Ga naar inhoud

Concert!


Waldorf

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

jammer dat The Parov Stelar Band niet op dezelfde dag als Prodigy en Skunk Anansie spelen. Ik ben eigenlijk nog nooit naar Pukkelpop geweest, ik vond het altijd te duur (en het is nog steeds duur) maar nu heb ik ook schrik dat er te veel "hippe" tieners rondhangen :s

 

 

Definieer 'hippe tieners'.

Link naar reactie

Een concert dat ik niet zal meemaken.... Spijtig dat ze krankzinnig geworden is want ik vond haar vroeger zéér goed, heb een drietal cd's van haar. 

 

Ze zou ook naar Amsterdam komen (zal ook wel niet meer doorgaan?) en ik had het al in de agenda gezet. Heel spijtig dit.

 

Ze komt uit een mormoons nest, en is in haar jeugd in dat geloof opgevoed. Daarna heeft ze een zeer rebelse periode doorgemaakt, maar religie bleef wel altijd doorklinken in haar muziek en bij haar concerten. Kennelijk wordt ze zoals meer mensen op oudere leeftijd weer een stuk conservatiever.

 

Geestelijk instabiel was ze trouwens altijd al. Ze is ook een tijdje opgenomen geweest na een zelfmoordpoging.

 

Ze heeft een excuus uitgebracht. Er staat een opname van het concert op Soundcloud. Ik ben hem aan het afluisteren om te horen of het echt zo erg is als men zegt.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat die Mormoonse indoctrinatie de oorzaak is van haar mentale instabiliteit. Inclusief zelfmoordpoging.

 

Ouders die hun kinderen in dergelijke sektes laten opvoeden moeten het ouderschap ontnomen worden. In feite is het heel simpel: Mormonen gewoon vogelvrij verklaren en vervolgen.

 

Na al dat gelul over vrijheid van religie en democratische principes en meer van die liberale zeik komen we telkens tot dezelfde conclusie: sektes ontnemen individuen de vrijheid en democratie kan die vrijheid niet waarborgen.

 

Ondanks ik een vrijheidslievend persoon ben kan ik niet anders dan mij te scharen achter een eerder rigide maatregel zonder dat ik er een dubbel gevoel aan over houd om de eenvoudige reden: zij ( sektes) schenden als eerste de gulden regel die als volgt gaat: doe niet aan een ander wat je zelf niet wil. Dus die rigide maatregel is enkel ter verdediging.

 

Zo, en dan nu de automaatwapens in aanslag en deuren van de goelag open...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Gisteren John Parish in De Zwerver met in het voorprogramma Catherine Graindorge.  Zij zette al meteen mooi de toon voor de avond met de effecten op haar altviool, en wist zo perfect de filmische muziek van Parish en groep nadien in te leiden.  Nog onbekend, maar niet meer geheel onbemind dus wat mij betreft.  Jammer wel dat haar setje niet echt lang duurde, ik denk nog geen half uurtje.  Of 't leek gewoon heel snel voorbij te zijn gegaan, meestal een teken dat het snor zat.

Parish zelf was weer de bescheidenheid zelve, een vriendelijke man. Belangrijker is dat hij er zichtbaar zin in had gisteren, en zich vooral tijdens het meer explosieve werk volledig liet gaan in effecten,... Heerlijk, die soms aan Sonic Youth doen denkende geluidsbrij, en het publiek genoot er zelf ook zichtbaar van.  Talrijk waren ze wel niet, de zaal was zelfs ingkort vanwege een beperkte voorverkoop.  Jammer, want de afwezigen hadden zoals wel vaker ongelijk. ;)

In elk geval, een mooi avond, die ook perfect aansloot op het namiddagje volledig uitwaaien op een eenzaam strand.  Het gehuil van de wind vormde daar eigenlijk al een perfect voorvoorprogramma... maar daar had ik dan ook bewust voor gekozen.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Mmm twijfelgeval voor donderdag op Rock Werchter: of The National of Bloc Party ( afscheidsconcert ). Bloc Party heeft me jaren geleden met hun debuut in de tent een van de strafste Werchteroptredens gegeven, maar nu zijn ze een schim van zichzelf... en toch twijfel ik

 

Mja, mij hebben ze in hun begindagen ook nog weten te bekoren, maar vandaag zou ik toch niet langer twijfelen hoor.  The National dus, als ik voor u mag kiezen. ;)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

30 concerten actief gezien op Werchter. Dit was mijn Top 10
1. Depeche Mode : geprikkeld omdat ze niet mochten afsluiten. Met de vingers in de neus, The Editors naar huis gespeeld. Enorm sterk.
2. Nick Cave and the Bad Seeds: Cave was enorm pissed, venijnig en ontroerd. Een diepte-interview drong zich op. Bedankt om The Mersy Seat voor mijn neus te komen brullen.

 

1006220_4984887304780_1835811668_n.jpg

 


3. Richard Hawley: ik kende de mens niet... maar ik bleef tot de laatste noot. Te ontdekken !!!!!
4. Blur : openen met "Girls will be boys" en daarna nog elfendertig hits spelen. Dikke ambiance !!!
5. Bloc Party : Ons nog net in de overvolle Barntent ( 20000 man ) kunnen murwen voor het feestje van het festival. Dat noemen ze een afscheid in stijl!
6. Rammstein: wirklich ausgezeignet
7. The National: die mens heeft een probleem... maar zolang hij er ons zo'n manier mee lastig valt, geeft het niet. Getormenteerd concertje.
8. The Black Angels: denk aan vroeger Black Rebel Motorcycle Club, de intromuziek van True Blood en een scheut Chris Isaak on LSD. Waw, Samen met Hawley de ontdekking
9. Balthazar: vlijmscherpe concertje. 15 floors was af !
10. Charles Bradley and his extra-ordinaires: James Brown is alive !!!!

Voorts nog goede van Sigur Ros, Lumineers, Kendrick Lamar (dat wordt een grote!! ), Matthew E. White ( waw! ) en de dancing in the dark-cover door Editors. Meezing/brulmoment was Little Talks van Of Monsters and Men.

Top 5 van ontgoochelingen ( en neen, Green Day heb ik niet gezien )
1. Kings of Leon : prachtige lichtshow, geen greintje bezieling. Die groep is dood.
2. Haim : als dat de hoop moet zijn van 2013, amai mijnen frak
3. Volbeat : allez, de green day van de metal. Cropcircletje, zwaaien, covertje (Priest, Motorhead,... ),... en een manifest gebrek aan eigen nummers. Iedereen hield ervan... ik vrees dat die metalen van den Aldi nog eens terugkomen...
4. The Bots: zouden zelfs niet mogen optreden in het jeugdhuis. Stijn Meuris, je had gelijk ivm die package deals... The Bots was een deal met Blur
5. Editors: omdat ze verdomme beter kunnen, omdat vuurwerk geintegreerd moet zijn in de set, omdat je een setlist beter kan opbouwen, omdat je beste Smith zo nerveus niet moet zijn, omdat je je enthousiaste bandlid wegsteekt achteraan het podium ( toetsenist, extra gitarist,... ), omdat... je 1 uur speeltijd afnam van Depeche Mode....

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

de beste dingen van ieper fest.

 

Get wise: vrienden van mij die op vrijdag morgen al een feestje bouwden

full of hell: jong enthousiast en superhard

code orange kids: dezelfde redenen als bij full of hell

TSOL: ouwe punkers met een goede set.

valient thor: super enthousiaste mix van suicidal en thrash metal.

face to face: de 16 jarige in mij werd weer eens wakker.

Jello Biafra and the gsm: een ouwe zot op het podium met nog steeds een hoop kwaadheid en een stem die nog steeds klinkt als bij de eerste dead kennedys platen.

municipal waste: hitjes, zotte show; veel sfeer.

margrudergrind: supper strak en super heavy. Dringend de platen eens van checken

the setup: goede show. nieuwe nummer klinken cool

e town concrete: bliezen met hun combinatie van hardcore, hip hop en een vleugje jazz de hele wei weg.

catharsis: blijkbaar is het al twaalf jaar geleden dat ik ze nog eens zag, maar stonden er nog steeds. zeer intens en met een boodschap waar ze nog steeds achter staan

cro mags: louter hits;kon niet blijven stilstaan;

the black heart rebellion: zeer intense show van deze post rockers. Ze slagen erin om de marquee intiem te doen voelen

malevolent creation: gaven de tough guy bands een lesje in brutality.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Vanaf vandaag In Brussel een festival op mijn maat, L'Espace du Son: http://www.musiques-recherches.be/fr/agenda/item/5468-festival-lespace-du-son

 

Morgen had ik echter al een ander concert op de planning staan, eentje van het meer toegankelijke soort.  Hopelijk hebben ze er ook aandacht voor dit prachtige nummer dat helaas het nieuwe album niet haalde,

 

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Ik wil graag naar Placebo, maar NIET in het Sportpaleis.  Het was mijn enige concert ooit in 't Sportpaleis, jaren geleden, en daar zien ze mij in elk geval nooit meer weer.  AB is voor mij de absolute limiet qua grootte geworden (nu ja, altijd al geweest eigenlijk).

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Over Placebo zelf hoorde je me niet klagen toen, maar die zaal... zo vreselijk groot, zo vreselijk veel mensen.  Niets voor mij. 

 

Anderzijds twijfel ik er aan of ik nog wel zou gaan, want ik verkies toch vooral de Placebo tot en met Sleeping with Ghosts.  De latere platen heb ik sowieso niet meer gekocht.  Moesten ze natuurlijk overwegen om Without You I'm Nothing integraal te brengen, hmmm...

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Faithless heeft maar één Live-DVD gemaakt en zelfs daar hebben ze lang mee gewacht. Ik kocht'm onlangs en bekijk'm nu. 

FEESJUH!

 

Ik hoop dat je niet die laatste live-plaat bedoeld. Die is saai.

 

Alexandra 1995 heb ik op DVD http://dvd.nl/recensies/2707/faithless-live-at-alexandra-palace/dvd/  Maar mocht je ooit de bootleg hebben van Faithless in Berlin van begin jaren 90 dan weet je waarom die groep ooit uitstekend was.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...