Ga naar inhoud

Bakelandt... Herdrukken In Kleur Gestopt ?!


Veto

Recommended Posts

Er bestaan nochtans zo'n dikke integrales, of toch bijna. Tout Tintin bevat elk Kuifje-album op meer dan 1600 pagina's. Van Robbedoes bestaat een Franse integrale reeks in amper twee moddervette delen, 3000 pagina's in totaal. En ook van Lucky Luke bestaat er een recentere integrale met alle verhalen van Morris en Goscinny in twee integrales die dan nog in een cassette passen.

 

tintin-lintegrale.jpg

 

l-integrale-spirou-et-fantasio.jpg

 

integrale_lucky_luke_morris_goscinny.jpg

Link naar reactie

Er bestaan nochtans zo'n dikke integrales, of toch bijna. Tout Tintin bevat elk Kuifje-album op meer dan 1600 pagina's. Van Robbedoes bestaat een Franse integrale reeks in amper twee moddervette delen, 3000 pagina's in totaal. En ook van Lucky Luke bestaat er een recentere integrale met alle verhalen van Morris en Goscinny in twee integrales die dan nog in een cassette passen.

 

Dat lijkt me heel onhandig om te lezen.

Link naar reactie

Er bestaan nochtans zo'n dikke integrales, of toch bijna. Tout Tintin bevat elk Kuifje-album op meer dan 1600 pagina's. Van Robbedoes bestaat een Franse integrale reeks in amper twee moddervette delen, 3000 pagina's in totaal. En ook van Lucky Luke bestaat er een recentere integrale met alle verhalen van Morris en Goscinny in twee integrales die dan nog in een cassette passen.

 

Ik heb Bone zo gekocht omdat die zo goedkoop was, 30 euro op Amazon voor 1400 blz.

 

z/w uiteraard. :)

Link naar reactie

Ik heb Bone zo gekocht omdat die zo goedkoop was, 30 euro op Amazon voor 1400 blz.

 

z/w uiteraard. :)

Me2 en ik heb er geen spijt van gehad. In de zetel was dat best goed leesbaar. In bed iets lastiger...

 

Hoeveel blz. zou die B-integrale dan tellen? 3000 of zo? Dus te bundelen in dikke delen van zo'n 600 blz? En wat zou zoiets dan gaan kosten? Als je ze allemaal kan kopen voor 120€, dan mag zo'n integrale eigenlijk niet meer kosten. Is zoiets haalbaar met kleine oplages (want meer dan 500 ga je er volgens mij zeker niet van verkopen, en 500 lijkt me eigenlijk al veel)? Ik ben wel geïnteresseerd want heb nog geen enkele B (behalve die van de GvA-actie van enkele jaren geleden).

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Me2 en ik heb er geen spijt van gehad. In de zetel was dat best goed leesbaar. In bed iets lastiger...

 

Hoeveel blz. zou die B-integrale dan tellen? 3000 of zo? Dus te bundelen in dikke delen van zo'n 600 blz? En wat zou zoiets dan gaan kosten? Als je ze allemaal kan kopen voor 120€, dan mag zo'n integrale eigenlijk niet meer kosten. Is zoiets haalbaar met kleine oplages (want meer dan 500 ga je er volgens mij zeker niet van verkopen, en 500 lijkt me eigenlijk al veel)? Ik ben wel geïnteresseerd want heb nog geen enkele B (behalve die van de GvA-actie van enkele jaren geleden).

 

4656 blz oftewel 10 boeken met 10 verhalen aan 480 blz  :)

 

Voor een volledige reeks ben je wel 200 tot 300 euro kwijt, 120 is eerder spotgoedkoop. In een mooie harde kaft uitvoering zou dat toch 60 euro moeten kosten x10 is 600 euro voor de reeks (-10% winkelkorting op de meeste plaatsen), oplage 300 ex. Ik vrees dat een oplage van 600 wat te optimistisch is.

 

Je kunt ook een goedkope slappe kaft uitvoering doen maar daar zit niemand achter te wachten denk ik.

 

Disclaimer, ik wil duidelijk maken dat ik hier niet aan werk, het is gewoon leuk om wat over te brainstormen.

Link naar reactie

4656 blz oftewel 10 boeken met 10 verhalen aan 480 blz   :)

 

Vanaf album 80, de start van de gele reeks, waren de verhalen 30 pagina's lang (of kort). Het zouden dus een 200-tal pagina's minder zijn.

 

Bedenk dan eens hoeveel werk dat moet geweest zijn om dat allemaal te schetsen en te inkten voor de tekenaar... Ik word er al moe van! 

 

Het was natuurlijk verspreid over vele jaren en uiteindelijk hebben er twee tekenaars aan de reeks gewerkt, maar er is daar inderdaad veel werk in gekropen.

Link naar reactie

Ik vind Bakelandt een goeie reeks. De laatste albums waren qua tekeningen en detail wel serieus verwaterd. Zal wel te maken hebben met FCK.

 

Een integrale... kweetnie... als de info pagina's een mooie meerwaarde zou zijn, waarom niet? Zo heb ik ook ooit al die Nero's gekocht met die info pagina's. Dat was een mooie uitgave.

 

Maar ik vrees dat de markt toch echt wel te klein is voor Bakelandt?

Link naar reactie

Ik vind Bakelandt een goeie reeks. De laatste albums waren qua tekeningen en detail wel serieus verwaterd. Zal wel te maken hebben met FCK.

 

Een integrale... kweetnie... als de info pagina's een mooie meerwaarde zou zijn, waarom niet? Zo heb ik ook ooit al die Nero's gekocht met die info pagina's. Dat was een mooie uitgave.

 

Maar ik vrees dat de markt toch echt wel te klein is voor Bakelandt?

We zijn een klein taalgebied, de afzetmarkt is veel kleiner in vergelijking met franstalige strips. Daar verkopen je albums in Brussel, Wallonie en Frankrijk. En dan spreken we over totaal andere getallen natuurlijk. 

Wat ik de laatste jaren in de Fnac in Brussel aan heruitgaves heb zien liggen... dat is gewoon ongelofelijk in aantal en diversiteit. En ze blijven maar komen!

Bepaalde van die heruitgaves worden dan vertaald naar het Nederlands (bv. Beverpatrouille) maar commercieel ligt het heel moeilijk met producten van eigen (Nederlandstalige) bodem. En dat is niet omdat het kwalitatief minder is, maar gewoon omdat het voor de uitgever niet altijd financieel haalbaar is. Enfin er zullen wel andere factoren meespelen maar ik denk dat het hier wel op neerkomt. 

 

En wat betreft de integrale heruitgave van Nero enkele jaren geleden...De markt was voordien al verzadigd met herdrukken. Wellicht was toen ook de reactie toen iemand van Nero de heruitgave voorstelde: "maar iedereen heeft die albums toch al!"  :e005:

 

En nu we toch over Sleen bezig zijn: wanneer komt er een integrale uitgave van Oktaaf Keunink? Ik moet me blauw betalen voor die albums van Brabant strip, maar dat weiger ik pertinent! 

Link naar reactie

Hou er ook rekening mee dat Bakelandt een typisch Vlaamse reeks is. Ik stel me de vraag of ze in Nederland zelfs maar gekend is.

Hetzelfde met de Sleen strips, daar lust men in Nederland geen pap van.

 


En nu we toch over Sleen bezig zijn: wanneer komt er een integrale uitgave van Oktaaf Keunink? Ik moet me blauw betalen voor die albums van Brabant strip, maar dat weiger ik pertinent! 

 

De heruitgaven van de originelen zijn nog vlot te verkrijgen en ik vermoed dat de fans de Fenix uitgaven ook al wel zullen hebben. En ik ben fan van Oktaaf Keunink, maar tsja als je ziet dat Nero al niet meer herdrukt wordt...

Link naar reactie

Even terugkomen op de verschillen tussen de krantenversie en de eerste druk.

Album 1 De Bloedwet heeft tov de krantenversie en de eerste druk bij Hoste 23 correcties, en tussen de eerste druk van hoste en de eerste herdruk van de Standaard zijn er volledige stroken hertekend. 

Ander vb: Album 6 Het beest van Gits. De krantenversie en de eerste Hoste druk tellen 88 stroken. De herdruk van de Standaard heeft er 92. Album 8: De Hel van de Moeren is zelfs volledig hertekend voor de Standaard uitgave!

In vele krantenstroken van pakweg de éérste 20 albums draagt Bakelandt een oorring, soms links en soms rechts, pas bij de Standaard albums is dat gecorrigeerd of weggelaten!

Tussen de albums 30 en 40 is er een en ander door elkaar gehaald. Bv verhaal 32 in de krant is pas als nr 38 in album verscheenen.

De lotelingen had nr 35 in de krant en slechts 22 pagina's, in album (nr 31!) zijn er dat 46! (enz. enz.)

Ook kregen enkele Bakelandt avonturen een andere titel in de krant dan voor het album.

Link naar reactie

Misschien een idee voor Kontiki en zijn team. De SSZ heeft enkele jaren terug de Rode Ridder-story uitgebracht ter gelegenheid van 50 jaar Rode Ridder. In 2015 bestaat Bakelandt 40 jaar. Een Bakelandt-story zou ook wel leuk zijn. De reeks bulkt van de historische feiten en verweeft, zeker in de eerste albums, feit en fictie op een geniale manier door elkaar. 

Link naar reactie

Hmmm, eigenlijk zou ik de eerste verhalen ook wel in kleur willen kopen als ik dat zo lees. De eerste tien van Hoste zijn heruitgaven, de rest kocht m'n vader aan toen ze verschenen. Ik heb de reeks van 'm gekregen toen ze ongeveer aan nummer 72 zaten. Ik was toen net geen tien jaar denk ik... Hoeveel gaan de kleurherdruks van standaard tegenwoordig op beurzen? (Ik bezoek niet vaak beurzen de laatste jaren).

 

Ware het niet dat ik al zo'n leesachterstand heb, deed deze draad me de reeks herlezen.

Link naar reactie

Misschien een idee voor Kontiki en zijn team. De SSZ heeft enkele jaren terug de Rode Ridder-story uitgebracht ter gelegenheid van 50 jaar Rode Ridder. In 2015 bestaat Bakelandt 40 jaar. Een Bakelandt-story zou ook wel leuk zijn. De reeks bulkt van de historische feiten en verweeft, zeker in de eerste albums, feit en fictie op een geniale manier door elkaar. 

@ acor: in 2015 bestaat Bakelandt inderdaad 40 jaar en wordt Hec in dat jaar 65! Aan een boek wordt momenteel gewerkt  :e002:

@ Gilles: prijzen hangen een beetje af van de staat van een album, is het een éérste druk of niet, enz;

Voor Bakelandt mag je rekenen tussen de 5 en 10 euro voor een mooi album.

Link naar reactie

@ acor: in 2015 bestaat Bakelandt inderdaad 40 jaar en wordt Hec in dat jaar 65! Aan een boek wordt momenteel gewerkt  :e002:

@ Gilles: prijzen hangen een beetje af van de staat van een album, is het een éérste druk of niet, enz;

Voor Bakelandt mag je rekenen tussen de 5 en 10 euro voor een mooi album.

Voilà, dan moeten wij het niet meer doen! ;-)

Interessant nieuws over dat boek. Bij welke uitgeverij verschijnt het?

Link naar reactie

Voilà, dan moeten wij het niet meer doen! ;-)

Interessant nieuws over dat boek. Bij welke uitgeverij verschijnt het?

Er zijn al diverse contacten geweest met een uitgeverij, maar ze bekijken en bespreken het nu ivm het doelpubliek (=oplage), vormgeving, inhoud, enz.

Je moet rekening houden dat dergelijke boeken geen duizenden ex verkopen. Recente uitgaven van 2 dergelijke boeken waren beneden de verwachtingen.

Dus wait en see. Ik ben trouwens op zoek naar een groot Bakelandt/Hec Leemans verzamelaar. Wie kan mij helpen?

Link naar reactie

Even terugkomen op de verschillen tussen de krantenversie en de eerste druk.

Album 1 De Bloedwet heeft tov de krantenversie en de eerste druk bij Hoste 23 correcties, en tussen de eerste druk van hoste en de eerste herdruk van de Standaard zijn er volledige stroken hertekend. 

Ander vb: Album 6 Het beest van Gits. De krantenversie en de eerste Hoste druk tellen 88 stroken. De herdruk van de Standaard heeft er 92. Album 8: De Hel van de Moeren is zelfs volledig hertekend voor de Standaard uitgave!

In vele krantenstroken van pakweg de éérste 20 albums draagt Bakelandt een oorring, soms links en soms rechts, pas bij de Standaard albums is dat gecorrigeerd of weggelaten!

Tussen de albums 30 en 40 is er een en ander door elkaar gehaald. Bv verhaal 32 in de krant is pas als nr 38 in album verscheenen.

De lotelingen had nr 35 in de krant en slechts 22 pagina's, in album (nr 31!) zijn er dat 46! (enz. enz.)

Ook kregen enkele Bakelandt avonturen een andere titel in de krant dan voor het album.

 

Leuke en interessante weetjes!

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik stelde vast dat twee albums (n° 20 De Verloren Strijd en n° 29 Dossier Crèvecoeur) nooit in kleur zijn verschenen.  Klopt dat ?  Heeft Standaard nog plannen in die richting ?  Is toch raar dat van 96 albums twee verhalen nooit in kleur verschenen zijn en de 94 anderen wel !?

Ik heb even gekeken, en deze versies met oranje kaft zijn ingekleurd.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...