Ga naar inhoud

Originelen


fenip

Recommended Posts

Uitzondering: http://www.hancokolk.nl

Al moet ik zeggen dat ik niet direct een klik had bij een van de stroken.

 

Super, ik had er vroeger al eens naar gekeken maar vond het toen toch wel wat te duur.

Maar nu heb ik er mij toch 2 besteld

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Het valt ook moeilijk uit te leggen. Ik heb de indruk dat er geen weg terug is voor de meesten eens de stap gezet...

 

Dat is echt wel zo. Sinds ik originelen ben beginnen verzamelen is er echt niets anders meer. Ik koop nog wel altijd strips maar geen oude eerste drukken of luxes meer... daar kan ik echt geen geld meer aan uitgeven (en dat mag je zowel letterlijk als figuurlijk nemen)

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Ik denk er aan om mijn collectie originelen op CAF te plaatsen, al zal dit gezien de hoeveelheid wel enige tijd in beslag nemen.

Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Krijg je soms vragen van andere leden, bv om meerdere scans te door te sturen,of om een origineel te verkopen of te ruilen?

Ook tips ivm het plaatsen zijn welkom (dpi, scan of foto,...)

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Ik denk er aan om mijn collectie originelen op CAF te plaatsen, al zal dit gezien de hoeveelheid wel enige tijd in beslag nemen.

Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Krijg je soms vragen van andere leden, bv om meerdere scans te door te sturen,of om een origineel te verkopen of te ruilen?

Ook tips ivm het plaatsen zijn welkom (dpi, scan of foto,...)

 

Ik heb enkel positieve ervaringen met CAF. Als je scans of foto's hebt, gaat het redelijk snel om in te voeren. Er is een CAFmailbox waar andere leden je op kunnen contacteren, dat is niet onhandig. Je kan op CAF ook een wishlist aanmaken, die voor iedereen zichtbaar is. Ik heb via CAF toch de kans gehad om bepaalde originelen aan te schaffen (oa de Conrad en een van mijn David B's), dus dat vind ik niet slecht. Ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen last hebben van "stalkers" of jaloerse reacties als ze te high-end stukken posten, maar ik zit niet in die categorie...

Link naar reactie

Dat is echt wel zo. Sinds ik originelen ben beginnen verzamelen is er echt niets anders meer. Ik koop nog wel altijd strips maar geen oude eerste drukken of luxes meer... daar kan ik echt geen geld meer aan uitgeven (en dat mag je zowel letterlijk als figuurlijk nemen)

 

Heel herkenbaar, al geldt dat niet voor alle verzamelaars van originelen. Ik versta ook weinig van het verzamelen van bv pixi of dergelijke... Soms maak ik wel een uitzondering voor een mooie uitgave, als deze echt een meerwaarde heeft (heb oa een "artisanale" TL van Texas Cowboys besteld, waar ik erg naar uitkijk). Soms kan ik ook overstag gaan voor een ex-libris, maar ik tracht dit te beperken. Ik merk zelf dat ik over het algemeen minder fetisjistisch ben geworden op vlak van de staat van de albums die ik koop.

Link naar reactie

Ik denk er aan om mijn collectie originelen op CAF te plaatsen, al zal dit gezien de hoeveelheid wel enige tijd in beslag nemen.

Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Krijg je soms vragen van andere leden, bv om meerdere scans te door te sturen,of om een origineel te verkopen of te ruilen?

Ook tips ivm het plaatsen zijn welkom (dpi, scan of foto,...)

Ik heb enkel positieve ervaringen met CAF. Als je scans of foto's hebt, gaat het redelijk snel om in te voeren. Er is een CAFmailbox waar andere leden je op kunnen contacteren, dat is niet onhandig. Je kan op CAF ook een wishlist aanmaken, die voor iedereen zichtbaar is. Ik heb via CAF toch de kans gehad om bepaalde originelen aan te schaffen (oa de Conrad en een van mijn David B's), dus dat vind ik niet slecht. Ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen last hebben van "stalkers" of jaloerse reacties als ze te high-end stukken posten, maar ik zit niet in die categorie...

 

Kan ik enkel bevestigen. CAF is een prachtig medium om met andere verzamelaars in contact te komen, al moet je natuurlijk niet verwachten dat een je elke dag een stroom aan vragen binnenkrijgt.

Opladen van foto's is super gebruiksvriendelijk, het meeste werk is alles eerst zelf inscannen, daarna gaat alles vanzelf

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Ja Bisley doet wel straffe dingen. McKean is ook niet slecht op dat gebied. Bij mensen die expressief met dit medium bezig zijn, kan ik me voorstellen dat het een meerwaarde heeft om originelen in detail te kunnen bekijken! Als louter receptief bezig zijnde, vind ik de verschillende technieken al bijzonder boeiend. Zoals scratchboard bij Thomas Ott:

 

 

 

Of zoals Bill Sienkiewicz.

 

Stray Toasters 4 - Pg 42

8 x 12

Extreme mixed media

Live bubble wrap, plastic flies and small painting in the center (of figure)

Price: $ 4000

 

 

 

straytoasters4_p42_full.jpg

 

straytoastersp66-67_full.jpg

marcelherms.nl

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Topic nog eens bovenaan zetten :e002:

 

Wie gaat er naar de Vandersteenveiling bij Bernaerts?

Om te kopen of om te kijken?

 

Ik ga waarschijnlijk wel gaan, en dan is de kans ook vrij groot dat ik iets zal kopen :e007:

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Topic nog eens bovenaan zetten :e002:

 

Wie gaat er naar de Vandersteenveiling bij Bernaerts?

Om te kopen of om te kijken?

 

Ik ga waarschijnlijk wel gaan, en dan is de kans ook vrij groot dat ik iets zal kopen :e007:

 

Bij mij zal het bij lurken blijven... Hoewel ik ooit wel eens een origineel van Vandersteen wil op de kop tikken.

Link naar reactie
  • 5 years later...
Op 4/5/2018 om 18:48, pudifar zei:

Dan toch liever de nieuwe draad afsluiten. De oude draad is prima en dekt een veel bredere lading.

Ik zou toch eerder deze draad afsluiten. Is gedurende 5 jaar niet meer gebruikt en heeft/had maar 5 pagina’s. In de andere draad zitten we toch al aan 88

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
6 minuten geleden, SPeeDy zei:

 

Mooie prijs ook... Vinden jullie dit nu niet sterk overdreven qua prijszetting? Marini is nu een bekende naam, maar is hij dat binnen 20 jaar nog altijd? 

Dat valt nooit te voorspellen, het is wel heel duur, maar zeker een mooi origineel......

Link naar reactie

Sinds vrijdag in Nyc.  March expo van Nate Powell gaan zien met 150tal originelen in aanwezigheid van de auteur.  Vandaag de galeristen Adam Baumgold en Scott Eder ontmoet op de comic art expo (in een shady hotel).  Altijd amusant om Adam terug te zien.  Vergeten foto’s te nemen maar ze hadden beiden redelijk wat mee.

31BF5C26-CE98-4A6C-B13E-C3824690F208.jpeg

F33A6CB5-80A0-4778-9166-C15695DE0404.jpeg

72B6A0AC-7329-422D-81B5-21B686CFF729.jpeg

54AF983B-F52D-4AD7-BE9F-0EA15A2DF2AB.jpeg

1C5AE162-CF0A-444B-A6AF-8144A8D03D88.jpeg

Link naar reactie
11 hours ago, Lecram said:

Dat valt nooit te voorspellen, het is wel heel duur, maar zeker een mooi origineel......

het is veel geld maar niet te veel geld.. op catawiki gaan dit soort tekeningen al voor meer over de toonbank

 

daarnaast heeft marini al zo'n stabiel fundament wat betreft zijn populariteit dat ik die niet snel minder zie worden. ook niet over 20 jaar (volgens mij gooide marini 20 trouwens 20 jaar geleden ook al hoge ogen- toen zeiden ze misschien hetzelfde;-).

 

t knappe van Marini is dat hij niet enkel n uitzonderlijk begenadigd tekenaar is maar ook n prima scenarist (zie adelaars, maar t batman verhaal smaakte velen ook prima). dat zie je heel weinig (o.a Henk Kuijpers en de laatste jaren ook Hermann brengen t er scenario technisch n stuk minder goed van af vind ik..).

 

Overigens heeft Marini niet eens n goed scenario nodig om populair te zijn (ik blijf de Schorpioen echte pulp vinden, goed gemaakt, maar pulp..Aasgieren was aan mij ook niet besteed (Dufaux.. need I say more?) Dessalniettemin bleef zijn werk altijd populair 

Link naar reactie
10 uren geleden, SPeeDy zei:

 

Mooie prijs ook... Vinden jullie dit nu niet sterk overdreven qua prijszetting? Marini is nu een bekende naam, maar is hij dat binnen 20 jaar nog altijd? 

Dat zou van belang zijn als je origineel werk koopt als investering. Zelf koop ik alleen werk dat ik mooi/leuk vind, zonder daarbij na te denken of een naam over twintig jaar nog bekend is.

Link naar reactie
3 uren geleden, sanderg zei:

t knappe van Marini is dat hij niet enkel n uitzonderlijk begenadigd tekenaar is maar ook n prima scenarist (zie adelaars, maar t batman verhaal smaakte velen ook prima). dat zie je heel weinig (o.a Henk Kuijpers en de laatste jaren ook Hermann brengen t er scenario technisch n stuk minder goed van af vind ik..).

 

Overigens heeft Marini niet eens n goed scenario nodig om populair te zijn (ik blijf de Schorpioen echte pulp vinden, goed gemaakt, maar pulp..Aasgieren was aan mij ook niet besteed (Dufaux.. need I say more?) Dessalniettemin bleef zijn werk altijd populair 

Hermann en Kuijpers gaan dan ook al heel wat langer mee.......

Aasgieren is een prima strip, zo ook Schorpioen, daar heeft hij zich mee kunnen ontwikkelen.

Adelaars van Rome is inderdaad een prachtige strip.

 

Ik geloof zeker dat zin origineel werk populair zal blijven voorlopig.  

Link naar reactie
40 minuten geleden, Lecram zei:

Hermann en Kuijpers gaan dan ook al heel wat langer mee.......

Aasgieren is een prima strip, zo ook Schorpioen, daar heeft hij zich mee kunnen ontwikkelen.

Adelaars van Rome is inderdaad een prachtige strip.

 

Ik geloof zeker dat zin origineel werk populair zal blijven voorlopig.  

Je moet eens een Khani editie van Adelaars lezen. Die kerel heeft wel talent. Ok. Hij is extravert en bouwt zijn eigen image op facebook, maar daarvoor koop je geen tekening. In een album staan er genoeg. Posters genoeg te krijgen. Het is ook geen investering. De kans is groot dat die na mij bij een bulk-opkoper terecht komt. 

Hermann en Kuijpers zijn gewoonweg 30 jaar verder in hun leven en in hun kunst. Ik herinner me vroeger dat Hermann zo een beetje als motard werd voorgesteld. De marini van zijn tijd.

 

En catwoman is gewoon een lekker ding. Jammer dat ze over twee maanden getrouwd zal zijn

:)

 

 

 

Link naar reactie
7 uren geleden, Ambreville zei:

Je moet eens een Khani editie van Adelaars lezen. Die kerel heeft wel talent. Ok. Hij is extravert en bouwt zijn eigen image op facebook, maar daarvoor koop je geen tekening. In een album staan er genoeg. Posters genoeg te krijgen. Het is ook geen investering. De kans is groot dat die na mij bij een bulk-opkoper terecht komt. 

Hermann en Kuijpers zijn gewoonweg 30 jaar verder in hun leven en in hun kunst. Ik herinner me vroeger dat Hermann zo een beetje als motard werd voorgesteld. De marini van zijn tijd.

 

En catwoman is gewoon een lekker ding. Jammer dat ze over twee maanden getrouwd zal zijn

:)

 

Nou... ik ben wel een fan van Marini maar om nou te zeggen dat ie op het artistieke en striphistorische niveau staat van een Hermann (als je series naast mekaar legt op hetzelfde moment van hun carrière)...

Mooie tekening wel. Wel pimp dat je een originele Marini als een impulsaankoop kunt doen ;) 

Link naar reactie

Hij heeft net zijn prijzen zelf nog maar eens gepost.

 

COMMMISSIONS Prix:

Mes prix pour des Commandes de dessins aux Comic Cons et Festivals en 2018

Crayon sur papier format A4:...
-Tête 100 € /120 CHF / 120 USD
-Buste 200 € / 240 CHF / 240 USD
-Personnage entier 400 € /480 CHF / 480 USD
-encré +50%
-avec un peu de décor + 50%
-deux personnages double tarif
-rajout d’une couleur + 50%
-personnage au crayon et aquarelle 800-1’000 € / 960-1’200 CHF /960-1’200 USD
-dans les albums standard -40%
-dans les tirages de Luxe -20%

Je fais seulement un nombre limité des commandes et vous pouvez vous inscrire sur une liste sur place.

À part ça on peut trouver aussi des dessins à cette galerie: http://galerie9art.fr

 

 

 

Link naar reactie
19 uren geleden, marioboon zei:

 

Nou... ik ben wel een fan van Marini maar om nou te zeggen dat ie op het artistieke en striphistorische niveau staat van een Hermann (als je series naast mekaar legt op hetzelfde moment van hun carrière)...

Mooie tekening wel. Wel pimp dat je een originele Marini als een impulsaankoop kunt doen ;) 

Herman rond zijn veertigste had Jughurta, Bernard Prince, Comanche en was al bezig met Jeremiah denk ik; De oneshots kwamen wat later (nu toch al dertig jaar geleden). Het is een feit dat zijn productie hoog lag (en ligt). Voor de rest kan je ze niet echt vergelijken. Herman stond nooit op zo'n hoog voetstuk als Marini, maar hij had wel andere grootheden zoals Giraud om tegen op te boksen. De concurrentie was scherper omdat er minder kanalen waren,... Andere tijden. Ik heb van beide TT's en die kunnen zeker naast elkaar in het schap staan (Herman iets meer rechts vanwege groter formaat :) ).

Het grote verschil is wel dat Marini, helemaal volgens zijn tijd, het merk 'Marini' promoot terwijl Hermann dat nooit had. Dat trekt de verhoudingen enigszins scheef.

Ik weet enkel dat mijn tekeningen van Marini vreed mooi zijn, terwijl mijn dédi's van Hermann dag en nacht achter liggen op wat hij in zijn albums toont :)

Btw. En nu post Marini een Wonder Woman  :(

 

 

 

Link naar reactie
23 minutes ago, Ambreville said:

Herman rond zijn veertigste had Jughurta, Bernard Prince, Comanche en was al bezig met Jeremiah denk ik; De oneshots kwamen wat later (nu toch al dertig jaar geleden). Het is een feit dat zijn productie hoog lag (en ligt). Voor de rest kan je ze niet echt vergelijken. Herman stond nooit op zo'n hoog voetstuk als Marini, maar hij had wel andere grootheden zoals Giraud om tegen op te boksen. De concurrentie was scherper omdat er minder kanalen waren,... Andere tijden. Ik heb van beide TT's en die kunnen zeker naast elkaar in het schap staan (Herman iets meer rechts vanwege groter formaat :) ).

Het grote verschil is wel dat Marini, helemaal volgens zijn tijd, het merk 'Marini' promoot terwijl Hermann dat nooit had. Dat trekt de verhoudingen enigszins scheef.

Ik weet enkel dat mijn tekeningen van Marini vreed mooi zijn, terwijl mijn dédi's van Hermann dag en nacht achter liggen op wat hij in zijn albums toont :)

Btw. En nu post Marini een Wonder Woman  :(

Yep, en die WW is bloedmooi.

Link naar reactie
34 minutes ago, Ambreville said:

Dus karakter 400 €

Wat inkt  50 €

Beetje decor 225 €

In een normaal album 270 Euro korting

 

--> 405 Euro.

 

Wat inkt is +50%, niet +50 EUR

Ik veronderstel dat die procentuele meerwaardes telkens op het basisbedrag slaan en dat het dan wordt:

karakter 400 EUR

+ inkt (+50%) 200 EUR

+ decor (+ 50%) 200 EUR

800 EUR - 320 EUR korting = 480 EUR

Link naar reactie
5 hours ago, Ambreville said:

Hij heeft net zijn prijzen zelf nog maar eens gepost.

 

COMMMISSIONS Prix:

Mes prix pour des Commandes de dessins aux Comic Cons et Festivals en 2018

Crayon sur papier format A4:...
-Tête 100 € /120 CHF / 120 USD
-Buste 200 € / 240 CHF / 240 USD
-Personnage entier 400 € /480 CHF / 480 USD
-encré +50%
-avec un peu de décor + 50%
-deux personnages double tarif
-rajout d’une couleur + 50%
-personnage au crayon et aquarelle 800-1’000 € / 960-1’200 CHF /960-1’200 USD
-dans les albums standard -40%
-dans les tirages de Luxe -20%

Je fais seulement un nombre limité des commandes et vous pouvez vous inscrire sur une liste sur place.

À part ça on peut trouver aussi des dessins à cette galerie: http://galerie9art.fr

hij neemt dus blijkbaar weer commissions aan?? Ik meen laatst op Facebook voorbij gezien te hebben dat hij daar geen tijd meer voor zou hebben...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...