Ga naar inhoud

Raad De Film


Lav

Recommended Posts

Stand by me, yep.

 

Goonies heb ik nooit gezien en al zeker niet op school.

 

Wij zagen Morte a Venezia, Il Decamerone en Never Cry Wolf op school...

Een katholieke school was dat en wij kregen films voorgeschoteld waarbij nonnen gepakt werden door de tuinman en waar shots in zaten van een stijve penis die richting camera kwam (gelukkig niet in 3D).

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik herinner me vooral The Name of the Rose (1986), Au Revoir les Enfants (1987) en La Promesse (1996, in de cinema zelfs, toen net uit) uit het middelbaar, maar zo veel films kregen we eigenlijk niet te zien.

 

In elk geval, ze hebben weinig of niets te maken met de nieuwe opgave. Ik ga er van uit dat ook niemand de naam van de link gaat bekijken, maar gewoon het plaatje bekijkt. Ik heb in elk geval niet de moeite genomen er een "anoniem kopietje" van te maken, dus wie spiekt weet het meteen.

 

My+Winnipeg.JPG

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Stand by me, yep.

 

Goonies heb ik nooit gezien en al zeker niet op school.

 

Wij zagen Morte a Venezia, Il Decamerone en Never Cry Wolf op school...

Een katholieke school was dat en wij kregen films voorgeschoteld waarbij nonnen gepakt werden door de tuinman en waar shots in zaten van een stijve penis die richting camera kwam (gelukkig niet in 3D).

 

Ik moest vorig jaar Decamerone lezen op school, geen wonder dat mijn vader dacht dat dit een vies boekje ging zijn maar int boek zelf komen die verhalen wel aan bod, maar worden in een zeer hoofse gezelschap verteld en gebruikt als een ironie en kritiek tegen de maatschappij van toen. Ik veronderstel dat die context er werd uitgelaten in de film of toch niet?

Link naar reactie

Ik moest vorig jaar Decamerone lezen op school, geen wonder dat mijn vader dacht dat dit een vies boekje ging zijn maar int boek zelf komen die verhalen wel aan bod, maar worden in een zeer hoofse gezelschap verteld en gebruikt als een ironie en kritiek tegen de maatschappij van toen. Ik veronderstel dat die context er werd uitgelaten in de film of toch niet?

 

Het is al heel lang geleden dat ik de film zag, dus een eerlijk antwoord kan ik je niet geven. Bekijk hem eens...

Ik heb echter in het algemeen een beetje een haat-liefde relatie met de Italiaanse "klassiekers", ik heb veel moeite om daar naar te kijken. Het spreekt mij te weinig aan.

De Italiaanse horrorfilms uit de jaren '60, '70, '80 en '90, dat is dan weer een liefde-liefde relatie!

:D

Grr. Argh.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...