Ga naar inhoud

Star Trek


niemand

Recommended Posts

Ik denk echt niet dat geld daar iets mee te maken heeft.

Hij liep trouwens de kans dat Paramount de licentie van Star Trek aan Bad Robot weer zou intrekken, en dat zou een serieuze financiele domper op de Bad Robot pret zijn. Dat deden ze niet, gelukkig :).

 

He just loves those things. Mocht ik een regiseur zijn (kuch), ik zou ook de beide op mijn naam willen hebben staan.

 

Dat moet wel een first zijn, zelfs als je kijkt naar creators in andere media (tv, comics etc) die zowel SW als ST op hun actief hebben staan.

Good times!

 

Also: Paramount zou goed stom moeten zijn om het risico te nemen de stekker uit een dergelijk succesverhaal te trekken.

Link naar reactie

Dat moet wel een first zijn, zelfs als je kijkt naar creators in andere media (tv, comics etc) die zowel SW als ST op hun actief hebben staan.

Good times!

 

Also: Paramount zou goed stom moeten zijn om het risico te nemen de stekker uit een dergelijk succesverhaal te trekken.

 

Behind the scenes, however, the two franchises have been inspiring each other, and sharing personnel, for years. Abrams will hardly be the first player to switch sides.

 

Alan Dean Foster, who wrote the first two Star Wars novels, also did the script treatment for the first Trek movie. George Lucas' special effects giant, Industrial Light and Magic, was a major player in bringing Star Trek: The Next Generation to TV screens in 1987 (*). Visual Effects Supervisor John Knoll was the guy who figured out how to make the Starship Enterprise do that famous "stretch and snap" in the opening credits.

 

Knoll (who is also the co-developer of Photoshop) stuck with the Star Trek series until 1995 — whereupon he promptly turned around to help Lucas with the Star Wars Special Edition, and then on to the prequels. Lucas himself appeared in a documentary called Trek Nation, praising Star Trek creator Gene Roddenberry for his "moral lessons."

 

And then there's George Takei, hero of the Internet and the first major actor to crop up in both franchises (he voiced a character in the Clone Wars series). When Carrie Fisher (Leia) and William Shatner (Kirk) got into a supposed feud over the franchises — and really, given the obvious affection they have for one another, it was the fakest thing since pro wrestling — Takei stepped in to broker "Star Peace" between the fans.

 

http://mashable.com/...trek-star-wars/

 

(*) ILM werkte ook aan de films.

Link naar reactie

Ik denk echt niet dat geld daar iets mee te maken heeft.

Hij liep trouwens de kans dat Paramount de licentie van Star Trek aan Bad Robot weer zou intrekken, en dat zou een serieuze financiele domper op de Bad Robot pret zijn. Dat deden ze niet, gelukkig :).

 

He just loves those things. Mocht ik een regiseur zijn (kuch), ik zou ook de beide op mijn naam willen hebben staan.

 

Ergens in een artikel/interview stond dat Abrams als kind altijd al zwaar fan was van Star Wars en niet speciaal van Star Trek. Dus Star Wars regisseren is ook een deel kinderdroom die uitkomt volgens mij.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ergens in een artikel/interview stond dat Abrams als kind altijd al zwaar fan was van Star Wars en niet speciaal van Star Trek. Dus Star Wars regisseren is ook een deel kinderdroom die uitkomt volgens mij.

 

Maar in die artikels zei hij ook altijd dat het net daardoor was, dat hij het niet aandurfde. Hij wou zijn kinderherinneringen niet om zeep helpen. Van Star Trek wist hij zo goed als niks, en is maar gaandeweg (toen hij er al mee bezig was dus, en zich verdiepte) fan geworden. SW, dat was zijn jeugd, hij durfde er niet aan raken.

Zou er dan toch veel geld in het spel zijn ? ;):P

Link naar reactie

Ik bekijk het eerder als Darwyn Cooke die na lang aandringen van DC dan toch zijn Before Watchmen-reeks gemaakt heeft, naar eigen zeggen alleen maar omdat hij eindelijk op een waardig idee kwam dat de moeite van het vertellen was. (de algemene consensus is ook dat zijn mini en die met Amanda Conner de enige zijn die het lezen waard zijn, en fortuinlijk worden die ook samen gebundeld)

Enfin, om het terug naar JJ te brengen: omdat ze 't vroegen is hij er ook echt over beginnen nadenken en is hij zo tot de conclusie gekomen dat hij wel iets bij te dragen heeft? Zo bekijk ik het.

Link naar reactie

Ik bekijk het eerder als Darwyn Cooke die na lang aandringen van DC dan toch zijn Before Watchmen-reeks gemaakt heeft, naar eigen zeggen alleen maar omdat hij eindelijk op een waardig idee kwam dat de moeite van het vertellen was. (de algemene consensus is ook dat zijn mini en die met Amanda Conner de enige zijn die het lezen waard zijn, en fortuinlijk worden die ook samen gebundeld)

Enfin, om het terug naar JJ te brengen: omdat ze 't vroegen is hij er ook echt over beginnen nadenken en is hij zo tot de conclusie gekomen dat hij wel iets bij te dragen heeft? Zo bekijk ik het.

 

LENS FLARE?

Grr. Argh.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

IDW brengt de eerste Star Trek : TNG comics opnieuw uit. De enige zes met Tasha Yar.

Ik vind dit leuke comics, typisch voor die tijd. ;)

 

May 2013

Star Trek Classics Volume 4: Beginnings

Solicitation: Set during the earliest voyages of The Next Generation series, join Picard, Riker, Data, Worf, Troi, Yar, and Laforge as they learn about each other and encounter: A de-powered Q who seeks refuge aboard the Enterprise as he attempts to learn what it means to be mortal; A world where warriors see battle as a child's game; A world with dark secrets that threaten both the ship and crew, and more.

 

Reprint of DC Comics trade paperback collection. 152pp, ISBN 978-1613776711

 

Writer: Mike Carlin

Artist: Pablo Marcos

Cover artist: Bill Sienkiewicz

 

beginningstpb.jpg

Link naar reactie

photo.jpg

 

SWAG

  1. The most used word in the whole fucking universe. Douche bags use it, your kids use it, your mail man uses it, and your fucking dog uses it. If you got swag, you generally wear those shitty hats side way, and your ass hanging out like a fucking goof cause your pants are half way down your white ass legs. To break down the word, it means (Secretly We Are Gay). It is also a word that means to represent yourself/ the way you represent yourself, baggy clothes, shitty hats, small penis and basically a way to say your afraid to come out of the closet.
     
  2. … (zie link)

link : http://www.urbandict...e.php?term=swag

 

ps : George Takei had dan wel een rolletje in één aflevering SW The Clone Wars, maar daar is hij natuurlijk niet voor beroemd. ;) Cool hand sign !

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Star Trek Ongoing vol. 4 (zie hierboven) heb ik zéér graag gelezen. Van deze keer  staat er geen enkele bewerking in van een ouwe aflevering. Allemaal nieuwe verhalen, ook al is er dan één gebaseerd op Mirror Mirror. Maar dat verhaaltje heeft meer met de vorige film te maken, dan met die ouwe episode. Ja, een heel geslaagd deel, van deze keer.

Link naar reactie

Warning.

 

Star Trek The Next Generation : HIVE, een verhaal van Brannon Braga, getekend door Corroney, trekt (pun) op niet veel. En Braga had al zo‘n slechte naam onder de fans...

Wie twijfelde om dit boekje te kopen : don‘t bother.

 

Nu ja, er zitten ook goeie stukken in, Star Trek scènes die ik met plezier gelezen heb, maar de over-all story arc met de Borg had veel meer potentieel, en het tijdreizen (weeral) is er teveel aan. Gemiste kans, dus.

Wat ze met Seven of Nine uitspoken, kan al helemaal niet door de beugel... :(

Link naar reactie

Star Trek Countdown to Darkness

Ik vond dit een goed boekje. In hoeverre deze prequel belangrijk is voor de nieuwe film, dat zal dan wel blijken, maar ik heb alleszins zin gekregen in de nieuwe film. Twee maand wachten nog…

De vorige prequel strip bevatte eigenlijk heel veel belangrijke informatie voor de eerste JJA Star Trek film. Deze keer lijkt het me iets minder belangrijk, maar deze strip bevat toch de kiemen voor een oorlog tussen de Federatie en het Klingonrijk.

Maar los daarvan : zeer graag gelezen. :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...