, …) toch gezien waar hij mee bezig is en die is aan het mailen gegaan en gedreigd met boetes ofzo...

 

Ik snap het wel hoor, auteursrechten. Maar dit gaat alleen over series die nooit in het engels zullen verschijnen en die ik op geen andere manier kan lezen (tenzij scanlations, maar dat is ook illegaal).

 

Een randfenomeen, zo schat ik het in.

 

Laat ons hopen dat Josh toch nog reageert en dat het anders is dan ik hierboven vermoed.

Link naar reactie
9 hours ago, Timhardt said:

mijn gok waarom josh niet antwoord: er heeft iemand (dark horse, auteursrechten, …) toch gezien waar hij mee bezig is en die is aan het mailen gegaan en gedreigd met boetes ofzo...

 

Ik snap het wel hoor, auteursrechten. Maar dit gaat alleen over series die nooit in het engels zullen verschijnen en die ik op geen andere manier kan lezen (tenzij scanlations, maar dat is ook illegaal).

 

Een randfenomeen, zo schat ik het in.

 

Laat ons hopen dat Josh toch nog reageert en dat het anders is dan ik hierboven vermoed.

Zou het dan niet logischer zijn dat Dark Horse die links verwijderd van de print site? Misschien krijgt ie wel honderden aanvragen om manga templates te maken en heeft ie daar gewoon geen zin in.

Link naar reactie

Gisteren Josh eens gecontacteerd op reddit. Na wat messages de links gekregen die ik wou.

 

De regels zijn simpel. Je moet een reddit account hebben met activiteit in de "geek" communities, je moet hem contacteren via een DM, geen chat of zo, met vermelding van je email en wat je wilt hebben (enkel van de lijst op reddit).

 

Omdat er in het verleden misbruik werd gemaakt en mensen geld probeerden te slaan uit zijn guide en zijn links, is hij nu voorzichtig met wie hij ze deelt.

Als je de links krijgt, wil hij ook niet dat je ze met anderen deelt. Die moeten ze maar zelf vragen.

Link naar reactie
16 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Gisteren Josh eens gecontacteerd op reddit. Na wat messages de links gekregen die ik wou.

 

De regels zijn simpel. Je moet een reddit account hebben met activiteit in de "geek" communities, je moet hem contacteren via een DM, geen chat of zo, met vermelding van je email en wat je wilt hebben (enkel van de lijst op reddit).

 

Omdat er in het verleden misbruik werd gemaakt en mensen geld probeerden te slaan uit zijn guide en zijn links, is hij nu voorzichtig met wie hij ze deelt.

Als je de links krijgt, wil hij ook niet dat je ze met anderen deelt. Die moeten ze maar zelf vragen.

ik ken reddit niet zo goed....DM, dat is toch geen een persoonlijk bericht, juist?

dat deed ik, maar ik heb nog nooit iets op reddit zelf gepost, ben wel lid van de community daar.

zal nog eens een paar dingen replyen en dan josh nog eens mailen, misschien lukt het dan?

Link naar reactie
1 hour ago, Timhardt said:

ik ken reddit niet zo goed....DM, dat is toch geen een persoonlijk bericht, juist?

dat deed ik, maar ik heb nog nooit iets op reddit zelf gepost, ben wel lid van de community daar.

zal nog eens een paar dingen replyen en dan josh nog eens mailen, misschien lukt het dan?

DM is gewoon in je inbox en dan bij messages een bericht sturen naar gebruiker joshdecent, vergeet je email niet te vermelden. Mssn wat meer overredingskracht? 🙂 En ja als hij denkt dat je niet te vertrouwen bent, kan je niet veel doen natuurlijk.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...