Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

Dit Of Dat ?

Recommended Posts

GitLab&Hub zou je kunnen zien als een grote loods, die door de eigenaars ter beschikking wordt gesteld aan technici die geen, of weinig eigen middelen/ruimte hebben om eigen projecten te ontwikkelen.

Maar dan voor software developers.

Nu is het zo dat Microsoft GitHub heeft overgekocht. En een aanzienlijk deel van ontwikkelaars zijn naar GitLab gevlucht. Vanwege oa de bedenkelijke bedrijfspolicy en veel te makkelijke medewerking met overheden ( data zomaar overhandigen) van Microsoft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 hours ago, Hamirubi said:

Wat is GitLab? Van wikipedia, met weinig concrete info, word ik niet echt wijzer.

Heel kort door de bocht is git een oplossing voor het "Offerte.txt, Offerte_oud.txt, Offerte_v2.txt, Offerte_v2_herwerkt.txt, Offerte_v2_herwerkt_oud.txt"-probleem. Het is een systeem waarmee je gemakkelijk versies van tekstbestanden kunt beheren. En niet alleen voor jezelf. Als je 't als een server draait, kun je er de aanpassingen van verschillende mensen mee beheren, zodat het gemakkelijker wordt om tegelijk op dezelfde verzameling bestanden te werken.

De broncode van software bestaat voor het overgrote deel uit tekstbestanden. Het systeem is dan ook oorspronkelijk ontwikkeld om Open Source projecten te beheren. Het laat eenieder (die toegang heeft) toe om zelf de broncode af te halen op een manier dat ze eraan kunnen ontwikkelen.

GitHub en GitLab zijn twee instanties die git servers aanbieden(*), en waar een zeer groot aantal Open Source projecten leven. Google en NetFlix hebben bijvoorbeeld een hoop van hun tools op GitHub, Inkscape en AddBlockPlus leven dan weer op GitLab.

(*) En veel meer om 't leven van een ontwikkelaar gemakkelijk te maken, maar wederom, die bocht, he. :)

Anyways:

21 hours ago, Yncke said:

Git of SVN?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Git.

Maar ik verneem graag wat een ontwikkelaar daaromtrent denkt.

Naomi Klein of Gloria Alvarez?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Alvarez. Soms ga je gewoon voor de looks.

Even de held uithangen in mei 1940:
Slag bij Grebbeberg of Slag bij de Leie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 16/11/2019 om 13:51, Hamirubi zei:

Alvarez. Soms ga je gewoon voor de looks.

Even de held uithangen in mei 1940:
Slag bij Grebbeberg of Slag bij de Leie

Ik ken geen van de twee, maar de Leie is in Belgie dus die maar.

War of the Worlds fox

Of

War of the Worlds BBC

Deel dit bericht

Link naar bericht

De BBC-versie.  Ik heb nog geen van beide gezien, al staan ze wel op de kijklijst.  Mijn stem is dus puur gebaseerd op het feit dat de periode van de BBC reeks in combinatie met SF gewoon veel interessanter lijkt.

Mensen die nooit iets van zich laten horen via eender welk kanaal, maar wel onverwachts aan je deur staan?

OF 

Mensen die regelmatig een oppervlakkige Whatsapp sturen, maar eigenlijk nooit effectief langs komen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zelf neig ik naar: "mensen die nooit iets van zich laten horen maar dan wel afkomen".

Telegram of facebook?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Telegram. Ik heb er zo nog nooit eentje gehad, dat wil ik wel eens meemaken. :)

Berichtje met de postduif of in een fles?

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 hours ago, Yncke said:

Telegram. Ik heb er zo nog nooit eentje gehad, dat wil ik wel eens meemaken. :)

Berichtje met de postduif of in een fles?

Postduif.  Is meer doelgericht.

( En duiven zijn voedzaam.:e007:)

Stieren- of berenmarkt?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nee hoor, ik heb ervoor gekozen om 't 't interpreteren als een "DE POSTKOETS IS OVERVALLEN STOP STUUR DE CAVALERIE STOP" - telegram. :P

Stierenmarkt. Ik vind runderen mooier om naar te kijken dan varkens.

Giraffen of olifanten?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Olifanten

Yellowstone National Park of Kruger National Park

Deel dit bericht

Link naar bericht

Kruger National Park want olifanten. Duh.

Liegen over de sint tegen je kind en zeggen dat hij bestaat of liegen over waarom er latexpakjes in de slaapkamer van papa en mama liggen en zeggen dat jullie superhelden zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, boomvavavoom zei:

sint

Want dat andere hoef ik niet over te liegen.

TRUMP of JOHNSON

Donald of Don? 

giphy.gif

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 hours ago, boomvavavoom said:

sint

Want dat andere hoef ik niet over te liegen.

TRUMP of JOHNSON

Dus ofwel ben je een superheld ofwel gaan je kinderen al naar de therapeut. 😛

Deel dit bericht

Link naar bericht

Pichai.

Balletjes in tomatensaus of à la Liégeoise?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ballekens in tomatensaus...djeezes...da's marginalenvoer.

Kunt ge nikske doen met stoofvlees gemarineerd in donkere trappist? Of Ardeense ham? Of een vers geschoten konijn?

Mmmm...konijn...lekkah zeg. Met een Pinochet Noir erbij uit '73...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Geen ballekens voor mij. Maar hetgeen ik hierboven heb voorgesteld. Alhoewel...een lekkere bal gehakt, in de pan gebraden met een jus op basis van roomboter, met een groenteschotel en een gebakken aardappel. Ook niet te versmaden zeg...

Soit.

Mercedes AMG G of Jeep CJ 7?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Billie. Dua Lipa is een betere zangeres maar als totaal pakket  -  muziek, video's. esthetiek -is la Eilish interessanter.

Kyuss of 2 Unlimited.? Dit is een inside joke maar momenteel ben ik drie Duvels te ver voor een leukere keuze.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Laat de groep 2 Unlimited nu toch wel één van mijn muzikale jeugdhelden zijn.  De muziekcassette 'No Limits!' kwam uit toen ik 11 jaar was, ik heb het de hele zomer lang op repeat afgespeeld. No shame.

Zwangere Guy OF Brihang ?

Ik ben eerlijk, ik snap van beide hypes geen hol.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zwangere Guy schijnt goed te zijn. Wordt naar geluisterd in mijn vriendenkring. Stommeriken, wat heb je nu aan vrienden.

Hypes of rages?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...