Ga naar inhoud

Bashdrive Tekent Zomaar Wat...


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Eigenlijk zou ik de naam van dit topic moeten veranderen. "Olympus" ben ik niet meer mee bezig, en ik heb een inkleurder gevonden! :) Kan dat, geen idee eigenlijk?

 

Bon, nog wat plaatjes:

 

Geïnkte vis!

 

post-654-0-59275200-1424560760_thumb.jpg

 

En soms, heel af en toe, maak je een plaatje waar je heel tevreden over bent en dan ook graag eens deelt :)

 

post-654-0-85608800-1424560770_thumb.jpg

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Niet heel zeker of je keuze van perspectief 't beste is, maar d'r zit wel veel dynamiek in de compositie: nice!
 

Eigenlijk zou ik de naam van dit topic moeten veranderen. "Olympus" ben ik niet meer mee bezig, en ik heb een inkleurder gevonden! :) Kan dat, geen idee eigenlijk?

Normaal kun je je eigen onderwerpen editeren, maar als 't niet lukt moet je me maar een berichtje droppen met hoe je 't liever zou zien.
 

Link naar reactie

Niet heel zeker of je keuze van perspectief 't beste is, maar d'r zit wel veel dynamiek in de compositie: nice!

 

 

Bedankt! Wat bedoel je qua perspectief? Er zitten inderdaad wel wat foutjes in het perspectief, voornamelijk in functie van de compositie. Ik vond zelf dat het niet heel hard opviel, blijkbaar toch? Of heb je het effectief over de perspectiefkeuze? Camerastandpunt hoger zetten ofzo?

 

En bedankt voor de topicnaamwijziging ook trouwens :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Bedankt! Wat bedoel je qua perspectief? Er zitten inderdaad wel wat foutjes in het perspectief, voornamelijk in functie van de compositie. Ik vond zelf dat het niet heel hard opviel, blijkbaar toch? Of heb je het effectief over de perspectiefkeuze? Camerastandpunt hoger zetten ofzo?

Ik denk niet dat 't perspectief op zich grote fouten vertoont, hoor. Alleen. De toren op de achtergrond lijkt wel geschilderd op een achtergrond, in plaats van in de verte boven de scene uit te torenen, en ik vermoed dat dat door de keuze van vluchtpunten komt. 

Link naar reactie

Mjah, ik zie wat je bedoelt. Klopt natuurlijk. Ik denk dat ik vooral in de fout gegaan ben met de trap en de bovenste randen van de torens, onder de koepels. Die hadden afgerond moeten zijn, i.p.v. rechte lijnen. Dan zou het al een pak minder storen.

 

Toeme, nu ik het zie, valt het mij extreem hard op :) Geen idee of ik het nog eens herdoe...

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Het perspectief is grondig fout, je zit met een centraal vluchtpunt, aangezien de frontale lijnen horizontaal lopen . Het is echter duidelijk dat er twee 'centrale' vluchtpunten zijn, wat niet kan bij decoronderdelen die evenwijdig aan elkaar staan opgesteld. 

 

Mits een kleine aanpassing kan je dit makkelijk corrigeren.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

@ Yncke: nog geen idee eigenlijk. Mijn bedoeling is om een volwaardige strip uit te brengen en die ergens gepubliceerd te krijgen. Het kortverhaal dient om interesse bij uitgeverijen op te (proberen) wekken. Als dat niet lukt, zoek ik ergens een tijdschriftpublicatie. En als dat niet lukt, via mijn website (die voorlopig nog under construction is). Ik zie nog wel, het moet nog eerst ingekleurd worden, dus ik heb tijd... 

 

@ Yan: zoals ik zei, misschien herdoe ik ze nog wel eens. Dan ga ik zeker rekening houden met alle opmerkingen. Ik heb altijd vooral mensen getekend en mankeer een beetje de technische basis wat betreft gebouwen, constructies, voertuigen.. Dan gaat het tekenen nogal vaak gepaard met trial and error. Ik ben alleszins blij met alle opmerkingen. Ik weet dat ik nog een pak te leren heb en zelf zie je het niet altijd direct als je'r met je neus bovenop zit :)

 

@Lav: Merci! Die lijndiktes, daar heb ik vroeger nogal problemen mee gehad, maar veel op geoefend :) Blij dat het goed overkomt, al had ik misschien nog wat meer mogen overdrijven.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Mooie zaken die je hier post.

 

Wat die perspektieftekening betreft, sluit ik me aan bij Yncke: het lijkt alsof het torengebouw er nadien is bijgetekend met andere vluchtpunten. Maar voor de rest ziet het er wel goed uit.

 

Je kan om perspektief in het algemeen te benadrukken zoals reeds aangehaald, gebruik maken van lijndiktes, maar ook schaduwwerk.

 

Compositie van het laatste plaatje dat je poste zit goed. Ben benieuwd hoe dit zal eruitzien mocht het ingekleurd worden.  De rest ook. Tenzij je voor zwartwit zou gaan à la Miller, of een Frazetta... :e002:

Link naar reactie

Miller en Frazetta begod, leg de lat anders nog iets hoger :)

 

Doet mij een beetje denken aan een uitgever die zei dat ik moest proberen 'een beetje zoals Franquin' te tekenen. Ja, moest ik dat kunnen, tekenen zoals de beste tekenaar ooit, dat zou inderdaad wel tof zijn :D

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Cederzo heeft in zekere mate een punt, maar ik vind jouw versie ook knap. Het hangt af van welke uitstraling het (gehele verhaal) moet hebben volgens jou.

 

De diepte is wat jij er aan geeft. Dat geldt trouwens ook voor de zee, sommige wateren kunnen heel helder zijn  :e005:

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Een heel lovenswaardig initiatief. Ik zit niet op facebook, maar ik vind 't een prachtig voornemen, en help hard meeduimen dat je tegen volgend jaar met gepaste trots je album kunt aankondigen!

 

( 'het enige verschil tussen een striptekenaar en een getalenteerde zeveraar, is pagina's afwerken en publiceren' Dat kan tellen als aanmoediging... :) )

Link naar reactie

( 'het enige verschil tussen een striptekenaar en een getalenteerde zeveraar, is pagina's afwerken en publiceren' Dat kan tellen als aanmoediging... :) )

 

Als ik teveel positieve reacties krijg, heb ik de neiging om zelfgenoegzaam achterover te leunen. Dus zo'n kritieken zijn echt een aanmoediging voor mij :)

 

Merci voor alle support trouwens van iedereen, we gaan ervoor!

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Wordt waarschijnlijk niet ingekleurd, aangezien ik dat betalend moet uitbesteden :)

 

Plaat dient voor een cursus voor animatoren, verschillende 'emoties' binnen de groepssfeer. Boos, blij, verliefd, eenzaam... De slang zou 'verward' moeten zijn :) Of dronken, maar da's voor oudere leeftijdscategorieën denk ik.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...