Ga naar inhoud

"de Laatste Droom" - Artist Edition...unieke Rr Uitgave !


vik

Recommended Posts

Ik heb die Adelaars van Rome vandaag weer zien liggen in de Brusselse Fnac. Ze zijn te koop aan 9,99 euro, maar als je er 2 koopt krijg je er 1 gratis bovenop, maar die torentjes minderen precies niet. Komt het door een te grote oplage, het onhandig groot formaat, de zwart-wituitvoering of is het Fnac-publiek gewoon geen verzamelaarspubliek?

Link naar reactie

Ik heb die Adelaars van Rome vandaag weer zien liggen in de Brusselse Fnac. Ze zijn te koop aan 9,99 euro, maar als je er 2 koopt krijg je er 1 gratis bovenop, maar die torentjes minderen precies niet. Komt het door een te grote oplage, het onhandig groot formaat, de zwart-wituitvoering of is het Fnac-publiek gewoon geen verzamelaarspubliek?

 

Wie wil er nu een onafgewerkte strip kopen? :e012:

Link naar reactie

Ik heb die Adelaars van Rome vandaag weer zien liggen in de Brusselse Fnac. Ze zijn te koop aan 9,99 euro, maar als je er 2 koopt krijg je er 1 gratis bovenop, maar die torentjes minderen precies niet. Komt het door een te grote oplage, het onhandig groot formaat, de zwart-wituitvoering of is het Fnac-publiek gewoon geen verzamelaarspubliek?

In Gent is het ook al maanden zo. 

Link naar reactie

 

Kan je beschrijven hoe je tewerk gaat bij het maken van een
album van De Adelaars van Rome?
 
Sinds het derde album heb ik een techniek gevonden die me
echt bevalt. Ik durf zeker niet te beweren dat ik de perfectie
bereikt heb. Dat kan je als tekenaar trouwens nooit. Ik werk
altijd met een directe inkleuring. Uiteraard begin ik met de potloodtekening,
vervolgens inkt ik de pagina om tenslotte met
het inkleuren te eindigen. Daarna maak ik een scan in hoge resolutie
van de pagina. Die scan laat me toe om via de computer
enkele kleine digitale aanpassingen te doen. Zo kan ik makkelijk
kleine vlekjes verwijderen. Toch let ik erop dat ik de computer
niet als middel op zich gebruik. Ik wil de techniek van de directe
inkleuring behouden zodat ook de lezers voelen en zien dat er
nog op een ambachtelijke manier is gewerkt.
 
Interview met Marini,in Brabant Strip Magazine 199.

 

 

Het is wel niet van hetzelfde album, maar geinkte pagina en inkleuring zijn blijkbaar gedaan op een ander vel papier:

http://www.2dgalleries.com/art/marini-1-l-etoile-du-desert-planche-51-23619

 

Vandaar mijn vraag. Misschien dat Marini de inkleuring nu rechtstreeks doet op de geinkte pagina. 

Link naar reactie

Het is wel niet van hetzelfde album, maar geinkte pagina en inkleuring zijn blijkbaar gedaan op een ander vel papier:

http://www.2dgalleries.com/art/marini-1-l-etoile-du-desert-planche-51-23619

 

Vandaar mijn vraag. Misschien dat Marini de inkleuring nu rechtstreeks doet op de geinkte pagina. 

Volgens mij is dat gewoon de originele pagina en de aparte inkleuring,en werkte hij toen (volgens mij) nog niet rechtstreeks in kleur.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik heb die Adelaars van Rome vandaag weer zien liggen in de Brusselse Fnac. Ze zijn te koop aan 9,99 euro, maar als je er 2 koopt krijg je er 1 gratis bovenop, maar die torentjes minderen precies niet. Komt het door een te grote oplage, het onhandig groot formaat, de zwart-wituitvoering of is het Fnac-publiek gewoon geen verzamelaarspubliek?

 

In Gent was het een gigantische hoop die daar lag in het begin. Ik wil de oplage niet eens weten!

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

De uitgaven van "Het Gebroken Zwaard" doen het altijd goed blijkbaar.

Op Catawiki word nu donderdag een exemplaar van "De Verloren Stroken" aangeboden.

Er zijn mensen die blijkbaar toch geld te veel hebben want er word al meer geboden dan de uitgifte prijs waaraan het boek nog steeds te koop blijkt te zijn.

Rare mensen die verzamelaars. :e009:

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

'Het grote verschil met de VS is dat de uitgeverijen daar in het bezit zijn van de rechten op de figuren en alle originelen bezitten.  Ze moeten gewoon in hun archief de platen ophalen'.

 

Ik weet dat dit niet het geval is bij de Amerikaanse Artist Editions van IDW.  Ze moeten afspraken maken met de uitgeverijen die de rechten bezitten en Scott Dunbier nogal wat moeite doen om de originele platen op te sporen bij verzamelaars.  Dit zorgt er ook voor dat bepaalde Artist Editions geen volledige story-arc of slechts bepaalde pagina's van een album voorschotelen.

Dit klopt ook niet. Ontzettend veel platen zijn verkocht/weggegeven/... door de tekenaars, uitgevers, ...

 

Er is een verhaal van Stan Lee waarbij zelf de pizza-leverancier als cadeau een 10-tal platen van John Romita Sr. meekreeg omdat ze er al te veel hadden.

Er is nooit veel respect getoond tijdens de periode voor dit materiaal. Dit is maar begonnen toen de verzamelaars er waarde aan begonnen te hechten.

Link naar reactie

Mooi interview vik! 

 

Ik herinner mij een aflevering van Beeldverhaal van de VPRO waar van Tol op bezoek is bij de grote baas van Comic Connect, die hem een deel van zijn verzameling toont. Onder andere originele covers van comics uit de 'jaren 50. Van Tol wordt gewezen op het feit deze covers in een vuilbak waren gevonden, in twee gescheurd. Blijkbaar gooide de uitgever de originelen weg, uit schrik dat iemand de strips zou herdrukken. Gelukkig werden ze uit die vuilbak opgevist en bewaard. 

Link naar reactie

Mooi interview vik! 

 

Ik herinner mij een aflevering van Beeldverhaal van de VPRO waar van Tol op bezoek is bij de grote baas van Comic Connect, die hem een deel van zijn verzameling toont. Onder andere originele covers van comics uit de 'jaren 50. Van Tol wordt gewezen op het feit deze covers in een vuilbak waren gevonden, in twee gescheurd. Blijkbaar gooide de uitgever de originelen weg, uit schrik dat iemand de strips zou herdrukken. Gelukkig werden ze uit die vuilbak opgevist en bewaard. 

 

Een artist's edition (of eigenlijk eenders welke andere edition) bevestigt wel dat die angst gegrond is natuurlijk :D

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Voila, de luxe is gereleased op de beurs en het is een juweeltje. We hebben zeer veel postivieve reacties ontvangen en de verkoop gaat ZEER goed.

Het boek is wel nog niet uitverkocht.

 

Er staan er reeds op 2dehands sites aan woekerprijzen, dat zijn dan degene die ons weken spammen :

-mogen we er vroeger omkomen ? (antwoord : "Neen")

-Hoeveel zijn er al verkocht ?( antwoord "UW ZAKEN NIET")

-ik wil er nog eentje voor ne "ne kameraad". (GENAAMD KAPAZA OF2 DEHANDS ZEKER)

-enz enz.

Ik weet wie ze zijn maar ze doen maar, Aan de regulaire prijs kopen ze er zoveel ze willen, en wie dan graag bij die mannen daar koopt die mag dat ook.

  :e005:  :e010:

 

Op Breda releasen we de Nederlandse versie. Te krijgen ad stand van "het gebroken zwaard" nog steeds aan uitgifte prijs( duh) :e011:

Link naar reactie
  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...