Ga naar inhoud

"de Laatste Droom" - Artist Edition...unieke Rr Uitgave !


vik

Recommended Posts

Doe niet onnozel, Lük. We weten allemaal dat een hoempiefloempie iets helemaal anders is dan een originele plankenplaat pagina (alhoewel het wel begrijpelijk is dat je het ene verkiest boven het andere).

Je bedoelt wellicht een hoempie ploempie ?

Dat is een dobber die gebruikt wordt bij snoekbaars vissen.

https://www.google.be/search?q=hoempie+ploempie&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=admeU_6HGcftPPCMgKgN&ved=0CDEQsAQ&biw=1280&bih=864

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

hierbij de definitieve cover :

 

post-189-0-84085500-1404844035_thumb.jpg

 

+ alle info op een rijtje :

 

“De laatste Droom- Artist edition” verschijnt op 150 genummerde exemplaren(100 voor B & 50 voor NL). Dit is een luxe, hardcover met een linnen rug op zeer groot formaat.

De prijs is ism de Standaard Uitgeverij vastgesteld op 189 euro.

 

Deze luxe verschijnt op 14 september op de stripbeurs te Sint-Pauwels. Vanaf dan kan u deze luxe afhalen. Indien u niet kan uiteraard iemand anders deze ophalen voor u.

De Nl versie wordt voorgesteld op de Stripbeurs van Breda op 11 & 12 oktober.

Omdat het een luxe betreft die waarschijnlijk snel zal zijn uitverkocht, is uw bestelling enkel definitief bij betaling.

Uw bestelling is definitief bij storting op rek nr be 49 9796 3646 2471 bic : arspbe22  met mededeling “De laatste Droom + uw naam”.

 

Wegens de uitzonderlijke grootte is het vrij moeilijk en duur om deze luxe op te sturen.

Wij geven dan ook de voorkeur aan afhaling. Mocht u toch opsturen prefereren dan is dit mogelijk op eigen risico en dit aan 20 euro ( B) 25 euro (NL)

 

Gezien de grote belangstelling is het niet mogelijk om een bepaald nummer van luxe te vragen.

 

Gr

Vik.

www.hetgebrokenzwaard.be

info[AT]hetgebrokenzwaard.be ( [AT] ver vangen door @)

 

 

O ja, voor er mensen beginnen te zemelen over de portkosten : we hadden de keuze :

 

1. 299 euro/stuk vragen en de strips in verdeling brengen : geen moeite voor ons, alles in 1 keer verkocht aan de verdeler. (ons door velen aangeraden) :e009:

 

2. alles zelf doen, meer dan 100 euro minder vragen en er met veel moeite aan uit komen. Zulke boeken inpakken en opsturen kost veel geld en vooral veel moeite, afhalen is dan ook geprefereerd :e002: Indien het niet anders kan willen we opsturen maar das dus niet zo goedkoop...

 

Link naar reactie

ik doe elk jaar zoiets ("lustige kapoentjes", "piet fluwijn", "verloren stroken"),maar tegenwoordig is de harde realiteit  : hoe hoger de oplage hoe minder de interesse.  maw op 500 expl voor pakweg 80 euro blijf er met 300 zitten... aan de andere kant, een beetje exclusiviteit is ook wel mooi.

Link naar reactie

[...] hoe hoger de oplage hoe minder de interesse.  maw op 500 expl voor pakweg 80 euro blijf er met 300 zitten... [...]

 

Als je van die 500 er 200 kunt verkopen, lijkt mij de interesse toch even hoog als voor die 150 Rode Ridder RR.

Er zijn vandaag de dag voor nederlandstalige dure luxe-strips (en boeken) gewoon geen 500 geinteresseerden meer.

 

Zowiezo vind ik 500 ex. voor zo iets kleins als de nederlandstalige markt véél te veel om over een zeldzaam gelimiteerd item te kunnen spreken.

Gelimiteerde engelstalige boeken, in vergelijkbare prijsklassen, met een wereldwijde afzetmarkt hebben vaak oplages in de grootteorde van slechts 100 tot 300 ex. Hiermee vergeleken is een "gelimiteerde oplage" van 300 voor de nederlandstalige markt eigenlijk te beschouwen als een gewone oplage. Daar is niks zeldzaams aan.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Hoe exclusiever, hoe meer men ervoor wil betalen. Zie ook de luxes van Stribbel Strips van Suske en Wiske, De Rode Ridder, Amoras en De Kiekeboes of die nieuwe luxereeks van de blauwe reeks op slechts 100 exemplaren. Allemaal inmiddels uitverkocht.

Link naar reactie

Dit is een luxe die iets toevoegd, die een kijkje in de potten toelaat. Niet een hard kaftje rond een verhaal dat al 15934620 keer is geverluxeriseerd.

 

Maak er anders een super-de-luxe van voor de highrollers waar een origineel bijzit die de kosten van de gewone mee dekt? Want ik denk dat bijvoorbeeld de helft de studenten 'beeldverhaal' of zelfs 'animatiefilm' hier in geïntereseerd zou zijn. Dit is studiemateriaal voor die mannen he :) (en voor mij ook natuurlijk), eerder een artbook dan een luxestrip.

Link naar reactie

Studenten beeldverhaal of animatiefilm hebben daar geen geld voor, Tom. Zelfs niet voor een goedkopere versie (laat staan dat de huidige 20-jarigen nog geïnteresseerd zijn in RR-album van een halve eeuw geleden - je zou zoiets eventueel kunnen doen met een recent verhaal van Claus ter ere van bijvoorbeeld zijn 65e verjaardag of zo, maar dan echt zo goedkoop mogelijk uitgegeven).

Link naar reactie
Gast Kontiki

Er zitten ook nog extra pagina's bij: vier andere RR-covers van Vandersteen op waar formaat, de twee achterkanten die Biddeloo tekende en een achtergrondartikel over de belangrijke Arthur-cyclus waar de auteurs van nu nog steeds naar teruggrijpen.

Link naar reactie

Een waardig én betaalbaar alternatief :

 

Van  De klaagzang van de verloren gewesten,Barracuda,De Schorpioen zijn albums op groot formaat en in zwart/wit verschenen.

In een oplage van 3000 exemplaren. Alleen maar in het frans.

 

Van De adelaars van Rome verscheen er exclusief voor fnac,ook zo'n editie en die is verkrijgbaar in het frans én nederlands!!

Daar ken ik wel niet de oplage niet van....

post-88-0-94180900-1404911064_thumb.jpg

post-88-0-92287200-1404911077_thumb.jpg

post-88-0-31194000-1404911085_thumb.jpg

Link naar reactie

Studenten beeldverhaal of animatiefilm hebben daar geen geld voor, Tom. Zelfs niet voor een goedkopere versie (laat staan dat de huidige 20-jarigen nog geïnteresseerd zijn in RR-album van een halve eeuw geleden - je zou zoiets eventueel kunnen doen met een recent verhaal van Claus ter ere van bijvoorbeeld zijn 65e verjaardag of zo, maar dan echt zo goedkoop mogelijk uitgegeven).

 

Ik ook niet, vandaar dat ik grotere oplages wil en zo goedkoop mogelijk :D

Link naar reactie

Prachtige en unieke uitgave. Om van het werk van Vandersteen te genieten, maar ook als belegging. De huidige prijzen van de luxe uitgaves van Amoras lijken mij aan te tonen dat er wel degelijk voldoende vraag is naar dit soort producten. Daar komt nog eens bij dat De Laatste Droom over het algemeen gewaardeerd wordt als beste verhaal binnen de reeks. Een 'proficiat' is hier op zijn plaats. Los daarvan, zie ik echter wel dat in de Engelstalige literatuur eerder 'artist's edition' wordt gebruikt dan 'artist edition'

Link naar reactie

@ lukoste, tanx!

die artist edition is bewust gedaan om processen met idw te vermijden, ik weet nl niet of ze rechten hebben op "artist's edition". :e007:

HAHAHA! Da's een goeie!!! Ik denk niet dat dat kleine verschil IDW zal tegenhouden om een proces te voeren!!!

Als ze 'Artist's Edition' geclaimd hebben zullen ze zeker ook de rechten hebben op 'Artist Edition'!

Het lijkt me echter onwaarschijnlijk dat ze die naam geclaimd hebben. Zij hebben die term niet uitgevonden.

Link naar reactie

Dat boek van de Adelaars van Rome in zwart/wit van de originelen vond ik een heel mooie uitgave, mooier eigenlijk dan de ingekleurde versie in kleiner (normaal) formaat.

Drukken van de tekeningen op groter formaat trekt je meer in het verhaal vind ik, het is een veel intensere leeservaring. En de prijs is heel scherp, ik versta mij er niet aan dat ze dat voor die prijs op de markt kunnen gooien. Nu ja, die stapel in de Fnac in Gent ligt er al een heel lange tijd, het geraakt blijkbaar moeilijk verkocht. 

 

Weet iemand hoe het inkleuringsproces gaat van de verhalen van Marini? Kleurt hij in op een fotokopie, of rechtstreeks op de geinkte pagina's? Ik vermoed het laatste. 

Is dit proces hetzelfde voor al zijn albums? Adelaars van Rome/ De Schorpioen?

Link naar reactie

Dat boek van de Adelaars van Rome in zwart/wit van de originelen vond ik een heel mooie uitgave, mooier eigenlijk dan de ingekleurde versie in kleiner (normaal) formaat.

Drukken van de tekeningen op groter formaat trekt je meer in het verhaal vind ik, het is een veel intensere leeservaring. En de prijs is heel scherp, ik versta mij er niet aan dat ze dat voor die prijs op de markt kunnen gooien. Nu ja, die stapel in de Fnac in Gent ligt er al een heel lange tijd, het geraakt blijkbaar moeilijk verkocht. 

 

Weet iemand hoe het inkleuringsproces gaat van de verhalen van Marini? Kleurt hij in op een fotokopie, of rechtstreeks op de geinkte pagina's? Ik vermoed het laatste. 

Is dit proces hetzelfde voor al zijn albums? Adelaars van Rome/ De Schorpioen?

 

 

Kan je beschrijven hoe je tewerk gaat bij het maken van een
album van De Adelaars van Rome?
 
Sinds het derde album heb ik een techniek gevonden die me
echt bevalt. Ik durf zeker niet te beweren dat ik de perfectie
bereikt heb. Dat kan je als tekenaar trouwens nooit. Ik werk
altijd met een directe inkleuring. Uiteraard begin ik met de potloodtekening,
vervolgens inkt ik de pagina om tenslotte met
het inkleuren te eindigen. Daarna maak ik een scan in hoge resolutie
van de pagina. Die scan laat me toe om via de computer
enkele kleine digitale aanpassingen te doen. Zo kan ik makkelijk
kleine vlekjes verwijderen. Toch let ik erop dat ik de computer
niet als middel op zich gebruik. Ik wil de techniek van de directe
inkleuring behouden zodat ook de lezers voelen en zien dat er
nog op een ambachtelijke manier is gewerkt.
 
Interview met Marini,in Brabant Strip Magazine 199.
Link naar reactie

HAHAHA! Da's een goeie!!! Ik denk niet dat dat kleine verschil IDW zal tegenhouden om een proces te voeren!!!

Als ze 'Artist's Edition' geclaimd hebben zullen ze zeker ook de rechten hebben op 'Artist Edition'!

Het lijkt me echter onwaarschijnlijk dat ze die naam geclaimd hebben. Zij hebben die term niet uitgevonden.

En als het zo is, zal ik die gasten van IDW wel ompraten, ik heb nog goeie herinneringen aan de samenwerking :-)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...