Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
vik

"de Laatste Droom" - Artist Edition...unieke Rr Uitgave !

Recommended Posts

Prachtige en unieke uitgave. Om van het werk van Vandersteen te genieten, maar ook als belegging. De huidige prijzen van de luxe uitgaves van Amoras lijken mij aan te tonen dat er wel degelijk voldoende vraag is naar dit soort producten. Daar komt nog eens bij dat De Laatste Droom over het algemeen gewaardeerd wordt als beste verhaal binnen de reeks. Een 'proficiat' is hier op zijn plaats. Los daarvan, zie ik echter wel dat in de Engelstalige literatuur eerder 'artist's edition' wordt gebruikt dan 'artist edition'

Deel dit bericht

Link naar bericht

@ lukoste, tanx!

die artist edition is bewust gedaan om processen met idw te vermijden, ik weet nl niet of ze rechten hebben op "artist's edition". :e007:

Deel dit bericht

Link naar bericht

@ lukoste, tanx!

die artist edition is bewust gedaan om processen met idw te vermijden, ik weet nl niet of ze rechten hebben op "artist's edition". :e007:

HAHAHA! Da's een goeie!!! Ik denk niet dat dat kleine verschil IDW zal tegenhouden om een proces te voeren!!!

Als ze 'Artist's Edition' geclaimd hebben zullen ze zeker ook de rechten hebben op 'Artist Edition'!

Het lijkt me echter onwaarschijnlijk dat ze die naam geclaimd hebben. Zij hebben die term niet uitgevonden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat boek van de Adelaars van Rome in zwart/wit van de originelen vond ik een heel mooie uitgave, mooier eigenlijk dan de ingekleurde versie in kleiner (normaal) formaat.

Drukken van de tekeningen op groter formaat trekt je meer in het verhaal vind ik, het is een veel intensere leeservaring. En de prijs is heel scherp, ik versta mij er niet aan dat ze dat voor die prijs op de markt kunnen gooien. Nu ja, die stapel in de Fnac in Gent ligt er al een heel lange tijd, het geraakt blijkbaar moeilijk verkocht. 

Weet iemand hoe het inkleuringsproces gaat van de verhalen van Marini? Kleurt hij in op een fotokopie, of rechtstreeks op de geinkte pagina's? Ik vermoed het laatste. 

Is dit proces hetzelfde voor al zijn albums? Adelaars van Rome/ De Schorpioen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat boek van de Adelaars van Rome in zwart/wit van de originelen vond ik een heel mooie uitgave, mooier eigenlijk dan de ingekleurde versie in kleiner (normaal) formaat.

Drukken van de tekeningen op groter formaat trekt je meer in het verhaal vind ik, het is een veel intensere leeservaring. En de prijs is heel scherp, ik versta mij er niet aan dat ze dat voor die prijs op de markt kunnen gooien. Nu ja, die stapel in de Fnac in Gent ligt er al een heel lange tijd, het geraakt blijkbaar moeilijk verkocht. 

Weet iemand hoe het inkleuringsproces gaat van de verhalen van Marini? Kleurt hij in op een fotokopie, of rechtstreeks op de geinkte pagina's? Ik vermoed het laatste. 

Is dit proces hetzelfde voor al zijn albums? Adelaars van Rome/ De Schorpioen?

Kan je beschrijven hoe je tewerk gaat bij het maken van een
album van De Adelaars van Rome?

Sinds het derde album heb ik een techniek gevonden die me
echt bevalt. Ik durf zeker niet te beweren dat ik de perfectie
bereikt heb. Dat kan je als tekenaar trouwens nooit. Ik werk
altijd met een directe inkleuring. Uiteraard begin ik met de potloodtekening,
vervolgens inkt ik de pagina om tenslotte met
het inkleuren te eindigen. Daarna maak ik een scan in hoge resolutie
van de pagina. Die scan laat me toe om via de computer
enkele kleine digitale aanpassingen te doen. Zo kan ik makkelijk
kleine vlekjes verwijderen. Toch let ik erop dat ik de computer
niet als middel op zich gebruik. Ik wil de techniek van de directe
inkleuring behouden zodat ook de lezers voelen en zien dat er
nog op een ambachtelijke manier is gewerkt.

Interview met Marini,in Brabant Strip Magazine 199.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het kan altijd nog groter.

'She lives' van Woodrow Phoenix

http://www.escape-books.co.uk/page-turner-woodrow-phoenix/

Ietwat onpraktisch om lezen is dat!!

Terloops gezegd, ik verkies wel een strip die met meer ambacht is gemaakt. De tekeningen van She Lives zien er ronduit zwak uit.

Urbanus vind ik wel goed, ook al is het niet getekend zoals de Schorpioen of de Adelaars van Rome!  :e007:

Deel dit bericht

Link naar bericht

HAHAHA! Da's een goeie!!! Ik denk niet dat dat kleine verschil IDW zal tegenhouden om een proces te voeren!!!

Als ze 'Artist's Edition' geclaimd hebben zullen ze zeker ook de rechten hebben op 'Artist Edition'!

Het lijkt me echter onwaarschijnlijk dat ze die naam geclaimd hebben. Zij hebben die term niet uitgevonden.

En als het zo is, zal ik die gasten van IDW wel ompraten, ik heb nog goeie herinneringen aan de samenwerking :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht

great :e012: .

reservaties beginnen beginnen te lopen btw, which is nice!

Deel dit bericht

Link naar bericht

great :e012: .

reservaties beginnen beginnen te lopen btw, which is nice!

Het is altijd leuk als een project waar je veel tijd in steekt ook rendeert. 

Kritiek geven is gemakkelijk!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is altijd leuk als een project waar je veel tijd in steekt ook rendeert. 

Kritiek geven is gemakkelijk!

Hey, de cover is er toch mooier op geworden met de nieuwe titel layout! :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Ik heb die Adelaars van Rome vandaag weer zien liggen in de Brusselse Fnac. Ze zijn te koop aan 9,99 euro, maar als je er 2 koopt krijg je er 1 gratis bovenop, maar die torentjes minderen precies niet. Komt het door een te grote oplage, het onhandig groot formaat, de zwart-wituitvoering of is het Fnac-publiek gewoon geen verzamelaarspubliek?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb die Adelaars van Rome vandaag weer zien liggen in de Brusselse Fnac. Ze zijn te koop aan 9,99 euro, maar als je er 2 koopt krijg je er 1 gratis bovenop, maar die torentjes minderen precies niet. Komt het door een te grote oplage, het onhandig groot formaat, de zwart-wituitvoering of is het Fnac-publiek gewoon geen verzamelaarspubliek?

Wie wil er nu een onafgewerkte strip kopen? :e012:

Deel dit bericht

Link naar bericht

In Gent is het ook al maanden zo. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

In Gent is het ook al maanden zo. 

Daar liggen ze nog aan de volle prijs...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Kan je beschrijven hoe je tewerk gaat bij het maken van een
album van De Adelaars van Rome?

Sinds het derde album heb ik een techniek gevonden die me
echt bevalt. Ik durf zeker niet te beweren dat ik de perfectie
bereikt heb. Dat kan je als tekenaar trouwens nooit. Ik werk
altijd met een directe inkleuring. Uiteraard begin ik met de potloodtekening,
vervolgens inkt ik de pagina om tenslotte met
het inkleuren te eindigen. Daarna maak ik een scan in hoge resolutie
van de pagina. Die scan laat me toe om via de computer
enkele kleine digitale aanpassingen te doen. Zo kan ik makkelijk
kleine vlekjes verwijderen. Toch let ik erop dat ik de computer
niet als middel op zich gebruik. Ik wil de techniek van de directe
inkleuring behouden zodat ook de lezers voelen en zien dat er
nog op een ambachtelijke manier is gewerkt.

Interview met Marini,in Brabant Strip Magazine 199.

Het is wel niet van hetzelfde album, maar geinkte pagina en inkleuring zijn blijkbaar gedaan op een ander vel papier:

http://www.2dgalleries.com/art/marini-1-l-etoile-du-desert-planche-51-23619

Vandaar mijn vraag. Misschien dat Marini de inkleuring nu rechtstreeks doet op de geinkte pagina. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is wel niet van hetzelfde album, maar geinkte pagina en inkleuring zijn blijkbaar gedaan op een ander vel papier:

http://www.2dgalleries.com/art/marini-1-l-etoile-du-desert-planche-51-23619

Vandaar mijn vraag. Misschien dat Marini de inkleuring nu rechtstreeks doet op de geinkte pagina. 

Volgens mij is dat gewoon de originele pagina en de aparte inkleuring,en werkte hij toen (volgens mij) nog niet rechtstreeks in kleur.

Deel dit bericht

Link naar bericht

In Middelkerke precies wat interesse aangewakkerd via de flyers !

Er zijn al heel wat reservaties, maar geen paniek er zijn er nog genoeg.

info[AT]hetgebrokenzwaard.be

Deel dit bericht

Link naar bericht

In Gent was het een gigantische hoop die daar lag in het begin. Ik wil de oplage niet eens weten!

Deel dit bericht

Link naar bericht

nope. premiere is voor de stripbeurs te Sint-Pauwels.

Daar dit het centrum is van de wereld lijkt me dit logsich. :e007:

Deel dit bericht

Link naar bericht

De uitgaven van "Het Gebroken Zwaard" doen het altijd goed blijkbaar.

Op Catawiki word nu donderdag een exemplaar van "De Verloren Stroken" aangeboden.

Er zijn mensen die blijkbaar toch geld te veel hebben want er word al meer geboden dan de uitgifte prijs waaraan het boek nog steeds te koop blijkt te zijn.

Rare mensen die verzamelaars. :e009:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...