Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

Apple

Recommended Posts

8 uren geleden, Bonte zei:

Hat basismodel is geen vetten maar als je die upgrade naar een beest dan wordt het moeilijk te evenaren. Een workstation die real time met 3 8K streams kan werken is toch wel de moeite, die zou toch 10 keer beter moeten verkopen dan de vorige MacPro versie.

China heeft enkel invloed op de iPhone verkoop in China, dat is het zowat. Daardoor staat het aandeel onder druk maar heeft geen invloed op de rest, Foxcon zit in veel landen.

China overweegt een embargo op 'rare earth metals'.  Daar hebben ze een groot belang in. De rest komt van landen zoals Congo die momenteel in de chinese invloedssfeer zitten.  Foxconn is wel een Taiwanees bedrijf maar Terry Gou wil president van Taiwan worden bij de volgende verkiezingen. Die kan zich geen open conflict met China veroorloven. De bal daar ligt terug in het kamp van Trump. Of zoals de chinezen zeggen 'may you live in interesting times'.

https://www.news.com.au/finance/economy/rare-earth-embargo-china-prepares-trade-war-nuclear-option/news-story/399cf500a0cccc805e418bdc6ad76537

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 uren geleden, Ambreville zei:

2 uren geleden, Ambreville zei:

China overweegt een embargo op 'rare earth metals'.  Daar hebben ze een groot belang in. De rest komt van landen zoals Congo die momenteel in de chinese invloedssfeer zitten.  Foxconn is wel een Taiwanees bedrijf maar Terry Gou wil president van Taiwan worden bij de volgende verkiezingen. Die kan zich geen open conflict met China veroorloven. De bal daar ligt terug in het kamp van Trump. Of zoals de chinezen zeggen 'may you live in interesting times'.

https://www.news.com.au/finance/economy/rare-earth-embargo-china-prepares-trade-war-nuclear-option/news-story/399cf500a0cccc805e418bdc6ad76537

Ja, maar dat is voor Apple geen specifiek probleem, integendeel zelfs. Als de prijs van rare earth metals en productie omhoog gaan zal dit vooral een invloed hebben op goedkope toestellen, Apple heeft ook een oorlogskas van een paar 100 miljard om bevoorrechtte toegang tot grondstoffen te bedingen, wat ze dan ook regelmatig doen. Momenteel zitten ze gebeiteld, enkel de verkoop aan Chinezen zit wat in de slop.

Het zijn interessante tijden overal in de wereld, we maken geschiedenis mee op verschillende plaatsen, spannend. :)

Het conflict tussen China en Trump heeft verschillende oorzaken, China is gestopt met ons afval in te kopen waardoor we opeens met een verwerkingsprobleem opgescheept zitten, alles wordt nu voorlopig gedumpt tot we een eigen capaciteit hebben opgebouwd. Trump probeert dat terug open te breken al zal dat niet lukken, China heeft geen goesting meer in ons afval wat hun goed recht is.

Tweede probleem zijn de intellectuele eigendommen, copyrights, het is nu zo dat als een Amerikaans bedrijf in China produceert het z'n intellectuele eigendommen automatisch moet afstaan aan het Chinees bedrijf die het dan moet doorgeven aan de Chinese overheid, de zogenaamde technology transfer. (Daarom zit Apple in Taiwan, niet in China) Dat is een ernstig probleem die enkel kan opgelost worden met een economische oorlog en een handelsakkoord.

Een duidelijke uitleg staat er hier:

https://www.dw.com/en/can-trump-succeed-in-curbing-chinas-intellectual-property-theft/a-40136538

Deel dit bericht

Link naar bericht

China is de grote boosdoener die geen eerlijke handel wil drijven. Hun hele bevolking als slaven behandelen en ze dus laten werken voor niets - massale inflatie, nulrente, veel direkte belasting - waardoor er heel goedkope productie ontstaat in China, waarmee ze willen concurreren met de rest van de wereld. Feitelijk dwingen ze tot op zekere hoogte de rest van de industriële wereld om ook inflatie toe te passen. ( niet dat de andere westerse overheden geen inflatie zouden toepassen zonder China, maar het helpt alleszins niet ) maar wanneer het komt op import van goederen van buiten China, dan wordt er tot 30% importtaxen gehoffen. Terwijl de VS een meer vrijhandelsbeleid zonder al teveel importtaksen wil. Toch onder Trump. Plus dan nog dat gedoe met IP.

Logisch dat de Ami's wat geïrriteerd raken en al eens een oorlogsbodem naar de Chinese Zee sturen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

China is de grote boosdoener die geen eerlijke handel wil drijven. Hun hele bevolking als slaven behandelen en ze dus laten werken voor niets - massale inflatie, nulrente, veel direkte belasting - waardoor er heel goedkope productie ontstaat in China, waarmee ze willen concurreren met de rest van de wereld. Feitelijk dwingen ze tot op zekere hoogte de rest van de industriële wereld om ook inflatie toe te passen. ( niet dat de andere westerse overheden geen inflatie zouden toepassen zonder China, maar het helpt alleszins niet ) maar wanneer het komt op import van goederen van buiten China, dan wordt er tot 30% importtaxen gehoffen. Terwijl de VS een meer vrijhandelsbeleid zonder al teveel importtaksen wil. Toch onder Trump. Plus dan nog dat gedoe met IP.

Logisch dat de Ami's wat geïrriteerd raken en al eens een oorlogsbodem naar de Chinese Zee sturen.

Lonen in China zijn verdubbeld en verdriedubbeld de laatste 10 jaar, lijkt me logisch dat je dan inflatie hebt. Inflatie kun je niet toepassen, dat ontstaat vanzelf als mensen meer verdienen. Maar maak hier nu aub geen inflatie topic van. 

Het gaat 'm verder inderdaad over importtaksen, subsidies en copyright. We zien wel wat het brengt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 7/6/2019 om 01:15, esteban² zei:

Is er eigenlijk al enig nieuws (gerucht) rond een nieuwe iPad Pro (12") die in ontwikkeling zou zijn?

De laatste buigbare (kuch, kuch) versie komt er bij mij in ieder geval nooit in.  Ik had een exemplaar in de winkel vast ... gebogen.  En niet zo'n klein beetje.  Die kwam dan nog uit de doos, was niet eens een showmodel.  Eén van mijn beste vrienden, toch wel een Apple-aanhanger is er ook niet over te spreken en zit ook al met een gloednieuw en ferm gebogen exemplaar.  Hij krijgt het deksel op de neus mbt garantie en dergelijke, sleept nu al aan van aan de release.  Het is effectief een serieus probleem en de houding van Apple, hoofd in het zand, lijkt nergens op.  

Q4 2019 or Q1 2020 lees ik elders wel, maar het is mij niet meteen duidelijk waarover dit nu precies gaat.

Vandaar dat ik het mij afvraag. 

Ik dacht eerst dat het over een opplooibare (cfr Samsung) ging,maar echt? En dan zeggen ze nog dat het een feature is.

Voor de rest geen kwaad woord over Apple. Mijn (goedkope) ipad en iphone doen het uitstekend. Te duur uiteraard, maar het gebruiksgemak mag een prijs hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Verder ook geen klachten over hun toestel alhier, die tablets horen (enkele details buiten beschouwing gelaten) tot de allerbeste op de markt.  Die dingen zijn ongelooflijk stabiel.  Maar ja, het hele buigprobleem met die grote Pro is een klucht, de manier waarop ze er mee omgaan is redelijk schandalig. Helaas.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Over 30 minuten ‘t nieuwe Apple Event alwaar iPhone 11 wordt voorgesteld. Op twitter wordt er al danig mee gelachen.

84D98950-9585-4B8E-99D1-9F5439EB60BB.png

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het kan nog veel zotter, onderstaande zijn bestaande modellen :)

51ToQsLhN3L._SL1000_.jpg

jbareham_180327_2421_0026.0.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als Apple fan ben ik wel zot van het nieuwe model, een startprijs van 699$ is onverwacht laag en met het dure model heb je een fantastische foto- en videocamera in je pocket. Ik hoopte wel nog op een Apple-tracker maar dat zal hopelijk iets zijn voor later dit jaar, de presentatie zat al overvol.

multicam.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...