Ga naar inhoud

Lettertypes, Fonts, Typefaces


Recommended Posts

Laat me meteen de spits afbijten.

 

Onderstaande lettertypes vind ik fantastisch (enkele cijfers onder de schreef):

 

post-317-0-59431200-1405893176_thumb.png

 

Cambridge University-lettertype

 

post-317-0-21235300-1405893210_thumb.png

 

Lettertype van Uitgeverij Verloren (Hilversum); hier had de interlinie evenwel op 1.1 mogen staan.

 

 

 

---> Kan iemand me helpen om gratis fonts te vinden, die deze stijlen benaderen?
Link naar reactie

 

Laat me meteen de spits afbijten.
 
Onderstaande lettertypes vind ik fantastisch (enkele cijfers onder de schreef):

 

 

Bedoel je met cijfers onder de schreef de uithangende cijfers? Er zullen niet veel gratis lettertypes zijn die dat hebben vrees ik, je vind ze voornamelijk in dure "professional" opentype edities van fonts en dan over het algemeen alleen bij serif letterypes.

 

typographica.org is overigens een uitstekende site voor al je font nieuws & info

edit: en FontSquirrel heeft een flink aantal bruikbare gratis lettertypes in de aanbieding (waaronder enkele met uithangende cijfers)

Link naar reactie

Thanks allen!

Ik heb ondertussen al wat hulp gekregen, over hoe ik mijn Word-instellingen moet aanpassen. Want Word werkt "uithangende cijfers" - inderdaad Aaltomuoto! - automatisch om naar gewone cijfers. 

En uiteraard kan ik voor een publicatie best een specifiek lay-outprogramma gebruiken (vb. InDesign of Scribus).

 

Momenteel test ik lettertype Caslon uit. Niet slecht!

Link naar reactie
  • 2 years later...
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...