Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
vik

"de Laatste Droom" - Artist Edition...unieke Rr Uitgave !

Recommended Posts

Dan moet je daar natuurlijk alle orginele pagina's en cover van hebben en dat is nu wat juist zo moeilijk is. Wie heeft er alle pagina's en cover van een vroeg Sus en Wis of Nero verhaal?

Peter Yanda gaat dat wel weten :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik verkies (ook) 'planken'. 

Wel, ik verkies "hoempiefloempies" in plaats van "platen", maar dat maakt het er niet juister op. Luie vertalers mogen niet aangemoedigd worden, dat leidt alleen maar tot flauwe Asterixen-in-het-Nederlands.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Doe niet onnozel, Lük. We weten allemaal dat een hoempiefloempie iets helemaal anders is dan een originele plankenplaat pagina (alhoewel het wel begrijpelijk is dat je het ene verkiest boven het andere).

Deel dit bericht

Link naar bericht

Doe niet onnozel, Lük. We weten allemaal dat een hoempiefloempie iets helemaal anders is dan een originele plankenplaat pagina (alhoewel het wel begrijpelijk is dat je het ene verkiest boven het andere).

Je bedoelt wellicht een hoempie ploempie ?

Dat is een dobber die gebruikt wordt bij snoekbaars vissen.

https://www.google.be/search?q=hoempie+ploempie&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=admeU_6HGcftPPCMgKgN&ved=0CDEQsAQ&biw=1280&bih=864

Deel dit bericht

Link naar bericht

Niet te geloven, bestaat er nog zoiets ook. Wordt in het Frans waarschijnlijk als "plaque" vertaald.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb geen fiets om er vanaf Antwerpen te komen.

Tegen die tijd nog maar eens zien of er openbaar vervoer heen gaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht

hierbij de definitieve cover :

post-189-0-84085500-1404844035_thumb.jpg

+ alle info op een rijtje :

“De laatste Droom- Artist edition” verschijnt op 150 genummerde exemplaren(100 voor B & 50 voor NL). Dit is een luxe, hardcover met een linnen rug op zeer groot formaat.

De prijs is ism de Standaard Uitgeverij vastgesteld op 189 euro.

Deze luxe verschijnt op 14 september op de stripbeurs te Sint-Pauwels. Vanaf dan kan u deze luxe afhalen. Indien u niet kan uiteraard iemand anders deze ophalen voor u.

De Nl versie wordt voorgesteld op de Stripbeurs van Breda op 11 & 12 oktober.

Omdat het een luxe betreft die waarschijnlijk snel zal zijn uitverkocht, is uw bestelling enkel definitief bij betaling.

Uw bestelling is definitief bij storting op rek nr be 49 9796 3646 2471 bic : arspbe22  met mededeling “De laatste Droom + uw naam”.

Wegens de uitzonderlijke grootte is het vrij moeilijk en duur om deze luxe op te sturen.

Wij geven dan ook de voorkeur aan afhaling. Mocht u toch opsturen prefereren dan is dit mogelijk op eigen risico en dit aan 20 euro ( B) 25 euro (NL)

Gezien de grote belangstelling is het niet mogelijk om een bepaald nummer van luxe te vragen.

Gr

Vik.

www.hetgebrokenzwaard.be

info[AT]hetgebrokenzwaard.be ( [AT] ver vangen door @)

O ja, voor er mensen beginnen te zemelen over de portkosten : we hadden de keuze :

1. 299 euro/stuk vragen en de strips in verdeling brengen : geen moeite voor ons, alles in 1 keer verkocht aan de verdeler. (ons door velen aangeraden) :e009:

2. alles zelf doen, meer dan 100 euro minder vragen en er met veel moeite aan uit komen. Zulke boeken inpakken en opsturen kost veel geld en vooral veel moeite, afhalen is dan ook geprefereerd :e002: Indien het niet anders kan willen we opsturen maar das dus niet zo goedkoop...

Deel dit bericht

Link naar bericht

zijn er nog zo'n uitgaves gepland? (met eventueel een hogere oplage en lagere aankoopprijs?)

Want in alle eerlijkheid: GEWELDIGE uitgave! Maar wel boven mijn budget :D

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik doe elk jaar zoiets ("lustige kapoentjes", "piet fluwijn", "verloren stroken"),maar tegenwoordig is de harde realiteit  : hoe hoger de oplage hoe minder de interesse.  maw op 500 expl voor pakweg 80 euro blijf er met 300 zitten... aan de andere kant, een beetje exclusiviteit is ook wel mooi.

Deel dit bericht

Link naar bericht

[...] hoe hoger de oplage hoe minder de interesse.  maw op 500 expl voor pakweg 80 euro blijf er met 300 zitten... [...]

Als je van die 500 er 200 kunt verkopen, lijkt mij de interesse toch even hoog als voor die 150 Rode Ridder RR.

Er zijn vandaag de dag voor nederlandstalige dure luxe-strips (en boeken) gewoon geen 500 geinteresseerden meer.

Zowiezo vind ik 500 ex. voor zo iets kleins als de nederlandstalige markt véél te veel om over een zeldzaam gelimiteerd item te kunnen spreken.

Gelimiteerde engelstalige boeken, in vergelijkbare prijsklassen, met een wereldwijde afzetmarkt hebben vaak oplages in de grootteorde van slechts 100 tot 300 ex. Hiermee vergeleken is een "gelimiteerde oplage" van 300 voor de nederlandstalige markt eigenlijk te beschouwen als een gewone oplage. Daar is niks zeldzaams aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Hoe exclusiever, hoe meer men ervoor wil betalen. Zie ook de luxes van Stribbel Strips van Suske en Wiske, De Rode Ridder, Amoras en De Kiekeboes of die nieuwe luxereeks van de blauwe reeks op slechts 100 exemplaren. Allemaal inmiddels uitverkocht.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat het hier om de originele tekenplaten op identiek formaat gaat (op papier dat de door de artiest gebruikte papiersoort op zijn minst benadert) geeft in mijn ogen de grote waarde.  Moest 'De Toverspiegel' (één van mijn favoriete strips aller tijden) ooit als Artist Edition verschijnen, k'zou overwegen om die ook aan te schaffen.  

Deel dit bericht

Link naar bericht

De markt van de luxes is gewoon een heel kleine markt. Maak je oplage te groot, dan geraak je ze gewoon niet meer kwijt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

mooi opgelost met de titel!

Ik heb nog geen enkele luxe of iets dergelijks in mijn verzameling, maar het kriebelt wel moet ik eerlijk toegeven.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik koop er normaal gezien eentje

en ik zie dat ook wel zitten om er in de toekomst nog andere verhalen uit te geven

bij die oude Rode ridders zitten nog verschillende verhalen die om zo een uitgave schreeuwen

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dit is een luxe die iets toevoegd, die een kijkje in de potten toelaat. Niet een hard kaftje rond een verhaal dat al 15934620 keer is geverluxeriseerd.

Maak er anders een super-de-luxe van voor de highrollers waar een origineel bijzit die de kosten van de gewone mee dekt? Want ik denk dat bijvoorbeeld de helft de studenten 'beeldverhaal' of zelfs 'animatiefilm' hier in geïntereseerd zou zijn. Dit is studiemateriaal voor die mannen he :) (en voor mij ook natuurlijk), eerder een artbook dan een luxestrip.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Studenten beeldverhaal of animatiefilm hebben daar geen geld voor, Tom. Zelfs niet voor een goedkopere versie (laat staan dat de huidige 20-jarigen nog geïnteresseerd zijn in RR-album van een halve eeuw geleden - je zou zoiets eventueel kunnen doen met een recent verhaal van Claus ter ere van bijvoorbeeld zijn 65e verjaardag of zo, maar dan echt zo goedkoop mogelijk uitgegeven).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Er zitten ook nog extra pagina's bij: vier andere RR-covers van Vandersteen op waar formaat, de twee achterkanten die Biddeloo tekende en een achtergrondartikel over de belangrijke Arthur-cyclus waar de auteurs van nu nog steeds naar teruggrijpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een waardig én betaalbaar alternatief :

Van  De klaagzang van de verloren gewesten,Barracuda,De Schorpioen zijn albums op groot formaat en in zwart/wit verschenen.

In een oplage van 3000 exemplaren. Alleen maar in het frans.

Van De adelaars van Rome verscheen er exclusief voor fnac,ook zo'n editie en die is verkrijgbaar in het frans én nederlands!!

Daar ken ik wel niet de oplage niet van....

post-88-0-94180900-1404911064_thumb.jpg

post-88-0-92287200-1404911077_thumb.jpg

post-88-0-31194000-1404911085_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Studenten beeldverhaal of animatiefilm hebben daar geen geld voor, Tom. Zelfs niet voor een goedkopere versie (laat staan dat de huidige 20-jarigen nog geïnteresseerd zijn in RR-album van een halve eeuw geleden - je zou zoiets eventueel kunnen doen met een recent verhaal van Claus ter ere van bijvoorbeeld zijn 65e verjaardag of zo, maar dan echt zo goedkoop mogelijk uitgegeven).

Ik ook niet, vandaar dat ik grotere oplages wil en zo goedkoop mogelijk :D

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ook niet, vandaar dat ik grotere oplages wil en zo goedkoop mogelijk :D

Momenteel in de fnac,10€ voor hun versie van De adelaars van Rome. Tom,s dat goedkoop genoeg?? Of lees je geen strips van Marini???

Deel dit bericht

Link naar bericht

Pfff , die Adelaars ook zien liggen in de Fnac.Een sc op groot formaat , de meesten hadden al een knoert van een ezelsoor..

Das geen luxe uitgave maar een belabberde uitgave.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...