Ga naar inhoud

Originelen


fenip

Recommended Posts

Er is denk ik nog geen topic over originelen op de reep. Bij deze... (niet dat ik teveel reclame wil maken voor dit aspect van onze hobby).

Een klein vb. http://www.comicartfans.com/GalleryPiece.asp?Piece=962295&GSub=73630

of http://www.comicartfans.com/GalleryPiece.asp?Piece=955023&GSub=133436

(uiteraard niet in mijn bezit)

Link naar reactie

Heb een mooie originele tekening van Mario Boon, op A-4 formaat. Persoonlijk vind ik dat altijd "overtrokken" bedragen welke er gevraagd en geboden worden. Ben het met Daan eens; voor dat geld kan ik dan zoveel strips kopen.

Maar ben wel nog altijd in mijn nopjes met mijn tekening van Mario.

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Ik vind het vreemd dat iemand zo zou denken. Als je een origineel koopt, koop je kunst. Als je strips koopt, koop je verbruiksgoederen. Net zoals je zou denken "Hmm, ik ga die Modigliani niet kopen, want voor dat geld kan ik liters verf kopen"

Ā 

Als je een plaat koopt van, ik zeg maar wat, The Flaming Lips heb je toch meer aan de plaat als geheel dan aan een bandje met alleen de baspartijen van Michael Ivens? In dezelfde zin zijn originele platen tussenstappen om tot het eindproduct, de strip, te komen. Toch?

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik vind het vreemd dat iemand zo zou denken. Als je een origineel koopt, koop je kunst. Als je strips koopt, koop je verbruiksgoederen. Net zoals je zou denken "Hmm, ik ga die Modigliani niet kopen, want voor dat geld kan ik liters verf kopen"

Ā 

Anderen zien het omgekeerd. Strip is kunst, originelen de weg ernaar toe.

Link naar reactie

Hm, die vergelijking gaat niet geheel op, naar mijn inziens. Als je't over muziek wil hebben, is't hetzelfde als een plaat van de Flaming Lips en (een deel van) de partituur.

Ā 

Als tussenstap is er bv wel een duidelijk verschil tussen de originele tekening en bv. de drukplaat...

Link naar reactie

Ik heb zelf een handvol originelen van mijn (toenmalige) favorieten, allemaal bijna 10 jaar geleden gekocht toen de prijzen nog minder de helft waren van nu... Nu koop ik niets meer, het wordt me veel te duur zelfs voor de gewone namen.

Ā 

Ben wel blij met een drietal 'iconische' platen. Platen die je toont, en waar 'men' onmiddellijk weet uit welk album ze komen.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

Ā 

Ā 

Link naar reactie

Ik heb zelf een handvol originelen van mijn (toenmalige) favorieten, allemaal bijna 10 jaar geleden gekocht toen de prijzen nog minder de helft waren van nu... Nu koop ik niets meer, het wordt me veel te duur zelfs voor de gewone namen.

Ā 

Ben wel blij met een drietal 'iconische' platen. Platen die je toont, en waar 'men' onmiddellijk weet uit welk album ze komen.

Ā 

Kool Thing, ben wel benieuwd welke platen jij in de goede dagen nog hebt kunnen aanschaffen? Meer en meer denk ik dat het ook kwestie is van een aantal iconische platen aan te schaffen dan een plethora van andere platen (al moet ik toegeven dat ik soms moeilijk kan weerstaan aan het kopen van vele "kleintjes").

Link naar reactie

't Is wat geminderd bij mij nu. Ik heb het geluk gehad om door de jaren heen aan vrij schappelijke prijzen toch wel enkele mooie stuks bij elkaar te krijgen. Momenteel zegt de Belgische en Franse wereld mij echter niets meer omdat dat veel te duur is voor hetgeen je krijgt. Mijn streven momenteel in mijn verzameling is om van elke amerikaanse strip en comic die ik goed vind een origineel in huis te hebben. Het hoeft voor mij geen 'iconische' pagina te zijn. Gewoon eentje die ik mooi vind en bij prijs. Chris Ware en zo ligt momenteel ook wel buiten mijn bereik wat prijs betreft.

Link naar reactie

Wat is de "normale" prijs voor een originele plaat eigenlijk? Van Ware ($8000) en Baudoin (ā‚¬400) weet ik het, maar verder? Ik heb daar Ć©cht geen idee van.

Ā 

Er is niet echt een "normale" prijs voor een plaat. Om een idee te hebben: http://www.petitspapiers.be/invitation/121209-resultats-vente-avec-frais.pdf

Link naar reactie

Ik heb in elk geval wat ik wou hebben, en voor betaalbare prijsjes. Alleen heb ik ze nog niet omhoog durven hangen wegens nog geen UV-bestendig glas. :s

Misverstandje! UV-bestendig glas bestaat niet. Hooguit kan men spreken van UV-werend glas. Vaak wordt dat in kleine lettertjes in procenten uitgedrukt, schrik niet van hele lage weringen als 15% en dergelijke....

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...