Ga naar inhoud

Star Trek


niemand

Recommended Posts

Ik kijk nog maar 35 jaar Star Trek dus nee, ik ken er waarschijnlijk geen bal van.

Hier 31 jaar Star Trek achter de rug. Als je de films op zichzelf bekijkt vallen ze goed mee, maar ik krijg er geen echt Star Trek-gevoel bij. Smaken verschillen nu eenmaal. De relaties tussen de personages zijn ook allemaal te geforceerd. Rick Berman werd serieus de grond ingeboord indertijd, maar zijn Star Trek sloot naar mijn mening veel beter aan bij wat Roddenberry in gedachten had. Bij Abrams draait het naar mijn mening veel meer om het uiterlijke vertoon.

Link naar reactie

Ik heb me deze zomer de verzamelbox van Star Trek: Enterprise aangeschaft en ik moet zeggen dat dit volgens mij een toch wel heel ondergewaardeerde reeks is. Indertijd heb ik de reeks volledig gemist, maar die schade haal ik nu dus in. De eerste twee seizoenen waren goed, soms wat braaf. Ik zit nu halverwege seizoen 3 en wauw: er zit vanalles in die serie, tot pure horror toe. Spijtig dat men nooit comics over die reeks gemaakt heeft, er valt volgens mij nog veel te vertellen over die prille periode uit de ST-geschiedenis.

Link naar reactie

Ik vind die reeks ook ondergewaardeerd.  En, mea culpa, ik deed daar ook aan mee indertijd. Het was allemaal net niet Star Trek genoeg.

Maar twee jaar geleden kocht ik de dvd's, en ik moest ook toegeven dat het wel een goeie reeks is. Let op, ik zag ze toen ze uitkwam ook al graag (meestal), maar ik zag ze zoals TAS : geen officiële ST canon. Niks is minder waar, natuurlijk.

Achteraf bekeken is S3 zeer sterk, maar toen had ik toch mijn bedenkingen. Zoiets belangrijks, en daar werd in andere reeksen nooit iets over gezegd ? (net zoals de Temporal Cold War nergens anders ter sprake kwam. Maar die TCW vond ik wel bij het haar getrokken, daar hadden ze nooit mogen mee beginnen). ;)

 

Velen zeggen dat het vierde seizoen niet goed is omdat ze krampachtig zouden willen ST canon in de reeks hebben willen steken (euhm beetje teveel werkwoorden ? ), maar ik vond net dat de reeks toen op kruissnelheid kwam. Maar het kalf was al verdronken toen. De laatste aflevering is wel een miskleun van jewelste. Er moest vlug een einde gemaakt worden, zeker ?

Link naar reactie

Das niet alleen in onze cote. De keren dat ik naar Buffy kon fluiten op BBC voor snooker of rugby...

ST:TNG krijgt dan een raincheck volgende week?

 

Ps: die quotetoestand is nog wa prutsen m de nieuwe smartfoon.

Yep, maar op 21 september is het dus het tweede deel van de Pilot. Encounter at Farpoint part 2 dus maw. http://www.canvas.be/programmas/star-trek%3A-next-generation/eab850c0-4805-4669-8451-4eeccadc22c0

 

In de jaren 90 was er op BBC de woensdag om 19 u en de donderdag om 19 u  ST (zowel TNG, DS9 als VOY). en ja, daar kwam ook veel snooker of darts of zo tussen. Maar eigenlijk kan ik me dat niet meer voorstellen hoe het was, een week moeten wachten en dan één aflevering zien. DVD's...

 

En straks misschien Netflix.

Link naar reactie

Yep, maar op 21 september is het dus het tweede deel van de Pilot. Encounter at Farpoint part 2 dus maw. http://www.canvas.be/programmas/star-trek%3A-next-generation/eab850c0-4805-4669-8451-4eeccadc22c0

 

In de jaren 90 was er op BBC de woensdag om 19 u en de donderdag om 19 u  ST (zowel TNG, DS9 als VOY). en ja, daar kwam ook veel snooker of darts of zo tussen. Maar eigenlijk kan ik me dat niet meer voorstellen hoe het was, een week moeten wachten en dan één aflevering zien. DVD's...

 

En straks misschien Netflix.

Gesprekken tussen Netflix en BIPT zijn blijkbaar afgesprongen, de gewone zenders zijn serieus aan het tegenlobbyen.

Boehoe, dalende reclameinkomsten, boehoe, eigen producties, boehoe.

Tzal nog niet voor sebiet zijn...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Telenet komt met een eigen Netflix aanbod:

 

 

Het bijzonder populaire Amerikaanse Netflix kwam nog niet naar België, maar inspireerde Telenet wel al tot een gelijkaardig initiatief: met ‘Rex en Rio’ kan u binnenkort voor een vast maandelijks bedrag onbeperkt recente film en series kijken.

Wie digitale tv kijkt via Telenet zal vanaf volgende week het aanbod krijgen een abonnement te nemen op ‘Rex’ (14,95 euro) of ‘Rio’ (24,95 euro). Telenet groepeert al zijn digitale betaalzenders dus in deze twee pakketten. Het telecombedrijf doet daarmee voor tv wat het eerder al met het gsm-aanbod (King en Kong) en de internetpakketten (Whop en Whoppa) deed.

Voor klanten die geabonneerd zijn op een van de huidige zenderpakketten (PRIME, PLUS, Music Choice, HD XL en Passion) verandert er momenteel niets, laat Telenet weten.

Aanbod

Rio, de duurdere variant is ook iets exclusiever: het biedt ongeveer driehonderd recente films per jaar aan én topreeksen, van onder meer de Amerikaanse zender HBO(Game of Thrones, Entourage, Girls, True Blood, The Sopranos). Van de nieuwste HBO-reeksen zal Rio al enkele dagen na de Amerikaanse release afleveringen tonen.

Rex biedt ook films aan, waaronder veel Vlaamse. Documentaires, series, kinderprogramma’s en zo’n twintig zenders vormen ook onderdeel van het aanbod, dat overigens ook voor Rio-abonnees beschikbaar is.

De nieuwe dienst van Telenet doet denken aan het populaire Netflix uit Amerika. Netflix komt ook naar Nederland, maar heeft nog geen lancering in België aangekondigd. Het Amerikaanse bedrijf biedt ook recente films en series aan voor een vast bedrag per maand.

Tv, laptop, smartphone

De bedoeling is dat een abonnee via de Digibox of Digicorder naar het aanbod van Rex en Rio kan kijken. Maar al heel snel moet dat ook via YeloTV op andere toestellen dan de tv kunnen. Tablets, laptops en smartphones bijvoorbeeld, en dat via draadloos internet. Telenet liet nog weten dat het naar oplossingen zoekt om het aanbod te downloaden naar smartphones en tablets, zodat het ook op andere plaatsen beschikbaar is.

 

http://www.standaard.be/cnt/dmf20130917_00745731

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Tjah, onbeperkt films en reeksen kijken voor 8-10 euro per maand, zonder onderbrekingen voor reclame.

Natuurlijk zien ze de bui al hangen. :)

Ik denk dat je zelfs met een beetje hengelen van ip-maskers e.d. (more than I'm capable of) een account zou moeten kunnen hebben. EN ik ben iets gelijkaardig op het spoor waar ik nog wat meer research voor moet doen, maar het zou mijn kijkpatroon en -routines serieus kunnen perfectioneren.

Link naar reactie

Net een stukje TNG gezien op Canvas :)

Het is niet de remasterde. Komt er nog bij dat de flatscreen van mijn zus het beeld helemaal uitrekt. Op mijn ouwe beeldbuis tv is het beter ;)

 

Dat zal eerder liggen aan het feit dat je zus haar tv niet goed ingesteld heeft...

ST TNG werd uitgezonden in 4:3 (het beeldbuisformaat dus), haar TV zal zo ingesteld zijn dat alles naar 16:9 omgezet wordt. 16:9 is het huidige formaat van uitzenden, daarom ook de zwarte balkjes bij films die niet in dat formaat zijn gecodeerd (alle niet anamorphic als ik me niet vergis).

Grr. Argh.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Het kan niet meer: da's audience (mis)perception. Bovendien, reeksen als CSI, Bones, Castle etc. doen toch niet anders? Ik snap wat je bedoelt eh, het precedent van BSG wil dat ST zich daaraan zou moeten aanpassen, maar mits de juiste crew zou dat toch iets kunnen zijn. Mogelijks. Misschien. Ik snap waarom je'r niet in gelooft.  :e008:  :e001:

Link naar reactie

 

En wat zeker niet meer kan, nu, is : elke week een afgerond verhaal. But... that's Star Trek !

Seizoen 3 van Enterprise bevatte anders wel maar een grote verhaallijn rond de Xindi. Persoonlijk vind ik dit van het allerbeste wat ooit in Star Trek gedaan is. Seizoen 4 bestond ook uit verhalen die over meerdere afleveringen liepen. Met Enterprise was men een nieuwe weg ingeslagen (erotiek, horror, Halo,...) en ik vind het spijtig dat de reeks na 4 seizoenen opgedoekt werd. Enigszins logisch, want er was de jaren voordien een overdaad aan ST geweest. Het publiek was verzadigd.

 

Een nieuwe reeks, verder in de toekomst. Weg van Kirk en Spock, dat hebben we al gehad. De recente films zijn leuke tussendoortjes, maar voor mij hebben ze het ST-gevoel niet. Meer in de richting waar men met Enterprise heen wou. 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...