Ga naar inhoud

Quiz : Uit Welke Strip Komt... ?


Veto

Recommended Posts

Ik wil geen spelbreker zijn maar dit gaat niet werken zo. Opgave(s) zijn te moeilijk en dat zorgt stagnatie. Mijn voorstel zou zijn geen obscure strips die blijkbaar niemand heeft. Liever een fragment van een plaatje uit een populaire serie zodat we het juiste verhaal/album moet raden.

 

NB als de opgave van Dio nu een topper blijkt te zijn heb ik niets gezegd hè ;)

Link naar reactie

Ik wil geen spelbreker zijn maar dit gaat niet werken zo. Opgave(s) zijn te moeilijk en dat zorgt stagnatie. Mijn voorstel zou zijn geen obscure strips die blijkbaar niemand heeft. Liever een fragment van een plaatje uit een populaire serie zodat we het juiste verhaal/album moet raden.

NB als de opgave van Dio nu een topper blijkt te zijn heb ik niets gezegd hè ;)

I agree.

Link naar reactie

Ik wil geen spelbreker zijn maar dit gaat niet werken zo. Opgave(s) zijn te moeilijk en dat zorgt stagnatie. Mijn voorstel zou zijn geen obscure strips die blijkbaar niemand heeft. Liever een fragment van een plaatje uit een populaire serie zodat we het juiste verhaal/album moet raden.

 

NB als de opgave van Dio nu een topper blijkt te zijn heb ik niets gezegd hè ;)

Ik dacht eerlijk gezegd ook werkelijk dat De Nieuwe IJstijd een reeks is die veel mensen wel gelezen zouden hebben. Tuurlijk het is geen mega bekende reeks maar ik had eerlijk gezegd verwacht bekender dan Metronom gezien het maar liefst zeven delen heeft wat vrij veel is voor een Europese stripreeks.

 

Om even de hints uit te leggen: De Nieuwe IJstijd is een sci fi stripreeks gebaseerd op de gelijknamige romanreeks van G.J. Arnaud. Het speelt zich af in de verre toekomst waarin een nieuwe IJstijd is aangebroken en de mensen leven in eeuwig voortbewegende treinen. Enkel de elite heeft zich gevestigd in gigantische stations die beschermd worden door enrome koepels. De reeks werdt geschreven door Philippe Bonifay die recentelijk in opspraak raakte toen hij aankondigde te stoppen met schrijven als gevolg van strubbelingen in de Franse stripwereld. Het tekenwerk is gedaan door een collectief genaamd Studio Jotim. De meeste tekenaars die hieronnder vallen zijn vrij onbekend met uitzondering van één: Jerome Lereculey die verantwoordelijk was voor het tekenen van de hoofdpersonages en enkele jaren later zijn doorbraak kreeg met de historische fantasyreeks Arthur dat bij Silvester verscheen. Helaas zette Dargaud De Nieuwe IJstijd na een eerste cyclus van zeven delen in vertaling stop.

 

Of het een topper is? Naar mijn mening wel. Dit is één van de beste sci fi reeksen die ik in de kast heb staan. Nog veel beter dan Metronom. Ik geef het vier en een halve ster. Reeksen als Golden City (ook de eerste cyclus) zijn niks hierbij vergeleken, Het is jammer dat de rest nooit vertaald is maar de eerste cyclus is wel een volledig afgesloten verhaal en kan ook zo gelezen worden.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...