Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Kudos

"nijntje-Tekenaar Op Pensioen"...

Recommended Posts

Dick Bruna defintief gestopt...

Misschien kan de Hello Kitty tekenaar het van hem overnemen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik herinner me dat uit-de-handel-genomen-nummer van Deng nog, want het ligt hier in de kast.

In 2009 besloot een Utrechtse rechter dat parodies wel mogen (in soortgelijke vormen).

covernijntje-deng.gif

Deel dit bericht

Link naar bericht

heeft er iemand eigenlijk ooit een tekening van nijntje gekregen van hem of origineel materiaal gezien dat te koop is?

Ik denk dat dat heeeel duur zou worden. Bruna is al tientallen jaren een zeer bekende illustrator......

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb de beste man nog nooit op een stripbeurs gezien.

Wellicht ook niet echt zijn doelgroep.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er zijn in 2004 wel'n aantal tekeningen verkocht (voor veel geld), maar Bruna heeft nooit wat van de hand gedaan. Sterker nog, in 2004 wilde hij die tekeningen die te koop waren aangeboden zelf terugkopen omdat hij vond dat het zijn "rechtmatige eigendom" waren, maar wegens de hoge prijs is dat mislukt.

http://www.ad.nl/ad/nl/1401/ad/integration/nmc/frameset/varia/kobala_article.dhtml?artid=rd110313

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Simpel uitziende dingen zijn altijd moeilijk om te tekenen, vraag ook maar aan de tekenaars van De Smurfen of Jommeke.

Deel dit bericht

Link naar bericht

heeft er iemand eigenlijk ooit een tekening van nijntje gekregen van hem of origineel materiaal gezien dat te koop is?

2 of 3 jaar geleden,was hij aan het signeren op de Antwerpse boekenbeurs.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Jeff heeft me eens verteld dat Musti het moeilijkste was wat hij ooit getekend heeft.

Dit hoor ik vaak van tekenaars.

Oh de smurfen, jommeke, ... zijn super-eenvoudig volgens fans of niet-professionele tekenaars totdat ze eraan moeten beginnen.

Dan zie je dat de meest eenvoudig uitziende figuren soms de moeilijkste zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Smurfen-tekenaars zwoegden voornamelijk op de juiste boog van de muts en de aan de bovenkant wat afgeplatte neus, las ik in diverse interviews.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Smurfen-tekenaars zwoegden voornamelijk op de juiste boog van de muts en de aan de bovenkant wat afgeplatte neus, las ik in diverse interviews.

Gewoon die boog richting de neus smurfen toch? Niet smurfen!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...